Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wulffman89 hier!

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
wulffman89
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Wulffman89 hier!

Bericht door wulffman89 »

Hi allemaal,

Mijn naam is Sebastian, 24 jaar uit Amsterdam en ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik er toch de laatste tijd steeds vaker aan het rondneuzen ben en misschien wat actiever wil gaan posten. Ik heb veel familie wonen in zowel DC, Virginia als Zuid-Californie - vandaar dat ik zeker een paar keer per jaar het vliegtuig mag pakken om weer naar Amerika te reizen. Mijn favoriete bestemming is trouwens San Diego. (ik mag in oktober weer!!) Overigens is mijn plan om binnenkort een O-1 visum aan te vragen :-).

Persoonlijke interesses en werkzaamheden zijn: televisie, film, theater, videoproductie, (online) marketing en politiek.

Leuk om met andere Amerikanofielen op dit forum te zitten. Cheers! :geek2:
USInsider
Amerika-expert

Re: Wulffman89 hier!

Bericht door USInsider »

Wulffman, welkom hier !

Wow een O-visum, da's niet mis. Is het O-1A of O-1B waar je voor gaat ? Ik hoop dat je een goede advokaat hebt !

Je zegt dat je vrij vaak naar de US gaat vanwege familie. Mag ik vragen hoe vaak per jaar en hoe lang ? Heb je nooit vragen gekregen bij de grens ?
wulffman89
Amerika-newbie
Contacteer:

oortjes schreef:Wulffman, welkom hier !

Wow een O-visum, da's niet mis. Is het O-1A of O-1B waar je voor gaat ? Ik hoop dat je een goede advokaat hebt !

Je zegt dat je vrij vaak naar de US gaat vanwege familie. Mag ik vragen hoe vaak per jaar en hoe lang ? Heb je nooit vragen gekregen bij de grens ?
Hi Oortjes. Thanks! :-)

Ik heb gelukkig een hele goede advocaat gevonden die onlangs nog twee Nederlanders aan hetzelfde visum heeft geholpen. Ik ga overigens voor een O-1B visum.

En eigenlijk nooit problemen bij de grens gehad... ze stellen wel een hoop vragen, maar dat lijkt me routine?.... toch? ;-) Heb jij daar wel eens last van gehad in het verleden?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik reis zelden op en neer helaas, ik woon de US, inmiddels al bijna 20 jaar (minus onze 'exile' naar Canada).

De meeste mensen gaan maar een paar keer in hun leven naar de US en dan is de enige vraag die ze krijgen: business or pleasure ?

Ben je van plan in San Diego te gaan wonen/werken ?
wulffman89
Amerika-newbie
Contacteer:

Waar woon je in de VS? Bevalt het nog steeds? Fijne escape om in dit forum je nog tussen de Hollanders te kunnen wanen ;-) Hoe ben je de VS in gekomen trouwens?

Ik ben inderdaad van plan om in Zuid Californie te gaan wonen/werken. Het liefst in San Diego, maar aangezien er meer werk is in Los Angeles, is dat ook een optie. In oktober heb ik een aantal meetings met producers en agenten om mogelijkheden te bespreken.
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Welkom op het forum! Alvast heel veel succes met je visumaanvraag!
Ndertussen ben ik erg benieuwd waarom je zo enthousiast bent over San Diego? Misschien ga ik er in de toekomst naar toe, dus tips zijn erg welkom :) (bv. must-sees, shopping, eten/drinken)
wulffman89
Amerika-newbie
Contacteer:

Florida schreef:Welkom op het forum! Alvast heel veel succes met je visumaanvraag!
Ndertussen ben ik erg benieuwd waarom je zo enthousiast bent over San Diego? Misschien ga ik er in de toekomst naar toe, dus tips zijn erg welkom :) (bv. must-sees, shopping, eten/drinken)
Dankjewel Florida! :-) Is een leuk project om mee aan de slag te gaan.

Ik vind San Diego gewoon een enorm mooie relaxte stad. Het weer is er (bijna) altijd prachtig, de stranden bij Pacific Beach zijn te gek (veel jongeren en kroegen), bij Coronado Island heb je zelfs het mooiste strand van de V.S.. Verder is de sfeer relaxed, heeft het alles wat een stad hoort te bieden, maar voelt het niet zo massaal aan als Los Angeles.

En het feit dat ik er familie en vrienden heb wonen helpt ook wel een beetje ;-). Dus ik heb m'n lokale barretjes etc. al gevonden.

Mocht je er naartoe gaan, hierbij een kleine greep:
Restaurants: Cowboy Star, Flemmings, Eddy V's in La Jolla.
Clubs: Voyeurs, Fluxx
Bezienswaardigheden: seal beach La Jolla, USS Midway Aircraft carrier, MiraMar, Balboa Park (musea!), San Diego Zoo, Del Hotel Coronado... en als echte toerist Oldtown. (SeaWorld heb ik eigenlijk nooit bezocht)
En mocht je de kans hebben een stukje te rijden, ga naar het dorpje Julian - is bekend om hun heerlijke appeltaarten. En verderop kun je doorrijden naar Borrego Springs - soort Palm Springs maar iets lokaler...
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Dank voor al je tips!! Heb je ook nog suggesties qua shopping (voorkeur gaat uit naar de duurdere :oops: winkels met casual kleding; originele boutiques etc.)?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik ben in de US beland omdat mijn man een baan aangeboden kreeg in SoCal in 1993 en begin 1994 naar de US vertrok.
Vervolgens hebben we gewoond voor korte periodes in IL, WI, Canada, WI.
Negen jaar geleden zijn we - wederom vanwege Mr. Oors nieuwe baan - verhuisd naar de San Joaquin Valley in CA.

Ik ben jaren geleden een keer kort (een halve dag) in SanDiego geweest en heb sindsdien altijd het plan er nog eens naar toe te gaan.
wulffman89
Amerika-newbie
Contacteer:

Florida schreef:Dank voor al je tips!! Heb je ook nog suggesties qua shopping (voorkeur gaat uit naar de duurdere :oops: winkels met casual kleding; originele boutiques etc.)?
Dan zou ik zeker even naar downtown La Jolla gaan (Girard Ave. / Prospect St.)... een soort Wassenaar van San Diego.
Verder zou je ook kunnen kijken naar Fashion Valley Shopping Center - ben er zelf nooit geweest, namelijk niet zo'n shopper... maar ik hoorde er goeie dingen over!
oortjes schreef:Ik ben in de US beland omdat mijn man een baan aangeboden kreeg in SoCal in 1993 en begin 1994 naar de US vertrok.
Vervolgens hebben we gewoond voor korte periodes in IL, WI, Canada, WI.
Negen jaar geleden zijn we - wederom vanwege Mr. Oors nieuwe baan - verhuisd naar de San Joaquin Valley in CA.
Leuk dat je op zoveel verschillende plaatsen in de VS hebt gewoond!
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Super, dankjewel! Klinkt erg goed! :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer