Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen: Jol90

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Jol90
Amerika-ontdekker

Even voorstellen: Jol90

Bericht door Jol90 »

Hallo allemaal,

Ik ben Jolanda en ben 20 jaar. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk/misschien 5 maanden naar Amerika voor mijn studie. Ben nog volop aan het onderzoeken wat ik allemaal kan gaan doen, dus het staat nog in de kinderschoenen, maar het lijkt me super om deze tijd in de US door te brengen.

Ik heb de laatste tijd al wat rondgekeken op het forum, vind het erg leuk om al die verhalen te lezen! En super dat iedereen elkaar zo helpt als iemand tegen problemen/vragen aanloopt. Mocht ik ooit vragen hebben, weet ik in ieder geval waar ik moet zijn :thumbup: .

Groetjes Jolanda
Jolanda

Januari 2012 naar Uni in Illinois!
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Even voorstellen: Jol90

Bericht door DVDGuy »

Jolanda, welkom op het forum: van allemaal, voor allemaal :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Welkom op het forum, Jolanda!
Je lijkt nog een beetje te twijfelen of je al dan niet naar de US trekt? Welke studie doe je, en naar waar zou je juist trekken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hoi Jolanda!

Welkom op het forum. Studeren in de VS is een geweldige ervaring, maar er gaat meestal ontzettend veel voorbereiding aan vooraf. Wacht niet te lang om alles te regelen!
Afbeelding
Jol90
Amerika-ontdekker

Bericht door Jol90 »

kastelke schreef:Welkom op het forum, Jolanda!
Je lijkt nog een beetje te twijfelen of je al dan niet naar de US trekt? Welke studie doe je, en naar waar zou je juist trekken?
Dankjulliewel :).

Ik doe de opleiding tot lerares Engels. Wij moeten in ons derde jaar voor een bepaalde periode (1 maand, 3 maanden of 5 maanden) naar een Engelstalig land om daar een stage te lopen of colleges aan een universiteit te volgen. Mijn school heeft een aantal contacten in Amerika maar er zijn maar een beperkt aantal plaatsen, waardoor we door een soort sollicitatie procedure heen moeten. Het is dus niet zeker dat ik dan gekozen wordt, maar ik ga me aanmelden om 5 maanden aan een Amerikaanse universiteit te studeren. Heel veel keuze hebben we zelf dus niet om een plek te kiezen, het moet wel een universiteit zijn waar mijn school contacten mee heeft. Dan hoeven wij namelijk geen collegegeld te betalen, omdat het om een uitwisseling gaat.

Een andere optie is om een programma van een maand te volgen (deze maand wordt door mijn school georganiseerd) en daarna door Amerika te reizen. Dit lijkt me ook super, maar het is allemaal dus nog niet zeker. Eerst moet ik die sollicitaties nog afwachten.. :)
Jolanda

Januari 2012 naar Uni in Illinois!
Iris1990
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Iris1990 »

Welkom op het forum! Het zou een geweldige ervaring zijn als je voor vijf maanden naar amerika mag voor je studie! Ik hoop voor je dat je door de sollicitatie ronde heen komt!
Good luck! :thumbup:
Reisverslagen
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/

2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida