Mijn naam is Emmy, maar mijn vrienden noemen mij Emms.
Ben al 3 maal naar de "US of A" geweest.
De eerste maal was in 2005, samen met 3 vriendinnen.
Het was een beetje een internationaal groepje (België, Nederland en Frankrijk waren vertegenwoordigd).
De reis bestond uit twee delen, het eerste deel spendeerden wij bij onze 'International mom', een amerikaanse
vriendin Joanie. Samen bezochten we Baltimore, Annapolis, New York, Washington DC...
Vervolgens namen wij het vliegtuig naar Las Vegas. Met de huurwagen bezochten we de Grand Canyon, Zion NP,
Bryce Canyon NP, Red Canyon, Hooverdam...
Dit was echt een ongelooflijke reis. Echt onvergetelijk.
Twee jaar later besloten een oud-schoolvriendin en ik om terug naar de States te gaan.
Na veel overleg besloten wij dat we deze keer naar de westkust zouden gaan.
We zijn gestart in San Francisco, Muir Woods, dan langs de kust naar Santa Cruz, Año Nueve State Reserve,
Monterey en dan terug landinwaarts ... Yosemite NP. Lone Pine, Big Pine, Bishop naar Death Valley NP richting
Las Vegas. Aangezien Sophie LV nog niet had gedaan, zijn wij daar een paar dagen gebleven. Met Las
Vegas als uitvalsbasis; hebben wij nog een paar tripjes gedaan naar Hooverdam, Grand Canyon West ( Hualapai Indian Reservation),
Zion NP (meer uitgebreid dan vorige keer). En dan terug naar Vegas om een paar dagen te relaxen.
En om er een gewoonte van te maken... 2 jaar later... Here we come USA.
Deze keer de oostkust. Starten in Washington DC (waar wij terug hadden afgesproken met Joanie).
Luray Caverns was echt de moeite waard, Pentagon, Arlington Cemetery, Shenandoah NP...
Deze maal geen huurwagen, dus hadden we een begeleid reisje voorzien tussen DC en NY.
We bezochten Boston, Corning (Glass Museum), Hershey (Chocolat Central

En dan NY... We verbleven in een B&B in Brooklyn; Liberty Island, Ellis Island...
Normaal hadden wij voorzien om 2 jaar later nogmaals naar de states te gaan. Maar das jammergenoeg niet gelukt.
Ik moest een keuze maken, en de aankoop van mijn nestje en de nodige verbouwingen kregen voorrang.
Nu hebben wij al terug afgesproken, in 2014 is het weer zover. Zo goed als zeker de westkust ...

San Francisco --> Los Angeles --> Las Vegas . Wij zoeken alleen nog een reisgenoot / tweede chauffeur... Enige kandidaten?
Ziezo dat was het dan.
See you around...
Emms