Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Annelies85 stelt zich voor

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Annelies85
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Annelies85 stelt zich voor

Bericht door Annelies85 »

Hallo iedereen,

Laat ik mezelf even voorstellen. Ik ben Annelies en heb mijn hart verloren in Amerika (Californië) in mei 2012. Mijn eerste bezoek is gekomen omwille ik mensen heb leren kennen toen ik op een rondreis was van een maand in Australië/Fiji. Toen ik op het einde van mijn reis in Australië kwam besloot ik om naar Fiji te gaan voor 5 dagen om te surfen en nog even te genieten. Tijdens mijn verblijf in Fiji heb ik een groep leuke Amerikanen leren kennen. Ze vertelden mij fantastische en mooie verhalen over San Diego, California (ik stond wel met beide voeten op grond want ik weet dat ze Amerika mooi beschrijven terwijl het soms echt zo niet is) dat ik meteen verkocht was en besloot om nog 2 weekjes Amerika te doen vooraleer terug richting België te gaan. Daar eenmaal aangekomen ben ik echt met open armen ontvangen, ze hebben me gratis onderdak gegeven en mij een fantastische 2 weken bezorgd! Mijn eerste week verbleef ik in Ocean beach, een gezellig hippie kuststadje van San Diego. (Meer info over Ocean beach (O.B.) kan je hier terug vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/Ocean_Beach,_San_Diego) Daarna heb ik een roadtrip gedaan met een paar van mijn Amerikaanse vrienden we zijn van San Diego naar Colorado gereden. We hebben Utah doorkruist, Las Vegas,... Het was echt subliem! Ik was zo verkocht! Op het einde van mijn roadtrip heb ik met pijn in het hart afscheid genomen en van de luchthaven van Denver vertrokken richting huis.

Nu had ik natuurlijk al terug plannen gemaakt om terug te gaan naar Ocean Beach waar ik echt mijn hart heb verloren! Het is daar zo relaxed en we wonen 1 minuut op wandelafstand van het strand. Vriendelijke mensen, open minded, behulpzaam,... gewoon teveel om op te noemen. Ben er verliefd op geworden! Mijn Amerikaanse vrienden en ik noemen het onze "Bubble". :-) Ik had onderstussen in België ook al wat opzoekingen gedaan om langer te kunnen blijven/wonen in Ocean beach en heb me dan ook ingeschreven bij de Green Card Lottery. Momenteel nog niets positief, wel in het programma maar we hebben geduld.

Mijn 2de trip richting Ocean Beach was voor 3-4 maand, ik ben vertrokken 8/10/2012. Ik kon daar terecht bij één van de goede vriendinnen die ik daar had gemaakt op mijn vorige trip. Dit was het begin van een nieuw hoofdstuk in mijn leven... mijn vriendin woont daar in een gated community met 10 appartementen. Iedereen helpt iedereen en we zijn echt een familie geworden. We doen dingen zoals "Friendsgiving", Friendsmiss", gewoon een familie samen. Ik heb dan ook mijn vriend daar leren kennen eind oktober 2012 en zijn nu nog altijd dolverliefd! Ondertussen al bijna een jaar samen:-) Tijdens mijn verblijf daar ben ik meerdere malen naar Mexico geweest (ligt er dan ook vlakbij) en rond kerst ben ik dan met een vriendin naar haar familie geweest in San Francisco. Zéér toffe tijd!
Het is onbeschrijfelijk hoe goed ik me voel in Californië en heb daar echt een thuis gevonden! Ik ben terug gekeerd naar België in Februari 2013 om terug wat te werken, vrienden te zien en familie te bezoeken in België. Mijn vriend is mij dan ook komen bezoeken in april en was meteen goedgekeurd door iedereen! Na een 5 maand in België te werken ben ik op 3 Juli 2013 teruggekeerd tem eind september 2013. Terug een fantastische tijd beleeft! Het afscheid nemen van de vriend/vrienden wordt alsmaar moeilijker en moelijker maar gelukkig bestaat Skype en helpt ons dat om de tijd zonder elkaar te "overleven". :-) Ik ben ondertussen al een 3-tal weekjes terug, binnenkort start ik terug met werken en komt mijn vriend op bezoek eind november. In februari/maart 2014 vertrek ik terug voor 3 maanden.

Nu dit was mijn verhaal zéér kort geschetst. Het komt erop neer dat ik heen en weer reis tussen België en Amerika. Dit zal wss nog even zo zijn, het plan is om een aantal jaar in Amerika te wonen en erna zouden mijn vriend en ik eventueel in Frankrijk gaan wonen zodat we dichter bij België zijn en mijn vriend dichter bij Tunesië en Italië. (zijn mama is van Italië en papa van Tunesië, hij is dus een mengeling van 2 nationaliteiten maar is geboren in Amerika Als zijn ouders op pensioen gaan trekken ze richting daar)

Waarom ik mij hier heb aangemeld bij dit forum? Omdat ik meerdere ervaringen wil opdoen van mensen die in Amerika wonen, het liefst San Diego, Californië. Ik zal hier ook zeker verder opzoekingen doen voor een langer verblijf/definitief wonen in Amerika. Ik zal wss ook wel berichten posten met vragen omdat het soms zo verwarrend kan zijn al die informatie op het web. Heb al veel zelf opgezocht en ben tot het besluit gekomen dat het enorm moeilijk is om in Amerika te kunnen wonen indien geen geschikt diploma, welke bedrijven je willen sponseren, verschillende visums, vrijwilligerswerk,... Maar ik weet dat het mij lukt om mijn droom te laten uitkomen en samen een gelukkig leven op te bouwen met mijn vriend. Natuurlijk is de grote vraag al gevallen van "gaan we trouwen" maar we zijn er allebei zeer nuchter in en vinden het nog iets te vroeg om die stap al te ondernemen. But you never know! :-) Nu ga ik hier eens goed rond kijken op alle topics voor verdere informatie en dan zien we verder wel. :-)

Groetjes,
Annelies
USInsider
Amerika-expert

Re: Annelies85 stelt zich voor

Bericht door USInsider »

Wat een verhaal en wat leuk dat je het hier met ons wil delen.
Vraag is dan wel hoe je je hart kon geven aan die leuke jomgen, als je het al verloren had in CA. Maar dit terzijde....

Je schrijft overigens terecht over de 'bubble'. Want wat jij omschrijft herken ik dus niet en ik woon inmiddels bijna twintig jaar hier.
Maar ieders ervaring is nu eenmaal anders. Plus jij komt op mij over als een heel positief iemand, altijd bereid is creatief plannen te wijzigen.

Je heb al begrepen dat een huwelijk met een US citizen de meest eenvoudige en zekere manier is om in de US te geraken. En na drie jaar kun je citizenship aanvragen - waarbij je op dit moment Ned. burgerschap kunt behouden - en dat betekent dan dat je samen over de hele wereld kunt reizen, werken, wonen.

Dus welkom op het forum ! en we hopen nog vaak en veel van je te horen !
Annelies85
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Annelies85 »

Hallo Oortjes,

MIjn beslissing was zowiezo al om daar te gaan wonen ook moest ik mijn vriend nu niet leren kennen hebben zou ik er nog altijd willen wonen. Ik denk dat het niets te maken heeft met eerst mijn hart te verliezen in Amerika en dan een fantastische jongen te leren kennen. Het is gewoon een combinatie van allebei geworden. :-) Omdat ik me daar zo goed voel heb ik mijn hart meer kunnen openstellen.
Ik heb me ook nooit thuis gevoeld waar ik geboren ben en ben beginnen reizen op een jonge leeftijd om een plaats te vinden op deze grote wereldbol. Na een lange zoektocht heb ik het uiteindelijk gevonden! :-) Het lijkt misschien als je alles leest dat ik aan het zweven ben maar ik ben me er erg bewust van dat het allemaal snel kan omslaan. Maar zoals je al vermelde ik ben enorm positief ingesteld. :-)

Voor ons is het echt de "bubble" Ocean Beach, San Diego. Als je dan natuurlijk meer downtown gaat voelt het niet zo, want ben niet echt een persoon die graag veel drukte om zich heeft. (denk dat dat de reden is waarom ik het zo ervaar) Maar inderdaad iedereen ervaart het natuurlijk anders en het hangt ook af van bij welke vrienden/omgeving/... je terecht komt denk ik. Ik heb het geluk gehad om bij oprechte en fantastiche mensen terecht te komen. Waar woon jij precies Oortjes? Heb nog niet de tijd gevonden om wat rond te neuzen hier op de site dus nog niet echt gezien waar jij woont. Was dit van plan vandaag te doen.

Alvast bedankt voor het welkom heten!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat had ik al begrepen, dat je eerst enthousiast was geworden voor de US en - misschien mede daardoor - je hart verloor aan een USer. Mijn opm. over verloren hart was grappig bedoeld, maar ik heb nog steeds het plaaatsen van smileys niet onder de knie, sorry.
Nee, ik denk zeker niet dat je zweverig bent, integendeel, je komt op me over als iemand die kansen/mogelijkheden ziet en dan het lef heeft ervoor te gaan.
Ik lees hier vaker van mensen die zich in Ned. niet echt thuisvoelen, en/of zodra ze in de US komen iets hebben van "ja ! dit is het !". Ik kan me daar weinig bij voorstellen aangezien voor mij Ned. mijn thuis was, is en zal blijven.

Ik woon in Fresno County. Inmiddels woon ik bijna twintig jaar in de US, op meerdere plaatsen. En anderhalf jaar woonden we in Canada.
Wij verhuisden omdat mijn man een baan aangeboden had gekregen in de US. Aangezien hij een H-1B kreeg, kreeg ik een H-4 visum. Er is mij pas onlangs verteld, dat je met een H-4 eigenlijk niet in de US mag wonen, alleen op bezoek mag komen. Aangezien banen voor H-1B visa houders redelijk worden betaald, maar zeker niet denderend, betekent het in feite dat je in land van herkomst je kostje bij elkaar moet scharrelen voor jezelf - en eventeel de kinderen - terwijl je man een paar jaar in zijn uppie in de US woont om de economie daar te helpen versterken. En na een aantal jaren kan oprotten. Kortom, een gastarbeider in de meest ongunstige zin van het woord.
Echter zo is het ons niet verteld destijds, want zo wordt het bijna nooit eerlijk uitgelegd. Ik denk dat veel werkers dan zouden besluiten niet te komen.
Gevolg: H-4 visa houders verhuizen mee naar de US en ontdekken dan dat ze in de val zijn gelopen. Met H-4 mag je nl. niets, niet werken, niet echt vrijwilligen, niet een eigen bedrijf starten, en ook niet werken voor een voormalige werkgever in land van herkomst terwijl je in de US bent.
Dus ja, mijn verhaal is totaal anders. Ik heb de US leren kennen als behoorlijk onplezierig, zeker jegens immigranten, en dan mn. als die hier komen om te werken.
jgeenens
Amerika-ontdekker

Bericht door jgeenens »

Hey Annelies85, je bent toch niet van Heestert? Boeiend verhaal alleszins, en ik weet niet hoever je nu zit met je poging om in de VS te mogen wonen maar ik wens je veel succes :-)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer