Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trala: Hoi Iedereen :D

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
trala
Amerika-ontdekker

Trala: Hoi Iedereen :D

Bericht door trala »

Hoi iedereen, ik ben trala :) Ik ben een Nederlands burger die woonachtig is in de Verenigde Staten. Ik ben hier al een jaar of 8, ben getrouwd met een Amerikaanse, en we wonen in Texas. We hebben een border-collie en en huis op een hectare, en tenminste een paar keer per jaar kan ik zowaar naar buiten zonder dat ik verga van de hitte... Verder ben ik een timmerman, dus ik heb een pact met de hitte moeten sluiten om te overleven ;) (Nee, je hebt geen idee hoe dat is... geen idee...)

Ik kwam tot dit forum dmv een zoektocht naar wat informatie aangaande emigratie benodigdheden omdat ik in het proces ben burgerschap aan te vragen.

Hoi iedereen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Clint op 03 aug 2011, 05:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast volgens richtlijnen introductieforum.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoi Iedereen :D

Bericht door ned in MO »

Hoi vanuit MO. Waar woon je in TX?
trala
Amerika-ontdekker

Bericht door trala »

Hoi :) Plaatsje 2 uur bij Houston vandaan. Hoewel ik hoop binnen het jaar uit Texas weg te zijn, ik heb het wel even gezien hier en het klimaat is onvergevend.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Welk klimaat wil je dan gaan opzoeken?

In ieder geval: welkom bij Alles Amerika!

Wil je de dubbele nationaliteit gaan voeren?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Trala: Hoi Iedereen :D

Bericht door DVDGuy »

Welkom op het forum; Texas kan heet zijn, maar Alaska is ook niet alles :wink:
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Welkom op dit forum. :thumbup:

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
trala
Amerika-ontdekker

Bericht door trala »

Dank jullie. Ik werd door m'n gemeente werker geinformeerd dat dual-citizenship voor mij niet mogelijk was, Kastelke. Ze heeft me dit zeer duidelijk gemaakt, maar na een telefoontje met de Ambassade in de VS blijkt ze d'r dus helemaal naast te zitten, aangezien ik burgerschap aanvraag gebaseerd op huwelijk met een Amerikaanse. In dat geval is dual-citizenship dus wel mogelijk. Wanneer ik wat meer info heb post ik er wel wat meer over.

Texas is heet, ja... we hebben al een hele maand van temperaturen over the 103 graden F. Maar het is geen droge hitte, dus de 'voelt als' temperatuur ligt makkelijk rond the 112, 115 graden F. Werken in nieuwe constructie beteken werken zonder AC, vaak zonder stroom (alleen een verlengsnoer voor je gereedschap). Het is echt gruwelijk tijdens de zomers. Maar ja, zoals je zegt, Alaska is ook niet alles. Als het weer winter is en het een paar dagen koud is dan vergeet je snel hoe de hete zomers niet zo fijn zijn. Maar Texas cultuur is me ook niet zo erg nabij.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Die persoon in Nederland had het inderdaad mis. Over dubbele nationaliteit voor de Nederlanders die met een Amerikaanse partner gehuwd zijn is in Emigratie al veel geschreven, dus browse daar maar eens even door de onderwerpen, eventueel gebruik makend van de zoekfunctie.

Over gevoelstemperaturen weet ik alles. Ik woon aan Toronto, tegen Lake Ontario aan. Zowel in de zomer als in de winter hebben we met de gevoelstemperaturen te maken. :lol: Zij het dat ze hier in de zomer niet zo extreem gaan als in Texas! Als het hier 40 graden is, dan zitten we wel op de top. Vaak gaat het tegen de 30 graden, en met het windje dat je dan van het meer hebt, is dat best aangenaam vertoeven hier.
Gek genoeg speelt die wind ons in de winter minder parten, en zie ik in de ons omliggende plaatsen veel koudere temperaturen en het dubbele van de sneeuw van wat hier valt. Zijn we dus ook weer gelukkig mee.

Texas ligt je niet zo. Waar zou je dan graag wonen? Liever oostkust (mijn favoriet!) of westkust? Of ergens "in het midden"?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Michelle1711
Amerika-ontdekker

Bericht door Michelle1711 »

Welkom!
Texas staat ook nog op mijn verlanglijstje, wij willen hier in Nederland juist warmte! Maar ik snap je punt, lijkt me op den lange duur ook minder.
2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer