Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen: Gabbyxx

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Even voorstellen: Gabbyxx

Bericht door Gabbyxx »

Hoi iedereen!

Ik ben deze website al een paar keer tegen gekomen en vind het een leuke interessante site! Ik dacht ik meld me nu maar eens aan :)

Ik ben Gabrielle, 23 jaar. Via online gamen heb ik mijn vriend ontmoet( die in Amerika AL woont). Ik ben al een paar keer naar Amerika gereisd om mijn vriend te zien en zijn familie te ontmoeten. Ik vind Amerika echt een mooi land, en ik heb nog niet eens alles gezien! Inmiddels zijn we al 6 jaar verder en sinds 2012 verloofd. Vorige jaar ben ik nog in de zomer 2 maanden geweest, in die maanden heb ik besloten om te emigreren naar de VS en bij mijn grote liefde te zijn. Sinds september 2013 zijn we begonnen met K1 visa. Wat al erg snel gaat! In de eerste week van Maart heb ik mijn interview! Begint nu toch wel dicht bij te komen. Krijg nu toch wel een beetje de zenuwen :D

Groetjes Gabrielle
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Even voorstellen: Gabbyxx

Bericht door Aricon »

Hallo Gabrielle, welkom op het forum.

Spannende tijd ga je tegemoet. Een verhuizing naar Amerika is een hele onderneming. Wat moet het een heerlijk idee zijn dat je al snel bij je geliefde kunt zijn.

Heel veel geluk gewenst!
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Dank je wel! Ja zeg dat wel.. Er komt heel veel bij kijken! Je gaat je om de kleinste dingen zorgen maken!!! Maar het is het allemaal waard, ik kan echt niet meer wachten :D
liekem83
Amerika-ontdekker

Bericht door liekem83 »

Gefeliciteerd met je verloving!!
Ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan voor je!
Heerlijk dat jullie straks samen kunnen zijn! :D
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Dank je! Ik ben ook erg benieuwd. Ik heb er wel heel veel zin in. Volgende week maandag medische keuring!! en die week erna interview, krijg alleen nu wel de kriebels :?
liekem83
Amerika-ontdekker

Bericht door liekem83 »

Snap ik!
Ook allemaal zo spannend. Je wilt dit zo graag en dan moet je zoveel administratieve dingen doen en ook nog keuring.. das best wel spannend, dat t soort van in andermans handen ligt..
Hopelijk gaat alles goed!
Ga je dan in Amerika trouwen?
En wat wil je daar gaan doen, verder studeren of werken?
zo spannend :)
succes alvast met alles!!
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

@ Liekem83: Ja, ik ga in Amerika trouwen. Ik wil gaan werken en misschien verder studeren, als het moet voor het werk wat ik graag zou willen gaan doen. Als het allemaal zo ver is.. eerst maar wennen aan alle nieuwe dingen en het land.

Vandaag naar Amsterdam geweest voor de medische keuring!! Weer een stap dichterbij :D Ben nog even langs het consulaat gelopen, zag een paar mensen buiten staan. Was wel grappig/spannend om het te zien. Hopelijk mag ik volgende week zelf voor de interview !!!!

Ik heb nog 1 vraag waar ik een beetje zenuwachtig word :?. Je moest dus 4 pasfoto's laten maken. Waarvan je 2 aan Dr Schulte geeft ( Dit heb ik gedaan) en de andere 2 meebreng als je de interview heb. Maar er was dus 1 stap bij de visa:

''Then, let the Consulate know that you are ready to receive your visa and travel to the U.S. within the next six months. You are to do this by sending the bottom part of the instruction sheet found in step 1, duly signed and completed, to our immigrant visa unit, together with two of the four photographs''

Ik heb deze andere 2 pasfoto's al verstuurd naar het consulaat. Dus als het goed is hebben ze deze pasfoto's dan toch al.. als ik kom voor mijn interview?
liekem83
Amerika-ontdekker

Bericht door liekem83 »

Hi oh wat spannend allemaal!!
Was je medische keuring goed? Gingen ze veel dingen nakijken??

Ik weet niet of ze dan nog een x foto's willen, maar beter een paar extra bij je hebben dan te weinig en een nieuwe afspraak moeten maken!!
Tenminste dat lijkt mij... ;)

En wat wil je daar voor werk gaan doen dan? al iets in gedachten??
Ja wennen daar.. dat zal niet gelijk meevallen.. als ik zo eea op het forum lees kan dat best lastig zijn..

Wel super spannend dat er dan staat binnen 6 maanden gereed zijn om te verhuizen.. dan gaat t opeens snel :D

Ik ben nu de mogelijkheden beetje aan t bekijken om deze zomer als vrijwilliger te gaan werken daar. lijkt me handig als ik daar in de toekomst wil wonen en werken.. Maar voorlopig komt mijn vriend over 2 maanden eerst hier op vakantie.. Tel de dagen al af :D

succes volgende week!! zal voor je duimen!
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Ja inderdaad..ik heb er nog 1 die ik toen in amerika heb laten maken :P Ik ga denk ik geen nieuwe meer maken, kost allemaal al zoveel geld. En als het goed is hebben ze daar wel een map van mijn met alle dingen van me vriend en de papieren die ik heb opgestuurd. Ik probeer me er niet druk om te maken XD. Ze zullen die 2 foto's alvast daar wel hebben :lol:

De medische keuring viel allemaal wel mee. Standaard onderzoek..Bloeddruk meten, gewicht, lengte, bloed prikken, hart - longen luisteren, in de ogen kijken..tong.. eventueel inenting. DTP was ouder dan 10 jaar dus daar kreeg ik een spuit voor.
Daarna krijg je een brief voor de kliniek die een paar straten verder is. Waar je even foto's moet laten maken van je borsten. En dan ben je klaar! Je moet wel allemaal met GELD betalen en NIET PINNEN Maar dat had ik al ergens gelezen.

Ik werk nu in de zorg..dus misschien in de zorg weer en anders wil ik graag iets met Honden/katten (dierenarts) doen. Maar dan zal ik wel moeten gaan studeren.. en daar ben ik niet zo gek op haha. Maar ik zie het wel hoe het loopt. En mijn verloofde wil met alles graag helpen dus dat komt wel goed :)

Voor jou ook allemaal spannend, leuk dat je vriend over 2 maanden komt!

Dank je!! Ik laat het wel weten volgende week :P
liekem83
Amerika-ontdekker

Bericht door liekem83 »

Ah klinkt goed allemaal!!
Ja over de kosten had ik al eea gelezen.. Maar probeer me daar nu nog maar niet te druk om te maken. Want dan word ik een beetje gek denk ik ;)
heb ook een koophuis hier enzo.. dus dat zal allemaal vast niet makkelijk worden..! haha

Spannend volgende week!
Leuk om te lezen allemaal!
:)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je via I-129F en K-1 naar de US gaat heb je met twee verschillende instanties te maken. USCIS en State Department (middels NVC).
Je file hoort doorgezonden te worden maar er kan altijd iets achterblijven/zoekraken. Dus is het slim van alles een reserve te hebben/mee te nemen naar het interview. Beter mee dan om verlegen enzo.
Mbt. pasfoto's - als je meer dan 1 foto moet meesturen moeten de foto's identiek zijn. Er is ook een max. periode dat foto's 'geldig' blijven. Maar dat is uiteraard niet echt te zien voor kortere termijnen.

Mbt. werken/vrijwilligen in de US, daar is een werkvergunning EAD voor nodig. Die vergunning kun je in de US aanvragen na je huwelijk, als je je verzoek voor Status Adjustment indient. Ook werk dat niet wordt betaald, is verboden voor wie geen EAD heeft.

(Een foto van je borsten ? Als goedgevormde borsten een voorwaarde zijn om tot de US toegelaten te worden had ik het mooi kunnen vergeten dus.....hahaha.)
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

@USInsider, ja dat is waar en kan wel eens iets achterblijven/zoekraken. Maar ik heb de foto's opgestuurd eind januari,samen met het papier dat je klaar bent voor een afspraak te maken voor het interview. Dus ik denk wel dat ze het hebben. Ik ken mezelf en ik maak me druk om de kleinste dingen..dus ik heb net 2 nieuwe foto's gemaakt xD

Haha ja een...chest X-ray. :lol: Je bent binnen 5minuten klaar en na afloop vertelde ze me dat ''als we niets vinden, hoor je ook niks'' We zetten de foto op een cd en sturen we op naar Dr. schulte en die zorgt dat alles voor je interview op het consulaat is..
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar je hoeft je niet echt druk te maken. Het intvu is in de meeste gevallen hooguit een paar vragen.

De X-ray gaat dus alsnog naar dr. Schulte. Ik vroeg me al af hoe dat in zijn werk zou gaan. Wij moesten eerst de X-ray laten maken en toen naar Dr. Schulte gaan voor het med exam.
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Ja, ik hoorde het al van een paar andere mensen die ik zag bij Dr. Schulte. Dat het interview niet zo veel is.. :) maar toch blijft het spannend.

Heb jij hetzelfde visum gedaan, of een andere?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wij vertrokken bijna 20 jaar geleden op H-1B (mijn man uiteraard) en H-4.
Na ong. acht jaar kregen we onze groene kaarten. Daarvoor moesten we ook med exam ondergaan inderdaad en visum intvu.
Gelukkig stelde de consulaire medewerker geen vragen. Dan had ik misschien verteld wat ik er echt van denk.....
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Visum is goedgekeurd!!!!!!! :D :D
liekem83
Amerika-ontdekker

Bericht door liekem83 »

GEFELICITEERD!!!
Super fijn dat je je visum krijgt! Nu kun je je bruiloft gaan plannen :)
En je verhuizing! Echt top!

@ usinsider; je gaf aan dat je een werkvisum kunt aanvragen als je getrouwd bent met een amerikaan. Maar ik wil graag vrijwilligerswerk gaan doen in de zomer. Mijn vriend is wel Amerikaan. Maar we zijn niet getrouwd of bezig met een visum procedure. Heb je daarvoor misschien nog tips?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Officieel mag het niet. En zeker waar er een immigratie in de toekomst mogelijk is zou ik geen risico's nemen.
Ik heb begrepen dat vrijwilligen via een kerk eventueel kan.
Ik denk dat je kunt gaan helpen blikjes in te pakken bij de local Foodbank.
Of gaan schoonmaken bij een lokaal dierenasiel.
Maar iets substantieels dat eventueel tot een baan(tje) zou kunnen leiden, streng verboden.

Realiseer je dat de US veel meer ge-en verboden heeft dan Nederlanders/Belgen gewend zijn, en dat er veel strenger de hand aan wordt gehouden.
Ik heb zelf zes jaar zonder werkvergunning doorgebracht in de US.
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

liekem83 schreef:GEFELICITEERD!!!
Super fijn dat je je visum krijgt! Nu kun je je bruiloft gaan plannen :)
En je verhuizing! Echt top!
Dank je wel! :D Gisteren kreeg ik alles voor de k1 visa weer terug via de post, super blij! Datum van vertrek staat nu ook vast en ticket geboekt!!! en de trouwdatum ook !! Ik kan nu echt niet meer wachten. :D :D
liekem83
Amerika-ontdekker

Bericht door liekem83 »

@USInsider bedankt voor de informatie! Was er al bang voor. Denk ook dat ik dus maar gewoon vakantie ga vieren daar van de zomer.
Vandaag promotie gemaakt op het werk, dus ook nog maar afwachten of ik nu wel zo lang weg kan van de zomer. Beetje gemixt gevoel dus bij die bevordering :shock: maar goed, dat moet ik van de week maar eens goed uitzoeken.
Lijkt me heel lastig om ergens te wonen en nog niet te mogen werken. Zou zelf erg bang zijn dat ik me dan zou gaan vervelen..

@ Gabbyxx WOW echt gaaf allemaal! Zo fijn dat je visum er is! Nu kun je leuke dingen plannen :) Zo spannend ook dat je gaat trouwen! Komen je familie en vrienden ook naar de bruiloft?!
Alleen het afscheid nemen lijkt me erg lastig straks.. nu dus nog maar even genieten hier en heel erg uitkijken naar een mooie toekomst samen met je verloofde! Wens je alvast heel veel geluk samen! :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer