Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuw hier: Nathalie76

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Nathalie76
Amerika-ontdekker

Nieuw hier: Nathalie76

Bericht door Nathalie76 »

Hallo,

ik ben Nathalie, ik woon met man en drie kindjes (6,8 en 9) in Henegouwen.
Vorig jaar kreeg ik een hele nare diagnose en ben nu (hopelijk) herstellende van borstkanker, na een lange reeks behandelingen. We hebben elkaar in die moeilijke tijd beloofd dat we een grote reis gingen maken als alles achter de rug was. En ons oog is gevallen op het ZuidWest USA...

Mijn man gaat beroepshalve geregeld naar de US, maar voor de rest van het gezin is het een eerste keer. We willen graag een viertal weken gaan, en dachten aan de periode half september tot half oktober 2014. Onze jongste zal dan 7 jaar zijn, een leeftijd waarop hij denk ik toch ook al heel veel aan de reis zal hebben.

Ik heb al gemerkt dat ik hier een schat aan informatie op de site en het forum kan vinden, en kijk erg uit naar voorbereiding van de reis, die me zal helpen niet te veel te piekeren over andere zaken...

groetjes, Nathalie
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Nieuw hier: Nathalie76

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum.

Kom je niet, net als in Nederland, in conflict met de leerplichtwet, als je in die periode 4 weken gaat?

September/oktober lijkt me een hele mooie periode voor het zuidwesten. Het enige nadeel vond ik vorig jaar in september, dat het al vrij vroeg donker was.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Nathalie76
Amerika-ontdekker

Bericht door Nathalie76 »

In België is de leerplicht geen schoolplicht. Ik ga in die periode dus thuisonderwijs geven. En ze hebben het alledrie heel makkelijk op school, daar voorzie ik geen problemen...
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik denk dat een goede school geen problemen zal maken als de kinderen na zo'n moeilijke tijd een mooie reis gaan maken, helemaal als ze tijdens de reis wat schoolwerk doen.

Nathalie, het zuidwesten is prachtig en ik ben benieuwd naar jullie plannen. Welkom op het forum.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

In Nederland mag een school daarvoor geen toestemming geven.
Groet,

Old Faithful
PanamaCity
Amerika-ontdekker

Bericht door PanamaCity »

Hey Nathalie, ik ben hier ook nieuw.
Vorig jaar zijn we eind september voor anderhalve maand naar Florida vertrokken. Ons zoontje was net gestart in het eerste leerjaar. De school heeft de schoolboekjes meegegeven en ik heb alles netjes per datum bijgehouden. De school kan in principe niet weigeren, zolang je maar aangifte doet bij de dienst thuisonderwijs (website). Je vult duidelijk de tijdspanne in waarin je thuisonderwijs gaat geven en klaar. Er staat wel op dat ze inspectie kunnen sturen, maar als je in het buitenland zit, gaat dat natuurlijk niet. :D
Mijn man moest werken, dus veel hebben we niet gedaan. We verbleven in Sarasota en daar heb je prachtige stranden. Dat alleen al was voor ons het paradijs. Ook een heel mooie fauna en flora. We zijn ook naar BuschGardens in Tampa geweest en dat vond ons zoontje geweldig (wij ook). Het was een frissere dag (november), maar er was amper volk en we moesten nergens aanschuiven. Het leuke van die hele periode was ook halloween. Als ik jou was, dan zou ik je verlof laten aansluiten met het herfstverlof, zo hebben de kinderen nog wat tijd om terug aan het Belgische uur aan t passen en te bekomen van hun geweldige ervaring.

Momenteel wonen we nu in Panama maar mijn man zijn werkvisum is goedgekeurd en we zoeken in de loop van dit jaar of volgend jaar naar Florida te verhuizen. Alleen weten we nog niet goed waarheen.

Veel plezier met het plannen van de reis!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer