Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen: koen586

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
koen586
Amerika-newbie

Even voorstellen: koen586

Bericht door koen586 »

Beste forumleden,

Zoals mijn nickname al doet vermoeden is mijn naam Koen. Ik ben 25 jaar oud en woon in Rotterdam. Op dit moment ben ik nog druk bezig met mijn studie, die ik deze zomer hoop af te ronden.

Al een langere tijd heb ik een voorliefde voor de Verenigde Staten. Ik ben er twee keer met mijn vriend geweest. De eerste keer was in juli 2011, toen waren we ongeveer twee weken in Los Angeles. In januari 2012 waren we enkele dagen in New York. In iets meer dan een half jaar hebben we dus zowel een klein deel van de Westkust als van de Oostkust van de VS gezien. Tijdens beide reizen keken we onze ogen uit. Het motto "The bigger, the better" kom je er echt overal tegen. Hoewel het klimaat in Californie wat aangenamer was dan in New York, zou ik het geweldig vinden om voor langere tijd in het land te verblijven.
Daarom hebben wij ons ingeschreven voor de greencard-loterij. Hoewel de kans op een selectie misschien niet heel groot is, hebben we de moeite genomen de vragen in te vullen. We hebben nog veel vragen over een eventuele emigratie naar de VS. Zo hebben we allebei bijna geen cent te makken als student, en kennen we niemand in het land. Toch zijn we ervan overtuigd dat we een oplossing zullen vinden, mochten we daadwerkelijk geselecteerd worden.

Hoe dan ook, we kijken uit naar de bekendmaking van de uitslag op 1 mei 2012!
Hockey
Amerika-expert

Re: Even voorstellen: koen586

Bericht door Hockey »

Hallo Koen, wees welkom.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Welkom Koen!

En ik wil de pret niet bederven, maar als die vriend van je jouw liefdespartner is, dan ga je nog niet veel verder staan met het winnen van de green card, aangezien de Amerikaanse federale overheid geen homo huwelijken erkent.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Welkom koen...

en met de Greencard lottery moet je wel wat geld hebben naar ik begrepen heb min. 10K
Hoe wil je er anders overleven???

Maar je bent er op tijd bij... hier zijn heel wat ervarings deskundigen die je heel wat verder kunnen helpen!
If you can dream it...
koen586
Amerika-newbie

Bericht door koen586 »

kastelke schreef:Welkom Koen!

En ik wil de pret niet bederven, maar als die vriend van je jouw liefdespartner is, dan ga je nog niet veel verder staan met het winnen van de green card, aangezien de Amerikaanse federale overheid geen homo huwelijken erkent.
Het gaat inderdaad om mijn partner. Hij is een jaartje jonger. In enkele staten in de VS kunnen homo`s inmiddels trouwen. Moeten we daarom rekening houden met onze bestemming als we voorgoed naar de VS kunnen gaan? Of moeten we het geluk hebben dat we "los van elkaar" geselecteerd worden in de loterij?

Is er geen enkele mogelijkheid voor gezins-emigratie als we bijvoorbeeld snel in NL trouwen als een van ons geselecteerd wordt?
Sorry voor al mijn vragen :-)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

koen586 schreef:In enkele staten in de VS kunnen homo`s inmiddels trouwen. Moeten we daarom rekening houden met onze bestemming als we voorgoed naar de VS kunnen gaan?
Nee. De immigratiewetgeving is federaal geregeld. Dus zolang de federale overheid het homohuwelijk niet erkent maakt het niet uit of het in individuele staten wel erkend wordt.
koen586 schreef:Of moeten we het geluk hebben dat we "los van elkaar" geselecteerd worden in de loterij?
Helaas wel. Of een van jullie beiden zal een baan in de VS aangeboden moeten krijgen (H1B visum), dan wel een transfer binnen een bedrijf maken naar de VS (L1 visum).
koen586 schreef:Is er geen enkele mogelijkheid voor gezins-emigratie als we bijvoorbeeld snel in NL trouwen als een van ons geselecteerd wordt?
Nee. Jullie NL huwelijk zal in de VS op federaal niveau niet erkend worden.
Heel cru gezegd hecht men in de VS aan jullie huwelijk (als jullie besluiten te trouwen) voor immigratiedoeleinden net zoveel waarde als aan twee totale vreemden die ook allebei naar de VS willen.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Welkom op het forum; hopelijk komt er (binnenkort? / ooit?) een oplossing voor homostellen om wel te kunnen emigreren naar de USA
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer