Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hey hey, hier is Bob.kempen

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Bob.kempen
Amerika-newbie

Hey hey, hier is Bob.kempen

Bericht door Bob.kempen »

Dag iedereen, zoals je al wel kan vermoeden is mijn naam Bob en ik ben 29 jaar. Ik ben al zo lang ik weet gefascineerd door Amerika, maar gek genoeg ben ik er nog nooit geweest wegens het steeds kiezen van andere reisbestemmingen. Ik heb meegedaan aan DV2013 en hoop daarmee mijn verhuis naar ginder in gang te kunnen zetten.

Moest ik emigreren twijfel ik ofwel tussen de oost- en westkust, namelijk tussen Florida en Cali. Maar dat zijn momenteel nog zorgen die veraf zijn. Wish me luck with DV2013!
Hockey
Amerika-expert

Re: Hey hey, hier is Bob.kempen

Bericht door Hockey »

Hallo Bob, wees welkom.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Welkom op het form en succes met de loterij :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Welkom Bob!

Waarom trekken California en Florida je aan? Vanwege het klimaat? Of omdat het 'bekend' aanvoelt doordat het twee staten zijn die je wel eens in films ziet en zo? Of nog een andere reden?

Elders vroeg je
Bob.kempen schreef:Ben jij van Kasterlee geëmigreerd? Nog steeds gelukkig en geen spijt?
Inderdaad, de laatste plaats waar ik in Belgie woonde, was Kasterlee (2003-2010). En neen, we hebben er nog geen minuut spijt van gehad. We hadden vooraf een vrij realistisch beeld van cost of living en de kansen op een job en wat deze zou betalen. En dat vind ik wel belangrijk. Want je zal maar ergens prachtig wonen, en geen job vinden. Of een job die te weinig betaald om wonen op de plaats vol te kunnen houden. Spaargeld vliegt er snel door als je zonder job moet vertrekken en helemaal van nul moet beginnen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Gedurfd! Je aanmelden voor de loterij om te emigreren naar een land waar je nog nooit bent geweest!
Ik zou wel echt goed bekijken waar je heen wilt, of daar kansen voor een job zijn, etc.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Bob.kempen
Amerika-newbie

Vooral het klimaat trekt me in deze staten aan ja. En je zal langs de ene kant ook wel gelijk hebben dat deze staten me aanspreken omdat deze al wel eens in boeken of tv zijn gepasseerd. Als ik in de regen en de drup wil wonen, blijf ik wel in Belgie :D

Alles is natuurlijk nog veraf, maar natuurlijk sta ik stil bij het feit dat het moeilijk is om te emigreren zonder werkzekerheid of leefzekerheid (zonder job) voor een bepaalde periode. Ik ben ook niet over één nacht ijs gegaan, want dan had ik de vorige jaren ook al wel mee kunnen doen aan de loterij. Ik dacht gewoon: als ik het nu niet doe, volg je nooit je droom...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

De kunst bestaat er dus uit om die droom realistisch te krijgen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Bob.kempen schreef:Vooral het klimaat trekt me in deze staten aan ja.
Je beseft je toch wel dat het klimaat in beide staten enorm van elkaar verschilt en zelfs in Californië, sterker nog zelfs in LA, van plek tot plek verschilt?
Bob.kempen
Amerika-newbie

Tussen de staten wist ik wel, maar dat het in LA zo sterk verschilt, wist ik niet. Tell me please.. :wink:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Allereerst besef je dat het stuk wat jij op de kaart zal aanwijzen als LA veel groter is dan LA city.
Maar aangaande klimaat geldt dat de Marina veel gematigder is dan de San Fernando Valley waar het in de winter soms zelfs vriest.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En over wonen in California is hier al heel veel geschreven de laatste tijd. Misschien even de zoekfunctie gebruiken. Ik weet niet van buiten waar het staat, maar zoek eens in Emigratie, en eventueel in Amerika Algemeen. Je kan ook zoeken op Santa Barbara of San Diego, daar is ook over geschreven. En kijk naar de laatste berichten van GJK, een winnaar van de green card die nu beslist heeft om CA te verlaten en naar Spanje te verhuizen. (vergelijkbaar klimaat ;-) )
Elke
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Bob, Afbeelding op dit forum.
Inderdaad erg moedig om naar een land te emigreren waar je nog nooit geweest bent. :wink:
Succes met de lotery.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
kathleen.vw
Amerika-ontdekker

Bericht door kathleen.vw »

:wav:
welkom!
En veel plezier met het rondneuzen op het forum
http://kathleen-vw.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

GJK emigreerde ook naar California, terwijl hij er nog nooit geweest was. Na een jaar heeft hij besloten terug te keren naar Europa. Gelukkig voor hem kon hij zich dit 'uitstapje' permitteren :lol:

Daarom zou ik je dus adviseren Amerika eens te bezoeken, en dan niet alleen de plaatsen die je in eerste instantie op het oog hebt. En dan nog zul je je vast nog niet goed in kunnen beelden hoe het is om ergens te wonen, een land heeft zoveel meer (te bieden, maar ook nadelen) dan je op het oog zult zien.
Bob.kempen
Amerika-newbie

Dankje Kathleen :wink:

RiverCola: er staat reeds op mijn planning om volgend jaar naar ginder te trekken op vakantie om de pro's en contra's eens van naderbij te ervaren (voor zover dat gaat op een korte vakantie). Dat GJK terug is moeten keren is natuurlijk spijtig (of voor hem juist niet), maar ik voel me uniek genoeg om me niet met zijn situatie te vergelijken :D Iedereen heeft namelijk andere eisen, doelen, verlangens...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer