Hallo Anna,
Ik herken je probleem. Wij zijn dan weliswaar maar met zijn zessen, maar accomodatie is altijd lastig. Voor doorreis vind ik het nooit zo'n punt om een keertje twee hotel/motel kamers te nemen, maar om zo je hele vakantie te doen, is gewoon niet gezellig (vind ik). Wij hebben om die (en ook een andere) reden een aantal jaar zelf een camper gehad. Nu niet meer, maar afgelopen jaar hebben we wel met een (huur)camper IJsland doorkruist.
Zeven mensen is veel. Waar veel kleinere campers voor 2 volwassenen en 4 kinderen nog prima te doen zijn, kun je met z'n zevenen vaak al niet meer comfortabel zitten. Onze Nederlandse camper (7.30 meter) was daarin een uitzondering (7 slaapplaatsen en 6 riante of 8 iets minder riante zitplaatsen). Als je echter kijkt naar beschikbare zitplaatsen met gordels, dan ben je inderdaad denk ik veroordeeld tot een joekel. Het is wel ideaal om met een camper familie te bezoeken, want je zet hem gewoon op de oprit en klaar ben je.
Alles hangt natuurlijk ook af van de leeftijden; met kleine kinderen is er in hotels vaak wat makkelijker iets te regelen dan met oudere kinderen. Hotels/motels hebben soms ook kamers met een tussendeur; dat vind ik ideaal. Maar bij het zoeken op internet, vind je dat soort informatie zelden (ook al hebben ze dat soort kamers wel).
Als ik kijk naar jullie reisplannen, dan lijkt een busje me meer voor de hand liggen dan een camper. In grote steden zijn campers eigenlijk vooral onhandig (maar nog wel te doen). Misschien is het een idee om een combinatie te doen: busje voor stedenbezoek en camper voor de nationale parken.
De ideale oplossing hebben wij ook nog niet gevonden, dus ik lees geïnteresseerd mee