Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
allochtoon nu ook hier
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 99
allochtoon nu ook hier
Na lang te hebben gelurkt toch maar even een accountje gemaakt. In 2010 geemigreerd met $vrouw, nu hier in San Jose, Ca met dochterlief. Dochterlief is hier geboren en heeft dus zowel de Nederlandse als de Amerikaanse nationaliteit (eat that, Wilders).
Ik werk als technisch manager maar heb een zwak voor rechten. In Nederland heb ik een paar jaar rechten gestudeerd, en nu ben ik hier in de VS bezig met een Master in network management (veel vrijstelling en veel rechtsgeleerdheid). Ik vind het Amerikaanse immigratie-recht erg interessant en heb werk regelmatig samen met de immigratie juristen van het bedrijf waar ik werk. Veel van mijn kennis is eigen ervaring en dat uit mijn directe omgeving.
In m'n vrije tijd boor ik gaten in de lucht.
Ik werk als technisch manager maar heb een zwak voor rechten. In Nederland heb ik een paar jaar rechten gestudeerd, en nu ben ik hier in de VS bezig met een Master in network management (veel vrijstelling en veel rechtsgeleerdheid). Ik vind het Amerikaanse immigratie-recht erg interessant en heb werk regelmatig samen met de immigratie juristen van het bedrijf waar ik werk. Veel van mijn kennis is eigen ervaring en dat uit mijn directe omgeving.
In m'n vrije tijd boor ik gaten in de lucht.
heeft het forum verlaten
Re: allochtoon nu ook hier
Welkom Allochtoon. Ik heb het gevoel dat we nog veel van je kunnen leren
Wat vlieg je?

Wat vlieg je?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien vliegt ie niks maar springt ie eruit
kan ook nog.

-
- Amerika-ontdekker
Zolang de ventilator* het nog doet hoef ik niet te springen 
Ik sta onderaan de ladder der vliegeniers: SEP land. Nu nog op m'n gelijkgestelde Nederlandse brevet maar ik ben bezig om 'm te localizen op Reid-Hillview.
*de vraag die ik wel eens stel aan passagiers die voor het eerst mee vliegen:
Wat is dit? (wijzend op de propellor)
- De propellor
Nee, dat is de ventilator. Wat denk je wat ie doet?
- Laat ons bewegen
Nee, hij is er om mij koel te houden
- ???
Let maar eens op: als ie stopt met draaien begin ik te zweten...
(uit een van die aviationhumorboekjes gejat)

Ik sta onderaan de ladder der vliegeniers: SEP land. Nu nog op m'n gelijkgestelde Nederlandse brevet maar ik ben bezig om 'm te localizen op Reid-Hillview.
*de vraag die ik wel eens stel aan passagiers die voor het eerst mee vliegen:
Wat is dit? (wijzend op de propellor)
- De propellor
Nee, dat is de ventilator. Wat denk je wat ie doet?
- Laat ons bewegen
Nee, hij is er om mij koel te houden
- ???
Let maar eens op: als ie stopt met draaien begin ik te zweten...
(uit een van die aviationhumorboekjes gejat)
heeft het forum verlaten
Allochtoon, welkom !
Dimona, petje af hoor ! ik had geen idee wat 'gaten in de lucht boren' betekende, dacht dat het net zo iets was als 'gebakken lucht produceren'.
En NedinMO jij deelt die eerste plaats !
Dimona, petje af hoor ! ik had geen idee wat 'gaten in de lucht boren' betekende, dacht dat het net zo iets was als 'gebakken lucht produceren'.
En NedinMO jij deelt die eerste plaats !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hallo, Allochtoon..
Welkom! Ik las met veel plezier enkele bijdragen van je. Zoals reeds werd aangehaald kunnen we nog veel van je leren.
Veel succes met het behalen van de master!
Grtn Jelle
Welkom! Ik las met veel plezier enkele bijdragen van je. Zoals reeds werd aangehaald kunnen we nog veel van je leren.
Veel succes met het behalen van de master!
Grtn Jelle
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Welkom bij AA!
De 'gaten boren in de lucht' is ondertussen uitgelegd. Maar kan je me ook uitleggen wat een '$vrouw' is?allochtoon schreef:In 2010 geemigreerd met $vrouw
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Een dure vrouw misschien ?? ...maar zijn ze dat niet allemaal ??
Ook heel welkom Allochtoon.
Ik hoop dat ik veel van je info kan gebruiken. Thanks alvast voor je bijdrage.
Hoelang zitten jullie al in CA ?

Ook heel welkom Allochtoon.
Ik hoop dat ik veel van je info kan gebruiken. Thanks alvast voor je bijdrage.
Hoelang zitten jullie al in CA ?
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Welkom Allochtoon.
Ik dacht dat je in je vrije tijd op de schietbaan stond
Ik dacht dat je in je vrije tijd op de schietbaan stond

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals kaap koraal al zei zijn ze allemaal duur, dus dat kan het niet zijnkastelke schreef:Maar kan je me ook uitleggen wat een '$vrouw' is?

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Maar dat betekent dat je geen persoonlijke ervaring hebt met de L1A - EB1 g.k. procedure. Je bent hier binnengekomen via huwelijk. Als spouse van een USC kom je in aanmerking voor immediate immigration, er zijn geen wachttijden voor visa nummer, er zijn geen quota.
Nou ja, misschien kwam de vrouw pas ná het visum... 

-
- Amerika-ontdekker
Allochtoon zegt u allen vaarwel. Bedankt voor die bloemen en een zalig pasen.
heeft het forum verlaten
Jammer dat Allochtoon's laatste bericht hier weg is gehaald waar hij afscheid neemt. Ik zag er niets verkeerds in.
Net zoals ik niets verkeerds zag in zijn berichten. Ik vond hem nergens onbeschoft. Ik ken genoeg leden die veel directer zijn op het forum. Hij mag toch zijn mening geven of vinden dat informatie onjuist is? Ik vind het juist fijn meerdere invalshoeken. Hij gaf ook altijd een bronvermelding. Jammer!
Net zoals ik niets verkeerds zag in zijn berichten. Ik vond hem nergens onbeschoft. Ik ken genoeg leden die veel directer zijn op het forum. Hij mag toch zijn mening geven of vinden dat informatie onjuist is? Ik vind het juist fijn meerdere invalshoeken. Hij gaf ook altijd een bronvermelding. Jammer!
Sandy
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zijn afscheidsbericht heb ik niet gelezen, wel dat hij iemand 'Koning Eenoog' noemde, op de man speelde naar PBBI toe, schreef dat hij een 'schijthekel' had aan moderators (ik dacht over een quote die ze ingekort hadden).
Wat ik in het andere topic las, is dat hij zelf het besluit nam om hier niet meer te komen schrijven. En ik vermoed dat het feit dat hij in FlipjeBTiel iemand vond waarschijnlijk meer kennis had dan hij en hem corrigeerde daar wel toe bijgedragen heeft.
Wat ik als voormalig moderator wel kan zeggen is dat je soms niet kan voorspellen hoe mensen reageren als je hen aanspreekt per pb en meldt dat dit niet het soort van taalgebruik/gedrag is dat hier wenselijk is. Sommigen bieden hun excuses aan, en ze gaan netjes verder. Anderen beginnen te roepen en tieren over dat een forum niet gemodereerd mag worden, dat mensen gewoon mogen schrijven wat ze denken, enz. En anderen reageren dan weer verrassend kort door te zeggen 'salut en de kost, mij zie je hier niet meer terug'. Plus nog wat varianten daarop...
Soms zijn berichten al 'opgekuist' door een mod vooraleer je ze te lezen krijgt. Of weggehaald vooraleer je gelezen hebt welke forumregels overtreden werden.
Wat ik in het andere topic las, is dat hij zelf het besluit nam om hier niet meer te komen schrijven. En ik vermoed dat het feit dat hij in FlipjeBTiel iemand vond waarschijnlijk meer kennis had dan hij en hem corrigeerde daar wel toe bijgedragen heeft.
Wat ik als voormalig moderator wel kan zeggen is dat je soms niet kan voorspellen hoe mensen reageren als je hen aanspreekt per pb en meldt dat dit niet het soort van taalgebruik/gedrag is dat hier wenselijk is. Sommigen bieden hun excuses aan, en ze gaan netjes verder. Anderen beginnen te roepen en tieren over dat een forum niet gemodereerd mag worden, dat mensen gewoon mogen schrijven wat ze denken, enz. En anderen reageren dan weer verrassend kort door te zeggen 'salut en de kost, mij zie je hier niet meer terug'. Plus nog wat varianten daarop...
Soms zijn berichten al 'opgekuist' door een mod vooraleer je ze te lezen krijgt. Of weggehaald vooraleer je gelezen hebt welke forumregels overtreden werden.
Elke
Dat heb ik inderdaad niet gelezen ... Hij is op basis van het 'beledigen' gewaarschuwd dus. Dan snap ik het.. Ik dacht omdat hij nogal direct was (wat ik dus vond meevallen, ik houd wel van wat tegengas). Maar dan heb ik niets gezegd 

Sandy
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hmm, inderdaad jammer dat zoiets weggehaald wordt. Vind dat dat ook niet zomaar kan en mag, neigt al gauw naar censuur...Sandy schreef:Jammer dat Allochtoon's laatste bericht hier weg is gehaald waar hij afscheid neemt. Ik zag er niets verkeerds in.

Ook ik vond het allemaal nog wel meevallen hoe er door hem gereageerd werd. Houd er ook wel van als er wat tegengas komt. Op de man spelen vond ik nou niet direct. Kan dan wel voorbeelden noemen richting mij in het verleden waar heel duidelijk op de man gespeeld werd. Vraag me af of die forumleden destijds een ook berisping gekregen hebben...
Hopelijk leest Allochtoon dit nog en wil hij zijn vertrek heroverwegen. Er zijn er genoeg die niet zo gauw op hun teentjes getrapt zijn.

Roland
Als je iemand quote moet je het goed doen, anders krijg je een vertekend beeld.kastelke schreef:schreef dat hij een 'schijthekel' had aan moderators
Allochtoon had geen *****hekel aan moderators in het algemeen zoals jij suggereert.
Allochtoon had alleen moeite met moderators die zonder waarschuwing o.i.d. z'n berichten wijzigden
Dit was zoals Allochtoon het schreef:
Ik ben het verder met Coyote eens.allochtoon schreef:Overigens, als ik iemand volledig quote, is dat expres. Dat is niet omdat ik lui ben, dat is omdat ik de integriteit van mijn posting heel wil laten voor het geval de quotee later besluit om zijn of haar bijdrages te verwijderen en zo de rest van het internet zich te laten afvragen "wtf wordt of gereageerd?". En ik heb een ontiegelijke schijthekel aan mods die mijn posts editen zonder het eerst lief aan mij te vragen. Dan kan je 100 keer een mod zijn, dat is gewoon not done en zo jaag je je gebruikers weg.
Ik lees al een aantal jaren mee in het emigratiegedeelte en nieuwkomer Allochtoon was in mijn ogen een verfrissende, deskundige en positieve aanwinst voor dit forum.
Jammer dat hij afscheid heeft genomen.
Ik wil hem bij deze bedanken voor zijn bijdragen die ik met veel plezier en interesse heb gelezen en wens hem het allerbeste voor de toekomst
Ik begrijp dat weghalen ook niet zo goed. Het is mij ook al eens overkomen, niet leuk.....
Ben het eens dat Allochtoon e.e.a. misschien wat tactvoller had kunnen aanpakken, maar ik vind het jammer dat iemand met zoveel kennis nu het forum verlaat. Er is qua visa soms meer mogelijk dan je denkt. Ik denk dat je alle kanten moet belichten. Kijk naar onze situatie. Hoeveel mensen hebben hier op het forum stiekem niet gedacht "ja, dat kan die Cinci wel willen, zo'n Greencard, maar dat gaat niet lukken met een E2"?
Het zijn vaak de kleine lettertjes en uitzonderingen die zo belangrijk zijn (voor de volledigheid, we hadden een E2-employee visum), en een hele goede advocaat.
Ben het eens dat Allochtoon e.e.a. misschien wat tactvoller had kunnen aanpakken, maar ik vind het jammer dat iemand met zoveel kennis nu het forum verlaat. Er is qua visa soms meer mogelijk dan je denkt. Ik denk dat je alle kanten moet belichten. Kijk naar onze situatie. Hoeveel mensen hebben hier op het forum stiekem niet gedacht "ja, dat kan die Cinci wel willen, zo'n Greencard, maar dat gaat niet lukken met een E2"?
Het zijn vaak de kleine lettertjes en uitzonderingen die zo belangrijk zijn (voor de volledigheid, we hadden een E2-employee visum), en een hele goede advocaat.