ik, moeder van een 10 jarige wil graag met mijn kind rond de kerst een paar dagen naar New York. Mijn man wil/gaat niet mee, heeft een hekel aan dat land.
Nog nooit in de USA geweest (alleen overheen gevlogen) en ben eigenlijk ook niet zo'n fan van het pattriotisme maar goed, de Big Apple moet je toch gezien hebben geloof ik. Daarbij goed voor de ontwikkeling van mijn kind.

Zoals het goede vrouwen betaamt zouden wij gaarne gaan shoppen till we droppen, naar de Starbucks, de McDonalds voor het kindeke van mij, lekker sighseeen en alles wat je als moeder/dochter in een dag of 4 kunt doen. Ben me nu dus aan het oriënteren wat er allemaal geregeld moet worden. De ESTA zal wel lukken, daar ga ik wel vanuit. Maar nu wil het geval dat de vader van mijn kind al enkele jaren niet meer in de picture is en ik op elke vliegreis weer een verklaring bij het kantongerecht moet halen waaruit blijkt dat ik gezag heb (ivm ontvoering ofzo) en dat mijn kind met mij mag reizen naar het buitenland. Hij heeft ook gezag. Zo'n papiertje gaat eigenlijk nergens over maar heb al meegemaakt dat de douane vraagt of vader akkoord is met deze reis en ik zeg dan maar braaf ja, we komen immers ook echt wel terug! In werkelijkheid weet hij niet eens dat zijn kind op vakantie gaat de hele wereld over. Iemand ervaring met deze materie en of er bij aankomst in de USA (of hier in NL al) problemen kunnen ontstaan en of dat ik beter wel echt vader om zijn toestemming moet verzoeken?
Verder zoek ik natuurlijk een ideale uitvalsbasis voor onze wensen. Lowbudget is zeer wenselijk maar besef me terdege dat we in de decembermaand niet echt goedkoop uit zullen zijn. Waar kun je als moeder met 10jarige leuk, goed en veilig verblijven voor een redelijke prijs? Luxe is niet van belang, als het maar schoon is en wat ik al zeg, veilig.
we hebben er zin in, dat wil zeggen, mijn dochter weet van niks want het is haar kerstkado (normaal krijgt ze wat kleiners hoor hahaha) en ik wil haar verrassen op het vliegveld bij vertrek

Ben benieuwd of er iemand op het forum rondloopt die me wat wijzer kan maken.
Allemaal bedankt vast voor het lezen.
gr. Cecile