Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ik stel me voor: texangator

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
texangator
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Ik stel me voor: texangator

Bericht door texangator »

Hallo,
Ik ben Jan. Gebruikersnaam texangator. Texan van de laatste nieuwe american football ploeg dat erbij gekomen is. Gator van de Ghent Gators waar ik nog bij gespeeld heb.
Ik ben al meer dan 15 jaar zot op america en american football en american food.
Ik lees al een tijdje veel over Detroit, nu heel goedkoop, om er een huis te kopen. Ik zou er dus ene willen kopen, laten opknappen. Ieder jaar op vakantie gaan en de rest van het jaar verhuren.
Is dit alles aan te raden?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: ik stel me voor

Bericht door kastelke »

Wie gaat jouw huis opknappen?
Wie gaat het huren? En wie gaat er voor zorgen dat het opgeknapt blijft?

Er is zoveel geld gepompt in Detroit, goedwillende bedrijven hebben zwaar geinvesteerd om Detroit toch maar terug uit de sloppen te krijgen. Het heeft niet vooruitgang gebracht. Wat doet jou vermoeden dat dit de komende decennia plots wel gaat lukken?
Heb je al eens gezien hoeveel huizen er te huur staan die niet eens $750/maand kosten? Hoe lang die te huur blijven staan?
Hoeveel pander er wel niet te koop staan voor minder dan $50,000 (meer dan 1,000), en hoe lang die te koop blijven staan? Hoeveel vervallen en gesloopte huizen er in die buurten staan? Als het zo'n grote kans op succes zou hebben, zouden de grote developers dan al niet lang ganse wijken opgekocht hebben?

Misschien eens de zoekfunctie gebruiken op dit forum, en zoeken op 'Detroit'. Ik heb er een aantal dingen over gepost in het verleden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
texangator
Amerika-ontdekker

Hoi Kastelke,
Bedankt voor je vluge reactie. Ik zal zeker eens kijken naar je eerdere posts over Detroit.
Als ik een huis zou kopen in Detroit hoeft het niet perse verhuurd te worden.
Er zullen toch wel mensen te vinden zijn die het zullen willen opknappen?
Dit alles komt misschien naief over maar zou wel graag een eigen vakantiehuisje hebben in amerika. Hier in Belgie heb ik een eigen huis.
Jan
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Het hebben van een huis in de VS helpt overigens niet bij het toegang krijgen tot de VS. Integendeel, de Amerikaanse Immigratiedienst zal je uitbundiger besnuffelen bij binnenkomst (en mogelijk meer geneigd zijn je met het volgende vliegtuig terug te sturen), want het gevaar is immers groot dat je dan ook echt langere tijd in je huisje wil gaan wonen en misschien zelfs werk in de buurt wil gaan zoeken.

Overigens: de stad Detroit is nu officieel failliet en dat zal je eventuele huis alleen maar een minder aantrekkelijke belegging maken. Ook al omdat je er niet zelf in gaat wonen. Een failliete stad zal mogelijk minder politie kunnen betalen en er zijn genoeg mensen die alles uit een leegstaand huis willen slopen als ze (denken te) weten dat de kans dat ze gepakt worden, kleiner is geworden.

Als je echt iets in de VS wil hebben, ga dan eens in een beter draaiende stad/ander deel van het land kijken. In Florida bijvoorbeeld, waar er veel makelaars zijn die ervaring hebben met het helpen van beleggers/huizenkopers uit het buitenland.

En zelfs dan kun je nog behoorlijk in de problemen komen. Een huis kopen in de VS is niet wat je maar eventjes moet doen. Tenzij je geld teveel hebt en geen idee hebt hoe je daarvan af kunt komen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
texangator
Amerika-ontdekker

In Detroit zijn de huizen wel veel goedkoper dan in Florida.
K doe het niet om dan gemakkelijker in Amerika te kunnen blijven.
Ik doe het omdat ik dan een huis heb in Amerika :) en misschien 10 jaar later voor veel meer kan verkopen maar dat is niet het doel.
Kan erdan af en toe op vakantie. Vindt wel dat de vliegtuig tickets redelijk duur zijn.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Waarom Detroit?

Je zal iemand kunnen vinden die het werk wil doen. Geen probleem. Maar hoe ga jij toezicht houden? Het probleem is niet zozeer iemand vinden, maar een goed iemand vinden. En dan zorgen dat het gebeurt zoals jij wil. Daarna de vraag wie toezicht op het huis gaat houden?

Onmogelijk is jouw plan niet, maar zoals ik het nu inschat heb je nog veel haken en ogen over het hoofd gezien.
texangator
Amerika-ontdekker

Ja, er zijn veel ding3n die ik over het hoofd zie. Ben er ook nog maar een week serieus over aan het denken.
Je kan daar een huis kopen voor 10.000 dollar en minder met clear title.
Is dus niet zo een groot risico als je er een huis van bv 5000 dollar koopt. Detroit zal het toch ooit beter gaan doen nu het bankroet is en nu vanaf nul kan starten?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik zie het probleem al. Maar je gaat momenteel compleet nat. Dat een huis zo goedkoop is heeft een reden. Voordat je echt zoiets gaat doen, verdiep je eens in hoe de huizenkoop en -verkoop in de VS werkt. Lees wat meer dingen over Detroit, bijvoorbeeld hier. Detroit zal vermoedelijk nooit meer worden wat het was.

Ben jij bereid het geld volledig kwijt te raken? Kan je dat financieel gezien lijden?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Yep, je kan bijna overal in Amerika huizen voor zo weinig geld kopen maar of ze bewoonbaar zijn...Kijk maar eens naar Rehad Addict en dat soort shows. Flipping houses kan een goed baantje zijn maar die mensen steken veel tijd en geld in zo'n huis. Mensen die er niet zelf aan kunnen/willen werken zijn een fortuin kwijt om zo'n huis bewoonbaar te maken.

Bovendien, een huis onderhouden terwijl je niet in de buurt bent is lastig! Verhuren van ver weg is ook niet makkelijk. Wij verhuren ons huis in Utah omdat verkopen niet lukte. Laats hadden we een lastig probleem: de huurder had een bad cheque geschreven en dat kostte ons geld bij onze bank. Onze makelaar heeft ze toen meteen gebeld dat ze langs moesten komen met cash en het is goed afgelopen maar het had ook een flink probleem kunnen zijn. Verhuurders eruit zetten kost geld en is lastig te doen long-distance.

Persoonlijk vind ik het niks om verhuurder te zijn en zodra we kunnen willen we het huis verkopen.
texangator
Amerika-ontdekker

Hoi allemaal, bedant voor jullie reacties.
Tel dat ik nu een vakantiehuisje, volledig opgeknapt en clear title zou kunnen kopen in Detroit enkel om er af en toe op vakantie te kunnen gaan en dat me dit 15.000 dollar kost. Dit is toch niet veel voor een stuk grond en huisje? Waar anders vindt je zo iets? In Belgie en Nederland is het niet betaalbaar meer!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Tja, een vakantiehuis compleet opgeknapt voor dat geld is inderdaad de moeite. Zoek uit hoe het met belasting zit, wat het kost om een caretaker in te huren om de boel in de gaten te houden terwijl je er niet bent, wat zijn de regels/wetten over verhuren enz.
Zoals ik al zei, ik zou zelf geen verhuurder willen zijn maar een vakantiehuis kan heel leuk zijn.

Heb je misschien een paar voorbeelden van huizen die je aanspreken?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Ik heb even via realtor.com gekeken en er staan inderdaad mooie huizen te koop voor die prijzen maar de 4 huizen die ik even snel heb bekeken zijn wel allemaal in de 'very high' crime rate area. Goed research doen dus voor je met je makelaar gaat kijken.
texangator
Amerika-ontdekker

17645 Hanna st, Melvindale MI. 16.000 dollar
En er zijn er zo nog verschillende:
2504 edsel st detroit 2400 dollar :) heel goedkoop he. Zou wel willen zien hoe het er nu uitziet.
Laatst gewijzigd door texangator op 03 aug 2013, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Waarom wil je een vakantiehuis in Amerika hebben?
En waarom zou je keer op keer in Detroit willen verblijven (ben je dan toch een soort van toe gedwongen), zo goed doen de Lions het nu ook weer niet (en is ver uit de buurt van de Texans)...

Reken is uit wat het je kost per jaar en hoelang je daarvoor ieder jaar in vakantiehuizen/hotels kunt verblijven? Waarschijnlijk ben je dan nog goedkoper uit ook, loop je aanzienlijk minder (geen) risico en ben je ook nog flexibel om op verschillende plekken te verblijven!

Een vakantiehuis klinkt leuk maar zitten zeer zeker ook nadelen aan (of meer voordelen aan het niet gebonden zijn aan een vaste plek). Wat doe je bijvoorbeeld als je geen geld voor tickets hebt, kosten van een huis lopen gewoon door, kosten voor een vakantieverblijf hou je daarentegen ook in je zak.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Leuk, een gemeubileerd huisje midden in een gebied met een hoog criminaliteitsgehalte. Hoeveel meubeltjes gaan er nog staan als je volgend jaar terug op vakantie komt? Verder zie ik hier op het forum vaak vragen komen over bepaalde goedkopere hotels, of die wel in een veilig gebied liggen. Zelf zou ik ook niet echt mijn huurauto willen parkeren voor een van de weinige bewoonbare huizen in een straat in een buurt met een hoog misdaadgehalte vol met verslaafden. Maar ieder heeft natuurlijk een ander idee van 'vakantie'. ;-) Ik zoek vooral rust en ontspanning. Er lijken me betere manieren om je geld te investeren. En als 'winst maken' niet eens belangrijk is, koop dan een timeshare. Zal vast in een meer relaxe buurt liggen, en het is misschien nog verhuurbaar. Als het om investeren gaat, dan zullen er andere mogelijkheden zijn die interessanter zijn dan Detroit of een niet al te dure timeshare.
Leuke denkpiste, maar bij nader onderzoek niet zo realistisch, lijkt me. Als je dit gaat doen, kan je je misschien nog laten sponsoren door een of ander tv programma dat maar wat graag dergelijke sappige verhalen volgt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
texangator
Amerika-ontdekker

Ok, jullie vinden het dus geen goed idee.
Is het daar geen veilige buurt?
Waar zou ik dan wel iets kunnen kopen voor ongeveer zo een prijs?
Als je zo een eigen huisje zou hebben dan voel je meer amerikaan dan toerist.
Tax zou rond de 1200 dollar per jaar bedragen. Vliegtuig tikets voor ons gezin (3) 2200 euro
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

texangator schreef:Ok, jullie vinden het dus geen goed idee.
Ik kan niet voor de rest spreken maar wat ik vooral een slecht idee vindt is dat jij je blind staart op de lage prijs. En verder niet echt lijkt te luisteren. Ik heb je al gevraagd of jij bereid bent het geld volledig kwijt te raken, maar daarop heb je nog geen antwoord gegeven. Ook de tegenwerping dat je op afstand alles moet gaan regelen lijk je niet echt op in te gaan.

Je bent nu helemaal blij omdat je alleen maar kijkt naar de lage aanschafprijs. Maar ga nou eerst eens naar het financiële plaatje kijken. Hoeveel kan je missen bij de aanschaf en hoeveel zou je kunnen betalen per jaar aan lopende kosten? Ga daarna eens naar Detroit zelf, ga in die buurten rondkijken. Overdag en 's avonds en 's nachts. Kijk hoe veilig dan wel onveilig het daar is. Ga met makelaars praten, ga huizen bekijken. En als je het geld kan missen, en als je dan nog een goed gevoel hebt, en als je dan ook de dingen kan regelen als iemand die het huis beheert, dan moet je het doen. Maar als jij je blind blijft staren op die lage prijs en verder niet na denkt/wil denken over alles wat erbij komt kijken, geef dan het geld aan liefdadigheid, dat zal je minder gaan kosten.

Edi: ik dik het bewust aan en zet heel bewust een zeer stevige kritische post neer om je wakker te schudden. Het kan een goed idee zijn, wat jij wil, mits ....
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als ik alles zo doorlees (jouw vragen/opmerkingen en de reacties) zou ik me maar niks van alles aantrekken en het gewoon doen (een huisje kopen in Detroit).

Wat weten wij tenslotte van hoe het er in de VS toegaat?

Gewoon je oorspronkelijke plan doorzetten en op naar Detroit! Maar houd ons wel op de hoogte van je succes, zodat we jaloers zullen worden en ons later voor de kop zullen slaan dat wij niet op dit idee zijn gekomen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
texangator
Amerika-ontdekker

Hey. Nee. Ik ben blij met al jullie reacties!
Ik wou eerst zelf gaan kijken maar misschien staar ik me blind op de lage prijs.
Ik heb me ingeschreven op jullie forum omdat jullie veel meer kennis hebben over amerika.
Dus jullie denken dat het niet vlug zal beteren in Detroit? Ik zou dus beter gewoon ieder jaar naar daar op reis gaan en iets huren?
Waarom doen ze in Amerika zo moeilijk om er buitenlanders toe te laten? Die zouden de economie daar toch veel verder omhoog helpen dan sommige andere inwoners?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

texangator schreef:Ik wou eerst zelf gaan kijken maar misschien staar ik me blind op de lage prijs.
Hèhè, het kwartje lijkt te vallen. Er zelf gaan kijken is goed. Maar nogmaals, ga ook het financiële plaatje voor jezelf helder krijgen. Wat gaat het in totaal kosten jouw plan? Hoeveel kan je betalen?
texangator schreef:Dus jullie denken dat het niet vlug zal beteren in Detroit?
Heb je het artikel dat ik aanbeval al gelezen?
texangator schreef: Ik zou dus beter gewoon ieder jaar naar daar op reis gaan en iets huren?
Misschien. Dan kan je in elk geval steeds ergens anders heen. Als je zo'n huis koopt moet je elke keer naar Detroit.
texangator schreef:Waarom doen ze in Amerika zo moeilijk om er buitenlanders toe te laten? Die zouden de economie daar toch veel verder omhoog helpen dan sommige andere inwoners?
Geen idee. Ze zijn gewoon lastig. Helaas.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer