Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Internationaal gezin: Rivka :)

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Rivka
Amerika-ontdekker

Internationaal gezin: Rivka :)

Bericht door Rivka »

Hi Allemaal,

Wij zijn een ondernemend gezin dat momenteel in Frankrijk woondt. Wij hebben drie kinderen (2007, 2010, 2012) en we zijn sinds kort erg geïnteresseerd in California. Dit mede door een bervriend Amerikaans gezin dat 2 jaar bij ons in de buurt in Frankrijk heeft gewoond en door de mogelijkheid dat het werk van mijn man misschien een departement in California wil openen.
Daarom hebben we besloten dat we in de zomer van 2014 dit mooie stukje van de USA eens willen bezoeken. We willen ons wat oriënteren en informeren. We kijken er erg naar uit en zijn enorm benieuwd. We zijn namelijk nog nooit in de USA geweest.
Ik ben zelf in Nederland geboren, mijn man is Belg en nu zitten we dus in Frankrijk en wie weet waar we over enkele jaartjes zitten…?
We zouden heel graag contact hebben met Nederlanders/Belgen die in California wonen of hebben gewoond.

Hopelijk tot op het forum!
goldenhills
Amerika-expert

Re: Internationaal gezin :)

Bericht door goldenhills »

Welkom hier! Jullie zijn niet de eersten die naar California willen verhuizen :wink: Sommige mensen vragen zich af waarom CA toch zo populair is...

Een bezoekje is altijd leuk natuurlijk, je kunt er in ieder geval een mooie vakantie aan over houden. Veel succes met de plannen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

note mod (Carine) :Bericht verwijderd wegens ongepast naar een nieuw lid toe.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat zijn we weer vriendelijk...

Rivka, welkom bij Alles Amerika.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Je kunt natuurlijk ook nog altijd proberen de baas ervan te overtuigen een vestiging in Missouri te openen :roll:

Anyway, welkom op dit forum Rivka, ik denk dat je door te browsen op dit forum al heel wat algemene kennis opsteekt, maar specifieke vragen kun je natuurlijk altijd stellen. Aan mij heb je niet veel voor wat betreft California, maar er zijn verschillende forumleden die daar wonen.
Rivka
Amerika-ontdekker

Bericht door Rivka »

Dankjewel allemaal!
Ik wist niet dat CA zo populair is...
Maar hopelijk zullen we dat na de zomer van 2014 begrijpen :)
Ik ben veel aan het lezen geweest op het forum en er staat al heel veel, hele leuke en bruikbare info op!
Super fijn allemaal.
Ik hoop nog vaak op dit fijne forum te kunnen lezen, schrijven en info te vinden.
Vriendelijke groetjes voor iedereen hier :thumbup:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ned in MO schreef:note mod (Carine) :Bericht verwijderd wegens ongepast naar een nieuw lid toe.
Even een reaktie hierop. Mijn post was helemaal niet tegen het nieuwe lid bedoeld en mijn verontschuldigingen als iemand daar aanstoot aangaf.
Mijn reaktie was op de post van Golden hills waarom ze stelt waarom California toch zo populair is.

Mijn opmerking was dat ik dat niet zo begrijp dat mensen zo perse in CA moeten wonen. Ja het is er mooi en als je aan de kust woont is het weer vaak lekker.
Echter alles is er peperduur en je moet veel dingen opgeven om er te wonen. Wat ik aangaf is dat er zoveel andere plaatsen in amerika zijn die prettig zijn om te wonen, waar je niet krom hoeft te liggen om de mortgage te kunnen betalen en waar je naar mening beter kan leven. Naar californie ga je dan lekker op vakantie. Daarbij gaf ik aan dat CA zo goed als failliet is en dat is toch gewoon waar?
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Het is maar net wat je zoekt. Dat CA bijna failliet is merk je eerlijk gezegd weinig van als je werkt bij een niet-overheidsorganisatie, net zo min als de financiele problemen van de federale overheid. Veel mensen, mijzelf inclusief, wonen met plezier in Californie, en nemen de nadelen voor lief. Andere plekken hebben weer andere voor- en nadelen. Ik denk dat je posting wat sterk overkwam, zeker in een 'welkom' draadje.

Voor Rivka zal de keuze van waar te wonen eenvoudig zijn als er een baan in Californie in het verschiet ligt. Gegeven het feit dat je een goede baan hebt, is Californie (met name plekken als de Bay Area, Santa Barbara, San Diego) geen slechte plek om neer te strijken voor een paar jaar. Rivka, weten jullie al in welke regio het bedrijf een departement zou openen? California is erg groot (zo'n 1500 km van noord naar zuid!).
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@ned in MO: als je je eerste welkomstbericht net hetzelfde geschreven had zoals je reactie hier boven, dan zou ik er ook niet zo op gereageerd hebben zoals ik gedaan heb.

Zelf woon ik ook in een van de duurdere plaatsen van Canada, maar voor mij is het het geld echt wel waard. Het gaat er maar om wat je zelf leuk vindt en waar je gelukkig mee bent.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Re: Internationaal gezin: Rivka :)

Bericht door USInsider »

Me aansluitend bij Ned. in MO: ik vraag me ook voortdurend af, wat hebben al die mensen toch met CA ? De US is zoveel groter !
Maar dan realiseer ik me dat als CA en zelfstandige staat was, het in grootte de 12 economie ter wereld wou zijn. Dus velen komen naar deze staat vanwege werk en veel bedrijven vestigen zich toch om een veelheid van redenen (bv. grote havens, vliegvelden net op de rand van de US richting Azie).

Ik heb het al vaker geschreven, ik woon in CA - maar als ik mocht kiezen dan woonde ik in Wisconsin. Geen doodstraf, aardige mensen, veel water en veel groen. Milwaukee is een fantastiche plaats, met veel historie, en itt. tot bv. Chicago, de binnenstad plus omg. is prima te belopen. En dan heb ik het nog niet over de festivals gehad.
Mbt. Zuid-CA, ik vond de mensen er niet echt vriendelijk. Maar dat komt denk ik mede door het vele warme weer, niemand blijft even staaan om een praatje te maken. Plus ik was echt bang voor aardbevingen, zeker als ik onder een overpass stond. Mijn man maakte net na aankomst de Reseda/Northridge quake mee, ong. 15 mijl van het epicentre. Maanden later waren er nog een paar zware naschokken.

Nu wonen we in midden CA. Het is hier ook (erg) warm, maar de mensen zijn hier meer tegemoet-komend. Door de dikke onderlaag schijnen de aarschokken opgevangen te worden (althans dat heb ik mezelf maar wijsgemaakt). Wel is de lucht hier slecht, dus als je aanleg hebt tot year-round allergies en/of asthma dan is dit wellicht niet de allerbeste plaats om te wonen. En het gebied is echt arm, met hoge werkloosheid. Bepaalde gebieden hier lijken meer een derde wereld-gebeuren dan wat je je voorstelt bij Amerika !
Ik heb het wel wat moeilijk hier met de gangs, de daklozenkampementen, de bedelaars, en de vele veteranen die na terugkeer van wie-weet-wat hun leven niet meer op de rails hebben gekregen.

Zoals GoldenHills al aangaf, CA is groot, enorm verscheiden, wat omgeving betreft, wat klimaat betreft, wat bevolkingsopbouw betreft. En vooral ook wat het kost om er te leven. Dus als je meer info over hebt over welke locatie ongeveer, dan kunnen we - althans degenen die daar al gevestigd zijn - je vast 1001 dingen vertellen.
Zelf ben ik voortdurend verbaasd hoe een groot aantal mensen in Ned. meer weet van deze omgeving, hoe te rijden, welke plekjes te bezoeken, dan ik - en ik woon hier al bijna negen jaar inmiddels.

Welkom op het forum ! voor jou en je familie ! en wie weet tot ziens !
Rivka
Amerika-ontdekker

Bericht door Rivka »

Dankjewel allemaal voor jullie vriendelijke woorden.

In eerste instantie zijn mijn man en ik idd geïnteresseerd geraakt in CA vanwege zijn bedrijf die daar naar toe wil. Maar we willen daar enkel naar toe als het ook voor ons gezin (met drie jonge kindjes) een goede plek is. Waarom het bedrijf voor CA kiest weet ik niet, ze hebben een investeerder van daar… maar waar in CA weet ik totaal niet. De plannen zijn ook niet voor op korte termijn, daarom dat we eerst in 2014 ons eens rustig op vakantie in CA willen oriënteren. Ik zou zelf heel graag aan zee (of aan water) wonen. En ik hou niet zo van enorme warmte (en enorme kou). Vrienden van ons hebben in Chicago en Wisconsin gewoond en zijn daar echt super enthousiast over. Ze vertrekken deze zomer terug (ze hebben 2 jaar in Frankrijk gewoond). Maar als ik over de grillige temperatuur verschillen hoor dan lijkt dat toch niet echt iets voor ons... :|

Wat is jullie meest favoriete plaats in de USA? Waar zouden jullie willen wonen en waarom?

Als wij zelf een inbreng kunnen hebben waar we naartoe willen in de USA wat kunnen jullie ons dan adviseren. Mijn man heeft dan (als het goed is) een goede job. Maar ik werk als Yoga en fitness trainer. We hebben drie kindjes die we natuurlijk goede mogelijkheden willen geven. Ik hou van een zonnig maar stabiel klimaat (niet te warm) en we houden erg van water en zee. Wat voor ons als gezin wel heel belangrijk is is een positieve gemeenschap, vriendelijkheid en saamhorigheid onder de mensen.
Ik weet niet of we een keuze gaan hebben, ooit, maar ik wil me wel graag goed informeren en oriënteren. Ik wil vooral het beste voor onze kinderen. Anders kunnen we ook gewoon hier in Frankrijk blijven wonen.

:wink: Merci allemaal!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je naar CA gaat moet je idealiter aan de kust terecht komen of een aantal mijlen landinwaarts. Maar de prijzen voor kopen (of huren) zijn behoorlijk hoog. En je hebt wel een gezin van vijf personen. Iets verder landinwaarts zijn de prijzen iets beter te doen en je hebt het voordeel dat de huizenmarkt een aantal jaar geleden behoorlijk is ingestort.

Ik woon eens stuk verder landinwaarts, tegen de bergen aan. Dat betekent een landklimaat. Het is hier 's winters zo koud dat ik in termisch ondergoed loop en soms gewoon de hele dag in bed bivakkeer met de el. deken aan. De huizen hier zijn nl. niet gebouwd op koude - de vloer is een betonplaat zonder ruimte daaronder en de verwarming is 'forced air' - wat betekent dat je wel je hoofd warmer kunt krijgen maar niet je voeten. Ik heb het in IL en WI niet zo koud gehad als hier in central CA.
Zomers is het hier warm/heet. De afgelopen weken hebben we al tussen de 35 en de 40 graden gehaald. Op kou kun je je kleden, op hitte niet. 'sMorgens wordt je al zwetend wakker, je gaat onder de douche maar 15 minuten later loopt het water al weer over je lijf. Tegen de tijd dat het avond is, stink je. Warm weer is ook enorm vermoeiend kan ik je uit ervaring vertellen.
En de lucht is hier slecht, in de winter kleine deeltjes en ozon, in de zomer is het iets anders maar niet gezonder. Hier heeft een op de vijf kids asthma, en de meeste inwoners hier hebben year round meds voor allergische reacties van luchtwegen. En oogdruppels, en neussprays en vaak ook inhalers. Nadeel van veel allergie-meds is dat er Decongestant in zit, niet goed voor je hart en je gaat er ook slechter van slapen. Plus al dat spul is niet echt goedkoop.
LA heeft vergelijkbaar slechte lucht, er hangt het merendeel van het jaar een grote bruin-gele wolk en dat ademen ze daar in.

Kortom als je naar CA komt, doe je huiswerk en zorg dat je op een goede plek terechtkomt. Mijn man accepteerde een baan en vervolgens gingen we naar de plek waar die baan was. We reden de plaats binnen en binnen vijf minuten had ik vier klinieken gezien voor allergie en asthma. Mijn hart zonk dat kan ik je wel vertellen. Overigens heeft mijn man minder problemen dan ik - komt nog wel zegt de dokter, maar we wonen hier nu al een aantal jaren en wat hem betreft, so far so good.
Rivka
Amerika-ontdekker

Bericht door Rivka »

Dankjewel Oortje, dat is zeer waardevolle informatie, daar kunnen we gelukkig echt iets mee!
Het is altijd het beste om info te krijgen van echte mensen uit echte ervaringen dus merci!!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - dankje. Er zijn deelnemers hier die mij (te) negatief vinden in veel bijdrages. Maar als ik iets heb ondervonden of ervan weet dan zal ik het hier schrijven. Niet om het je tegen te maken of je emigratie/werken af te raden. Maar zodat je weet waar de instinkers zitten. Veel van de problemen die Mr. Oor en ik de afgelopen jaren hebben gehad zouden wellicht te voorkomen zijn geweest - als we meer voor-informatie hadden gehad.

(Overigens hoorde ik net van mijn huisarts dat ik me over de Decongestant niet zulke zorgen hoef te maken als de vorige dokter me had verteld.)

Gewoon naar CA komen gezamenlijk of met de hele familie en dan proberen de toerisme euforie even te laten wapperen, kritisch te kijken en je afvragen 'wil ik hier langere tijd wonen ?' Voor de kids is een veilige omgeving en goede scholen van groot belang denk ik.
Als je een meer sociaal ingesteld iemand bent moet je uitkijken met de buitenwijken van de voorsteden.

Overigens, ik weet niet hoe oud je kinderen zijn ? Als je zeker weet dat je maar voor een aantal jaren wilt gaan, kun je op non-immigrant visas komen. Maar als je wellicht met de hele familie hier wilt blijven moet je toch weten dat de werkgever je voor een groene kaart wil sponsoren en dat je goede kans maakt op een G.K.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik woon in het zuiden van Missouri en heb het prima naar mijn zijn hier, alleen hou ik niet zo van winters al is de winter hier qua temp vergelijkbaar met nederland allen met veel meer schommelingen omhoog en omlaag al duurt het nooit lang. Ik woon bij tornado alley maar in de 17 jaar dat ik hier woon heb ik er nog nooit een gezien. Wij blijven hier wonen tot de kinderen het huis uit zijn (jongste is 9)
Bedoeling is om richting de carolina's of Florida te gaan. Ik houd van warm weer, het dilemma van oortjes begrijp ik niet want er is toch airco? Je kan vloerverwarming installeren als je wilt als je voeten koud zijn. Wat ik wel snap is de slechte luchtkwaliteit, de armoede etc. Niet leuk lijkt me dat.
De recessie heeft hier minder huisgehouden denk ik. Ik neem altijd de restaurants als graadmeter en de meesten zijn net zo druk als ze altijd al zijn geweest.
Ze ziet af en toe een homeless (of misschien ook niet) die vraagt om een paar centen. Ik ben ook gek op water (echter de zee in CA is te koud op de meeste plaatsen) Er zijn in Amerika een heleboel leuke plekken om te wonen, maar noordelijker dan waar ik nu woon zou ik toch niet willen wonen. Te koud voor mij.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De vloer is een betonnen plaat waarop de muren zijn geankerd. Ik heb het met bouwers over vloerverwarming gehad maar de meesten hebben geen idee waarover ik praat. De vloeren eruit laten breken zou een dure aangelegenheid zijn.
Deze huizen zijn gewoon niet op koud weer gebouwd. Forced air geeft geen echte warmte.

Mbt. airco, met de tarieven hier in CA - in tiers met steeds duurdere stroom - gebruiken we de airco uiterst spaarzaam. We hebben whole-house-fans die 'smorgens heel vorig en 's avonds heel laat enige tijd staan te ronken. verder grin and bear it.
Wie zijn airco echt gebruikt heeft al snel een energie-rek. van 300 tot 500 dollar per maand. Pas sprak ik iemand die $ 900 betaalde.
Rivka
Amerika-ontdekker

Bericht door Rivka »

Ik ben heel erg blij met jullie persoonlijke verhaal en ervaring. Ik hoor graag van zo veel mogelijk mensen zo veel mogelijk hun mening en ondervindingen. :thumbup:

Wij zijn namelijk destijds zo goed als “blind” naar Frankrijk verhuist. We geloofde blindelings alle algemeen geldende veronderstellingen over ‘leven als god in Frankrijk” en de droom scenario’s over gites en chambre d'hote enz. We zijn naar het zogezegde ‘groene hart van Frankrijk’ verhuist waar de makelaars ons vertelde dat het toerisme, economie, ontwikkeling en sociale leven enorm in opkomst was. ‘Het beloofde land’ zeg maar.

Maar niets is minder waar, we waren duidelijk verschrikkelijk naïef! :oops: Dus dat willen we niet nog eens meemaken. Beloftes van een werkgever is allemaal leuk en wel, maar een Franse werkgever die momenteel niet specifieker is als ‘binnen enkele jaren iets in California opstarten’ stelt me al niet erg gerust… If you know what meen :roll:
jasmijn75
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jasmijn75 »

Welkom familie Rivka,

Ik las dat je yoga/fitness trainer bent,hier een dame in california waar ik een fan van ben!!! :thumbup:

http://jenniferpastiloff.com/
https://www.facebook.com/JenniferPastiloff :) ik dacht mischien leuk voor jou :clap:

Je weet maar nooit Rivka....en ik ben ook yoga fan:-) Wens jullie veel successs en geluk!!

Groetjes Jasmijn
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Rivka, wat je beschrijft herken ik zo ! Zoals jullie naar la douce France vertrokken, zo groen als gras vertrokken wij naar de US (CA).
Maar dankzij internet en forums als dit hoeft het niet meer zo te gaan.
Maar je moet inderdaad een stevige basis hebben, zeker waar het gaat om de hele immigratie, en niet vage beloftes en 'we'll work on it as we go...'
Rivka
Amerika-ontdekker

Bericht door Rivka »

Hey Jasmijn, dankjewel voor het mee-denken, dat is super lief van je!
De Yoga-site ziet er zeer mooi uit, wouw!

En Oortjes ik hoop dat alles zich positief zal ontwikkelen voor jou... hebben jullie plannen om te verhuizen of iets dergelijks of willen jullie toch blijven?
Ik vindt het soms zelf heel moeilijk hier in Frankrijk, want eigelijk wonen we hier wel heel mooi! Het landschap is prachtig! Maar de mensen, de grillen van de natuur, de isolatie van de samenleving en dan vooral de vergrijzing en bekrompen ideen hier kunnen me echt soms te veel worden. :cry:
Wat zijn voor jou de VOOR en NADELEN van waar jullie wonen? Als ik het goed begrijp zou jij als je kan kiezen aan de kust willen wonen? Wel in CA blijven dus?

Take care everybody and many, many thanks.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer