Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorstellen LightningNL (Nick)

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
LightningNL
Amerika-ontdekker

Voorstellen LightningNL (Nick)

Bericht door LightningNL »

Beste forumleden, even voorstellen, ik ben Nick, student 22 jaar.

In het 4e kwartaal (van mijn studie) heb ik even geen vakken dus om van die situatie gebruik te maken ga ik een maat van me opzoeken in Canada (Montreal) en samen met hem een aantal weken in de VS te toeren.

Het plan is om de eerste week (4-5 dagen) in Montreal te blijven en dan voor 1-2 dagen naar Toronto en verder reizen naar de Niagara Falls/Buffalo om daar de VS trip te beginnen (en een auto te huren).
Het is de bedoeling om te eindigen in New York (heb dankzij dit forum al vliegtickets aangeschaft, heen Montreal en terug New York, wat wel vreemd is, een enkeltje Montreal is (5x) duurder dan een retour vanaf New York.

Dit forum volg ik nu al af en toe om informatie te vinden over ESTA, (internationaal) rijbewijs, autohuren underage fee etc etc.
Nu ben ik bezig om te kijken welke steden ik wil bezoeken. (Waarschijlijk van Buffalo naar Chicago en richting New York om daar 4 dagen te blijven)

Globaal gezien:
26 april Amsterdam -> Montreal
rond 5 mei in Buffalo Auto huren
27-31 mei New York -> Amsterdam

Omdat ik niks wil missen probeer ik zoveel mogelijk informatie uit dit forum te halen, en waarnodig misschien vragen stellen over bepaalde dingen (eerst zoeken uiteraard, ik zag al dat er heel wat geschreven is over de standaardvragen zoals: reisverzekering, mobiel internet, auto huren, underage fee, dropoffkosten, niet te missen steden etc. Wellicht een belangrijk item: de kosten beperken, ben tenslotte een student!, etc etc)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Voorstellen LightningNL (Nick)

Bericht door kastelke »

Dat zijn leuke plannen!

En een enkel ticket is meestal duurder dan een retourje, hoe vreemd het ook klinkt.
Vluchten van/naar Canada zijn in verhouding ook duurder dan die naar de US.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Welkom op het forum; als je via land de USA in gaat, heb je geen Esta nodig.
LightningNL
Amerika-ontdekker

Daar kwam me maat ook al achter, had hem wel al aangevraagd, ik dacht het kan geen kwaad.

Ik zie wellicht wel op tegen het 'road' trip achtige karakter, m.a.w. 3000-4000 mijl rijden gemiddeld 100 mijl per dag. (Het plan is om vanuit Niagara Falls naar het verste punt, Chicago te rijden en dan richting Boston (tussendoor dus o.a. Detroit, Ohio, Indiana (en Indianapolis racetrack hopelijk), Philadelhpia, DC, dan door NY naar Boston en weer terug naar NY. Uiteraard onderweg een aantal keer kamperen (en lekker met mn gps een stuk bos opzoeken) om vervolgens een aantal dagen later hopelijk het nachtleven op te zoeken en een dik attractiepark. Uiteraard is het hoofddoel veel bezienswaardigheden bezoeken!

Als er iemand tips heeft hoor ik ze graag ! Ik ga nu even een paar dagen dit forum goed doorspitten, er is zoveel informatie te vinden over omgeving New York zag ik al.

Tips voor degene die naar Canada-Montreal gaan, boek via AirTransat vanaf Brussel en voor Toronto wel vanaf Amsterdam, (ik heb heel veel mazzel gehad, mijn vlucht naar canada is goedkoper dan van NY naar amsterdam, directe vlucht zoals nu was trouwens 50 euro duurder en heb ik zonder nadenken gelijk gedaan, als je immers terugreist wil je zo snel mogelijk thuis zijn en je bedje opzoeken, terugreis vertrek ik op 31 mei 18u en kom 1 juni 8u00 aan, dikke jetlag haha)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn tip als 'Canadees': vlieg niet met Air Transat, tenzij je het niet erg vindt om een Ryanair-achtige transatlantische vlucht te maken. ;-) (en de prijzen verschillen van moment tot moment, alhoewel ik niet denk dat Air Canada ooit goedkoper is dan Air Transat)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
LightningNL
Amerika-ontdekker

Aha dat zou ik dan wel onthouden, alhoewel als het 200 euro scheelt is voor mij de keuze snel gemaakt (het geluk dat ik ook nog jong ben en ik wel denk dat ik het 8uur vol hou zonder service, dit zal wel blijken tijdens mijn eerste vlucht naar Canada welke meer dan 3,5 uur is!)

Maat van me die er nu zit had niet zoveel te klagen, weliswaar ook student dus 'wij' zijn misschien wat makkelijker

Ik vlieg trouwens heen met KLM (montreal) en terug ook (Delta Air Lines).

Ben er net achter gekomen dat ik toch wel een hele strakke planning heb op deze manier, terwijl ik nog het een en ander 'flexibel' en 'avontuurlijk' wil houden.

Ben bijna up 2 date na een hele avond allesamerika!
Callahan
Amerika-ontdekker

Bericht door Callahan »

Hoi Lightning,

Ik ben zelf nieuw op dit forum. Ik las dat je, als student zijnde, de kosten wil beperken. Wat mij te binnen schoot is dat je ogen moet openhouden voor coupons die je korting geven op hotels en motels (wellicht ook campings). Vaak vond ik deze coupons bij instanties langs de snelweg. Ik vond deze link http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=25002 voor je.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Callahan.
"Can I borrow a dollar?"
LightningNL
Amerika-ontdekker

Aha top bedankt hier heb ik wel veel aan! Ik las even verder en zo'n Show Your Card is dus geldig als je van de ANWB lid wordt, (Dat wordt een lidmaatschap daar aanvragen, denk dat ik die 17 per jaar er makkelijk uit haal in de US).

Dit is een beetje de checklist wat ik nog moet zoeken en al gedaan is:

Vliegtickets - Check!
ESTA - Check! (was niet nodig)
Autohuren - mee bezig (ik lees nu op Hertz.com over een Young Drivers Fee korting (moet je hertz.nl even op USA zetten), alhoewel eautohuur alsnog goedkoper is MET een toeslag, iemand enig idee of ik ook nog korting krijg als ik bij ANWB lid wordt? Maw als ik Young Drivers Fee korting neem icm ANWB korting dan is het wellicht WEL goedkoper als eautohuur
Koffers -
Reisverzekering -
Verblijf

To Do in USA
- Amusement Park met zoveel mogelijk 'thrill rides' (Cedar Point in Ohio?)
-
-

De rest zal ik snel wel in een lijstje sturen met mn eerste conceptroute die ik gisteren heb samengesteld, ik ben op deze manier volgens mij een 'welkomst' forum aan het onderspammen met m'n tripje.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Credit Card en aan de credit card maatschappij aangeven dat je naar Canada en de VS gaat.
LightningNL
Amerika-ontdekker

Ik heb gelukkig net een CC aangevraagd en direct mijn limiet verhoogd naar €3.500,-. Ondanks dat ik de kosten deel voor de autohuur gaat het wel op mijn naam vandaar dat ik zo'n idioot hoog limiet heb.

Lid worden van de ANWB is wellicht ook handig (ook ivm autohuur, nu bij hertz.com GEEN young drivers fee en extra korting dmv ANWB)
LightningNL
Amerika-ontdekker

Aha top bedankt hier heb ik wel veel aan! Ik las even verder en zo'n Show Your Card is dus geldig als je van de ANWB lid wordt, (Dat wordt een lidmaatschap daar aanvragen, denk dat ik die 17 per jaar er makkelijk uit haal in de US).

Dit is een beetje de checklist wat ik nog moet zoeken en al gedaan is:

Update 6-3:

Vliegtickets - Check!
ESTA - Check! (was niet nodig)
Autohuren - Check! eAutohuur
Koffers - Check!
Reisverzekering - Check!
Verblijf - nog niet

To Do in USA
- Cedar Point
- NY, Boston, DC, Chicago, Niagara Falls
-

De rest zal ik snel wel in een lijstje sturen met mn eerste conceptroute die ik gisteren heb samengesteld, ik ben op deze manier volgens mij een 'welkomst' forum aan het onderspammen met m'n tripje. - Check![/

Verdere info over mijn tripje, zie noordoosten forum!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer