kastelke schreef:kjiemie schreef:Ik heb verre familie in Minneapolis, die vroeger naar daar geëmigreerd zijn.
Misschien moet je eens vissen of zij niet een paar leuke kerels kennen die ze aan je voor kunnen stellen als je hen bezoekt tijdens een vakantie?
Heb je al eens laten vallen dat je wilt immigreren naar de US? Hen gevraagd hoe het is om in hun streek te wonen, je er te vestigen als nieuwkomer?
Ik heb met mijn neef (of hoe noem je dat dan, achter-achter...neef

) het er al wel eens over gehad, dat ik graag zou emigreren en dat ik dat bv ook via tijdelijke werk/studeervisa wil proberen; hij zei dat hij wel eens zou kijken welke mogelijkheden er waren, maar daar is nog niets concreet uit gekomen. Omdat ik hem verteld had dat ik graag op een J1 wou gaan, voor een internship van 1 jaar in de social services, maar die organisatie die dat deed, is opgedoekt en ik vind geen andere die dat doet...hij zou eens kijken welke gelijkaardige organisaties hij kon vinden, maar heb ik niets meer van gehoord, wil dan ook niet gaan aandringen... Of doe ik dat dan beter wel?
@oortjes: Ik heb een diploma orthopedagogie ('opvoeder'), werk aan de Gentse unief als 'jobcoach': ik begeleid mensen met een arbeidshandicap naar een gewone job (dus geen beschutte werkplaats oid):
dat zijn bv mensen met autisme, asperger, mensen met niet aangeboren hersenletsel (bv na auto ongeluk: vergeetachtigheid, epilepsie,...), dyslexie,doven, slechthorenden, mensen met zware rugklachten die zich willen herscholen, blinden, mensen die een depressie/burn-out gehad hebben,... Wij stellen dan hun opleidingsplan op, maken doelen op, voeren die dan samen uit.
Dat kan gaan van arbeidersfuncties tot kaderfuncties, mensen die analfabeet zijn, mensen die 2 universitaire diploma's hebben,...kortom alles.
Wij bemiddelen dan ook bij de werkgever, geven infosessies op de werkvloer, om de vooroordelen en schrik wat weg te werken. We organiseren stages, etc zodat ze zich optimaal kunnen inwerken en 'bewijzen' dat ze even goed het werk kunnen doen als iemand anders, mits enkele aanpassingen.
Geen evidentie maar ik doe het heel graag!
Ik werk graag met mensen, iets sociaal,..maar ja dat is werken in de Starbucks ook he, met mensen en tis ook sociaal

Ik denk dat je sowieso niet heel kieskeurig kan zijn als je ergens in een nieuw land binnenkomt (tenzij je een specifieke expertise hebt waar ze naar vragen, maar dat heb ik niet), ik ben bereid heel hard te werken in elk opzicht om er te raken. Ik zou er geen probleem mee hebben om bv in de starbucks of mc donalds te werken, om te gaan poetsen, zeker niet. Maar ga ik het daarmee kunnen redden? dat denk ik niet...