Die persoon in Nederland had het inderdaad mis. Over dubbele nationaliteit voor de Nederlanders die met een Amerikaanse partner gehuwd zijn is in Emigratie al veel geschreven, dus browse daar maar eens even door de onderwerpen, eventueel gebruik makend van de zoekfunctie.
Over gevoelstemperaturen weet ik alles. Ik woon aan Toronto, tegen Lake Ontario aan. Zowel in de zomer als in de winter hebben we met de gevoelstemperaturen te maken.

Zij het dat ze hier in de zomer niet zo extreem gaan als in Texas! Als het hier 40 graden is, dan zitten we wel op de top. Vaak gaat het tegen de 30 graden, en met het windje dat je dan van het meer hebt, is dat best aangenaam vertoeven hier.
Gek genoeg speelt die wind ons in de winter minder parten, en zie ik in de ons omliggende plaatsen veel koudere temperaturen en het dubbele van de sneeuw van wat hier valt. Zijn we dus ook weer gelukkig mee.
Texas ligt je niet zo. Waar zou je dan graag wonen? Liever oostkust (mijn favoriet!) of westkust? Of ergens "in het midden"?