Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Duiveltje16: Mag ik mij even voorstellen!!!!

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Re: Duiveltje16: Mag ik mij even voorstellen!!!!

Bericht door duiveltje16 »

Wat die targets betreft,daar heb ik ook al aan gedacht hoor.Ik was dus woensdag echt niet de enige met een afwijzijng.
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

kastelke schreef:**@Kendor: gelieve de forumregels nog eens na te lezen! Je bent tegen de forumregels in aan 't gaan door te promoten dat men maar moet liegen. En diegenen die jouw waardeloze en totaal foute advies volgen, die zitten later met de gebakken peren.
Elke**
Kastelke
Nou nou...
Dat ik promoot dat men altijd maar moet liegen gaat wel heel ver. Plaats het in het context van het verhaal. Op geen enkele wijze wordt door de betreffende instanties aangegeven wat zij nu precies moet bewerkstelligen om toch dat visum te bemachtigen. Heb al eerder aangegeven dat zij moet zien te achterhalen of zij wel werkelijk een strafblad heeft en/of deze niet inmiddels verjaard is. Wat belangrijker is wat zij precies heeft gedaan.

De B vraag op het VSW formulier luidt letterlijk namelijk als volgt:
" Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation RELATED to a controlled substance; or been arrested or convicted for TWO or more offences for wich the aggregate sentence to confiment was FIVE years or more; or been a controlled substance trafficker;or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?" Yes or No?
Als duiveltje haar "strafverleden" hierop niet van toepassing is, kan zij hier op het formulier gewoon NEE invullen.

De laatste vraag op het formulier vormt het probleem:
De F vraag luidt namelijk als volgt:
" Have you ever denied a US visa or entry into the US or had a US visa cancelled?"

Als zij niet naar de ambassade was geweest en haar zgn strafverleden heeft niets te maken met de uitsluitingen zoals gesteld in vraag B , had zij zonder problemen alle vragen met nee kunnen invullen en had zij de feestdagen met haar vriend kunnen doorbrengen.
Laatst gewijzigd door kendor op 20 nov 2009, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als er vragen zijn ivm een mogelijk strafblad:
viewtopic.php?f=12&t=1555 (en dan helemaal naar beneden)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Zal het je ff uitleggen ,ik was medeplichtig aan het vernielen van een plant,ja een plant ,weet het klinkt belachelijk maar is wel de waarheid.
Voorts heb ik deze niet vernield maar iemand anders ,alleen had ik de pech dat ik op dat moment buiten stond en ik volgens politierechter op de uitkijk stond om die persoon te waarschuwen.
Ik kon dus niet bewijzen dat dit onzin was en werd veroordeeld voor medeplegen van vernieling.
Kreeg een proeftijd van 2 jaar en moest een boete van paar honderd euro betalen en that's the whole story.
Maar het maakt toch niks uit ,op het consulaat houden ze toch vast aan die veroordeling dus VISUM aanvragen.Had ze de situatie uitgelegd toen ik belde en ze wisten dat het geen zwaar misdrijf was maar
bleven wel bij hun standpunt om een visum aan te vragen.

Overigens vraag ik mij af waarom ik geweigerd ben,terwijl ik toch de vereiste stukken bij mij had.
Ga nu echt denken dat voor de amerikanen het hebben van werk belangrijker is dan mijn bloedeigen kids.Weet het ook niet meer,die consular vertelde mij dat ik over een bepaalde tijd maar opnieuw moest proberen.Pfffff wist dat ze moeilijk konden doen,maar dit had ik dus echt niet verwacht en zeker omdat ik maar 2 weken zou gaan
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Ok Thanks Kastelke!!!
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Je frustratie kan ik zeker begrijpen. Van mijn zijde heb ik hier nu wel genoeg over gezegd en geschreven.

Lees mijn vorige bericht. Lees ook de letterlijke tekst wat op het groene VSW formulier staat (ff googelen)
Nogmaals in mijn beleving kun je op vraag B nee aankruisen.
Je hebt niets te doen gehad met drugs of bent meer dan 2 keer veroordeeld met een gevangenisstraf van 5 jaar of meer. Ook zoek je geen toegang tot de VS om daar criminele activiteiten te ontplooien of je bij een criminele organisatie aan te sluiten en je bent geen drugsrunner.
Het vernielen van een plant valt hier niet onder dunkt mij...ondanks wat het consulaat ook beweert.

Nogmaals de precieze afwijzing van je toeristen visum aanvraag door het consulaat is mij nog steeds een raadsel.
Ze geven aan dat ze twijfelen aan je terugkeer naar Nederland.....tja daar zullen zij wel hun redenen voor hebben.
Die inzage heb ik hier niet. Dat je nu een probleem hebt is wel duidelijk,want vraag F op het formulier "nekt" je nu.

Dit onderwerp sluit ik voor mijzelf af mbt reageren. Kastelke de moderator heeft gemeend mij te moeten beschuldigen van het geven van waardeloze en totaal foute adviezen. Persoonlijk zou ik zeggen....lees de reacties vanaf het begin en merk dan hoe het verhaaltje verandert en vorm aanneemt wanneer eea steeds duidelijker wordt, aleer een beschuldiging te uiten. Ook de toon had wel wat anders gekund in mijn optiek.

Duiveltje ik wens je veel sterkte en wijsheid in deze!
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Hey Kendor

In ieder geval fijn dat je toch reageerde op mijn verhaal maar ik kwam toch niet onder die visumaanvraag uit,zou later in de toekomst alleen maar meer problemen geven als ik dit niet zou invullen .
Bedankt en ik wens jouw ook alle goeds en alvast een prettig weekend toe.

Liefs
Duiveltje
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Zijn er trouwens nog mensen hier die al een keer een afwijzing hebben gehad ? En hoe ging het toen verder met de nieuwe aanvraag,zou graag iets willen horen van jullie!!!
Ellen Schaefer
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ellen Schaefer »

Hi,
nog even een berichtje van mij. Ik heb alles met grote belangstelling gelezen. Er zijn een paar dingen die ik niet gelezen heb (of over het hoofd gezien):
1) Schrijf een brief aan de Amerikaanse consul in Amsterdam persoonlijk, zie wat hij kan doen,.
2) Omdat jij en je Amerikaanse vriend elkaar nog nooit gezien hebben, is het dan niet mogelijk dat je vriend naar Nederland komt met de kerstdagen of op een ander tijdstip? Dan heb je in ieder geval al een indruk hoe hij in het "echt" is.
Succes met alles.

Groetjes
Ellen

www.elleninamerika.com
http://www.elleninamerika.com" onclick="window.open(this.href);return false; / Weblog over mijn emigratie en verblijf in de VS.
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Hi Ellen

Bedankt voor je reactie en zou dat wat helpen want ik heb al gehoord dat de beslissing van een Conselar heilig is

Wat mijn vriend betreft ligt het voor hem ook moeilijk om te komen,ten eerste de amerikanen hebben minder vrij of het is onbetaald verlof.
Ten tweede zijn minderjarige kinderen!!!! Hij heeft geen oppas,opa en oma zijn overleden en andere familieleden wonen in een andere staat,dus dat wordt moeilijk.
Hij heeft pas weer recht op vakantie in de zomer dus dat duurt nog wel even.We balen er beide van maar we geven niet op.De aanhouder wint!!

Groetjes
Duiveltje16
Ellen Schaefer
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ellen Schaefer »

Absoluut! Succes met alles en sterkte!!

groetjes

Ellen

www.elleninamerika.com
http://www.elleninamerika.com" onclick="window.open(this.href);return false; / Weblog over mijn emigratie en verblijf in de VS.
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Hey Ellen,

nogmaals bedankt en we geven niet op hoor!!

Liefs
Duiveltje16
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

duiveltje16 schreef:Had gisteren een afspraak op het consullaat in Amsterdam en mijn toeristenvisum werd geweigerd omdat ik ondanks het feit dat ik 5 kids heb om voor te zorgen, toch volgens hun geen sterke band met Nederland kon aantonen.
Heel vervelend dat je visum is afgewezen, maar het had nog erger gekund, voor het zelfde geld had je het visum gekregen, was je afgereisd naar Amerika en was je als nog op het vliegveld de toegang tot het land geweigerd. Dat gebeurt namelijk ook, een visum garandeert namelijk niet dat je het land ook in komt. Onze visa zijn er doorgekomen, maar mijn partner kon namelijk wel een schriftelijke bevestiging overleggen van zijn werkgever dat hij na een jaar weer aan de slag zou gaan. Ik heb ontslag genomen en kon dat niet. Hierdoor vroegen ze wel een hoog bedrag wat ik tot mijn beschikking moest hebben om het land binnen te komen. De banden waar je om vroeg zijn ook economische banden, zoals het hebben van een baan en eventueel een koopcontract voor een huis. Misschien waren ze in jouw geval bang dat je een baan zou gaan zoeken en daarna je kinderen zou laten overkomen.

Hier blijkt toch maar weer dat zo'n visum niet altijd wordt afgegeven.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Dutchie83
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchie83 »

Verelle schreef: Onze visa zijn er doorgekomen, maar mijn partner kon namelijk wel een schriftelijke bevestiging overleggen van zijn werkgever dat hij na een jaar weer aan de slag zou gaan. Ik heb ontslag genomen en kon dat niet. Hierdoor vroegen ze wel een hoog bedrag wat ik tot mijn beschikking moest hebben om het land binnen te komen.

Hier blijkt toch maar weer dat zo'n visum niet altijd wordt afgegeven.
Beste Verelle,

Ging het bij jou ook om een toeristenvisum? En watvoor bedrag vroegen ze dat je tot je beschikking moest hebben??

Het klopt dat Duiveltje's visum is afgewezen, maar er zijn natuurlijk ook een heleboel mensen die wel een toeristenvisum krijgen, maar die komen dat gewoonweg niet melden op dit forum :wink:

groetjes,

Dutchie
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Hoi Verelle,

Bedankt voor je berichtje en nu ik je verhaal zo gelezen heb, vrees ik dat mijn kans wel heel erg klein wordt om nog een visum te krijgen, ik heb namelijk geen werkgever, tijdens mijn huwelijk was ik ook al een fulltime huisvrouw dus mijn ex zorgde voor de inkomsten. Na de scheiding kwam ik voor een uitkering in aanmerking want als je de zorg hebt voor 5 kids dan heb je de handen meer dan vol. En een koopwoning heb ik nooit gehad, heb een huurwoning en dus gewoon mijn huurcontract, is dat ook niet voldoende?
Maar als ik dit zo lees dan is de baan belangrijker als het hebben van kids en familie in Nederland, begrijp natuurlijk het Consulaat wel maar we hadden het hier over een vakantie van 2 weken en geen verblijf van 3 maanden of langer. Pffff als 2 weken al een probleem is dan vraag ik mij af wat ze voor eisen stellen bij 3 maanden of langer.

Groetjes
Duiveltje
Laatst gewijzigd door duiveltje16 op 24 nov 2009, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Hey Dutchie,

Dat klopt idd, ik heb zelf mogen ervaren dat er ook genoeg mensen wel in aanmerking komen voor een visum. Zoals ik al eerder zei, de ene situatie is de andere niet en ik heb gewoon de pech dat een simpel huisvrouwtje niet echt meetelt. Maar ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn met een toeristenvisum. Het was er behoorlijk druk verleden week en ik heb genoeg lachende gezichten gezien !!

Liefs
Duiveltje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien dat zij het bekijken dat een baan (of een huis) iets is waar jij voor terug naar Nederland wilt keren.
Terwijl je niet hoeft terug te keren naar Nederland voor je kinderen, je kan ze ook gewoon overhalen naar Amerika?

Ik heb er geen idee van hoe het verder moet, en of je ja dan neen een visum krijgt. En wat de gevolgen zijn van het weigeren van een toeristenvisum als je nadien een verloofdenvisum aanvraagt... Ik vrees een beetje dat je het gewoon zal moeten uitproberen. :?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Hoi hoi

Daar heb je weer zoiets, alsof het overhalen van de kids even 1-2-3 gebeurd is, ze vergeten schijnbaar dat er ook nog een ex is die dan om te beginnen al eens toestemming zou moeten geven, want ze wisten dat ik gescheiden was want ik had al de gegevens van mijn ex moeten invullen op het aanvraagformulier en ze konden ook zien dat de kids bij mij inwonen en dat er geen omgangsregeling met vader is dus dat ze altijd bij mij verblijven.

Ach ik probeer volgend jaar opnieuw, geef in elk geval niet op!

Groetjes
Duiveltje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als er geen omgangsregeling is, is het dan niet makkelijker om toestemming te krijgen om ze mee te nemen?
Als je zou trouwen, is het dan de bedoeling dat ze meegaan? Is de kans reeel dat je ze mee mag nemen?
Elke
Dutchie83
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchie83 »

duiveltje16 schreef:Hey Dutchie,

Dat klopt idd ,ik heb zelf mogen ervaren dat er ook genoeg mensen wel in aanmerking komen voor een visum.Zoals ik al eerder zei,de ene situatie is de andere niet en
ik heb gewoon de pech dat een simpel huisvrouwtje niet echt meetelt.maar ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn met een toeristenvisum.Het was er behoorlijk druk verleden week en ik heb genoeg lachende gezichten gezien !!

Liefs
Duiveltje
Hi Duiveltje,

Dat klopt! Ik denk dat als men zich totaal geen zorgen maakt om een visum, men dan natuurlijk ook geen hulp gaat zoeken op een forum. Ook komen een heleboel mensen hier hun frustraties uiten als ze zijn afgewezen (zou ik ook doen) en dan om eventuele hulp vragen wat ze voor de volgende keer zouden moeten doen (net als jij :) ) Er zijn echt weinig mensen die na het krijgen van een visum hier even langskomen om dat te melden. Ik zou het ook niet zomaar doen. Nu ik op het forum kom, zal ik natuurlijk wel iedereen op de hoogte houden ;)

Maar keep the faith! De volgende keer heb je vast meer succes ;)

Liefs,

Dutchie
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer