Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Even voorstellen: Gabbyxx
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Even voorstellen: Gabbyxx
@ liekem83 Dank je wel! Gaat zeker wel lukken, we hebben zo lang hier na uitgekeken. Maar het is nog zo onwerkelijk dat we straks gewoon geen afscheid meer hoeven te nemen. Mijn ouders en broer met zijn vriendin komen naar de bruiloft. Mijn vrienden heb ik niet meer..we kregen 2 jaar terug ruzie..ze vonden dat ik te veel met mijn vriend bezig was. Misschien hadden ze wel gelijk maar dan nog.. En ik voelde altijd al of het 2 tegen 1 was. En dat is best lastig. Dus uiteindelijk moest ik gewoon kiezen tussen mijn vriendinnen of ''mijn vriend'' die keuze was makkelijk! En ja het afscheid nemen van familie..collega's.. zal best wel even moeilijk worden.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Liekem, verveling is het probleem niet. Er is altijd genoeg te doen in en om huis enz.
Voor we besloten te vertrekken was ons toegezegd dat we met anderhalf jaar de groene kaarten zouden hebben.
Dat vond ik al vrij lang. Geen idee dat het uiteindelijk acht jaar zou worden voor we permanent residents waren.
Gaby - misschien je vriendinnen nog een kansje geven ? Ik kan je uit ervaring vertellen dat het toch wel leuk is nog contacten te hebben met het 'thuisland' zelfs al zijn die sporadisch en oppervlakkig. Ik ben er door omstandigheden - meerdere verhuizingen hier, problemen met gezondheid - nogal slordig mee omgesprongen. En als er teveel jaren voorbij zijn gegaan wordt het moeilijk contacten te hernieuwen.
Ik leg het idee maar bij je neer voor wat net waard is - natuurlijk is ieder anders en is ieders situatie anders.
Voor we besloten te vertrekken was ons toegezegd dat we met anderhalf jaar de groene kaarten zouden hebben.
Dat vond ik al vrij lang. Geen idee dat het uiteindelijk acht jaar zou worden voor we permanent residents waren.
Gaby - misschien je vriendinnen nog een kansje geven ? Ik kan je uit ervaring vertellen dat het toch wel leuk is nog contacten te hebben met het 'thuisland' zelfs al zijn die sporadisch en oppervlakkig. Ik ben er door omstandigheden - meerdere verhuizingen hier, problemen met gezondheid - nogal slordig mee omgesprongen. En als er teveel jaren voorbij zijn gegaan wordt het moeilijk contacten te hernieuwen.
Ik leg het idee maar bij je neer voor wat net waard is - natuurlijk is ieder anders en is ieders situatie anders.
Laatst gewijzigd door USInsider op 12 mar 2014, 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.
@Gaby wow denk idd niet dat echte vrienden je zouden moeten laten kiezen. Maar je staat gelukkig helemaal achter jou keuze en gaat vast heel gelukkig worden samen! En super fijn dat je naaste familie bij de bruiloft zal zijn
@ USInsider, goh, dat heeft idd niet mee gezeten.. Knap hoe je alles toch hebt doorgezet en die 'amerikaanse droom' toch waar hebt gemaakt!
En al je tips, super fijn. Dit forum is zo leuk om van alles te lezen, kan mezelf er uren in kwijt raken, omdat er zoveel informatie te vinden is
Voorlopig tel ik de 6 weken af die ik moet wachten dat mijn vriend hierheen komt. Heerlijk genieten samen en een paar dagen naar Parijs. En dan voorlopig weer afscheid nemen, maar ooit gaat dat veranderen. Dat weet ik zeker

@ USInsider, goh, dat heeft idd niet mee gezeten.. Knap hoe je alles toch hebt doorgezet en die 'amerikaanse droom' toch waar hebt gemaakt!
En al je tips, super fijn. Dit forum is zo leuk om van alles te lezen, kan mezelf er uren in kwijt raken, omdat er zoveel informatie te vinden is

Voorlopig tel ik de 6 weken af die ik moet wachten dat mijn vriend hierheen komt. Heerlijk genieten samen en een paar dagen naar Parijs. En dan voorlopig weer afscheid nemen, maar ooit gaat dat veranderen. Dat weet ik zeker

Wat je wel kan doen is via internet een stukje studie doen, als je daar tenminste interesse in hebt. Via Coursera en edX kan je modules van studies doen.
Bij mijn weten is dit niet verboden, want je staat niet ingeschreven bij een universiteit.
Bij mijn weten is dit niet verboden, want je staat niet ingeschreven bij een universiteit.
- Gabbyxx
- Amerikafan
We worden nooit meer ''vriendinnen'' zoals we waren. Toevallig werkt 1 van hun bij mijn op het werk, en die ik zie wel regelmatig. We praten wel eens en Facebook enz. Maar niet meer zoals het geweest is. Ik heb gelukkig nog heel veel lieve collega's en familie waar ik mee contact hou op Fb. Ik vind het goed zo.USInsider schreef: misschien je vriendinnen nog een kansje geven ? Ik kan je uit ervaring vertellen dat het toch wel leuk is nog contacten te hebben met het 'thuisland' zelfs al zijn die sporadisch en oppervlakkig. Ik ben er door omstandigheden - meerdere verhuizingen hier, problemen met gezondheid - nogal slordig mee omgesprongen. En als er teveel jaren voorbij zijn gegaan wordt het moeilijk contacten te hernieuwen.
@Liekem83: Die 6 weken zijn voor je het weet om! Super gezellig dat jullie naar Parijs gaan. Hoeveel dagen/weken komt je vriend?
Goede suggestie van Hockey.
In aanvulling: in veel plaatsen waar een college is, bieden deze scholen vaak zomerklassen aan - in een veelheid van onderwerpen. Vlgs. mij kun je dar gewoon aan meedoen. In andere plaatsen is er volwassenen educatie met ook cursussen korter en langer over van alles en nog wat.
Het is leuk iets te leren maar nog belangrijker is dat je een aantal mensen daar kunt ontmoeten.
Sommige klassen zijn overdag, andere cursussen zijn worden 's avonds gegeven.
Tegenwoordig hebben colleges zowel als gemeentes websites en daar kun je ongetwijfeld meer vinden.
Verder zijn er clubs bv. Film clubs, of ToastMasters voor public speaking.
Ik denk overigens dat het een plaatselijk dierenasiel niet veel uitmaakt wat je status is - altijd vrijwilligers nodig. Maar je moet er wel tegen kunnen.
In aanvulling: in veel plaatsen waar een college is, bieden deze scholen vaak zomerklassen aan - in een veelheid van onderwerpen. Vlgs. mij kun je dar gewoon aan meedoen. In andere plaatsen is er volwassenen educatie met ook cursussen korter en langer over van alles en nog wat.
Het is leuk iets te leren maar nog belangrijker is dat je een aantal mensen daar kunt ontmoeten.
Sommige klassen zijn overdag, andere cursussen zijn worden 's avonds gegeven.
Tegenwoordig hebben colleges zowel als gemeentes websites en daar kun je ongetwijfeld meer vinden.
Verder zijn er clubs bv. Film clubs, of ToastMasters voor public speaking.
Ik denk overigens dat het een plaatselijk dierenasiel niet veel uitmaakt wat je status is - altijd vrijwilligers nodig. Maar je moet er wel tegen kunnen.
Tnx voor de goede tips
ga ik zeker even naar kijken!!
Helemaal nu ik weet dat ik toch op vakantie mag eind augustus voor ruim 4 weken
Ben helemaal blij!!!!
Hij komt nu 12 dagen. Zo fijn
Dan hoop ik dat hij ook mijn ouders en broer iets beter kan leren kennen. Vorig jaar mei kwam hij hier voor het eerst en heeft hij hen maar kort ontmoet. Daarna ben ik een paar x daar geweest. Maar nu mijn familie en vrienden zien dat dit serieus is willen ze graag weten waarom hij zo speciaal is en hem wat beter leren kennen
Ik ga me weer helemaal op lokale websites storten. Eens zien wat ik voor leuks kan vinden!
Laatste x daar ook al paar weken getraind op een sportschool. Daar leerde ik ook al snel mensen kennen. Denk dus dat het wel goedkomt

Helemaal nu ik weet dat ik toch op vakantie mag eind augustus voor ruim 4 weken

Hij komt nu 12 dagen. Zo fijn

Ik ga me weer helemaal op lokale websites storten. Eens zien wat ik voor leuks kan vinden!
Laatste x daar ook al paar weken getraind op een sportschool. Daar leerde ik ook al snel mensen kennen. Denk dus dat het wel goedkomt

- Gabbyxx
- Amerikafan
Nog 9 dagen!!!!!!

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Spannend hoor! Heel veel geluk in Amerika! 

- Gabbyxx
- Amerikafan
Dank je!! Gaat zeker wel lukken. Gisteren afscheidsfeest gehad op mijn werk. Was echt super. Vandaag maar beginnen met inpakken. En vrijdag is het zover!!

- Gabbyxx
- Amerikafan
Ik ben vrijdag aangekomen in Atlanta, usa! De vlucht was lang..zo als altijd. Maar alles ging goed met inchecken en mijn trouwjurk is ook veilig aangekomen
Bij de douane ging het super snel, ze bekeken de k1 visa en de envelop. Hij vroeg wanneer de trouwdag is en met wie ik ga trouwen..alles duurde maar zo 5 minuten en ik kon mijn koffers ophalen. En toen kon ik eindelijk in de armen van mijn verloofde rennen haha. 

- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Nu pas je verhaal gelezen Gabrielle, gaaf hoor , wens je heel veel geluk samen met je verloofde/ as echtgenoot. Samen al gezellig de Paasdagen kunnen doorbrengen. Vond Atlanta iig ook bijzonder de keer dat ik er geweest ben.
enne heb je soms nog tips voor een leuke Amerikaan
die zoek ik ook nog (hihi) helaas ik hou helemaal niet van gamen.
enne heb je soms nog tips voor een leuke Amerikaan

1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Super gaaf!
Fijn dat het zo snel ging allemaal en dat je trouwjurk het ook heeft overleefd!
Fijn dat het zo snel ging allemaal en dat je trouwjurk het ook heeft overleefd!
- Gabbyxx
- Amerikafan
Dank jullie wel
@ Ingrid1958: Haha ik heb niet echt tips xD Het had gewoon zo moeten zijn denk ik voor mij. Ik ben alleen geland in Atlanta dus veel heb ik er niet gezien. Zijn broer woont er dus wie weet gaan we daar wel eens heen. Het is maar 2 uur rijden..
Vanochtend heb ik mijn SSN aangevraagd wat heel erg makkelijk en snel ging. Ik krijg hem volgende week via de post binnen
. Helaas moet ik een tijdje wachten voor mijn rijbewijs..Ze vertelde dat ik dit pas kan doen als ik getrouwd ben en de AOS aanvraag.

@ Ingrid1958: Haha ik heb niet echt tips xD Het had gewoon zo moeten zijn denk ik voor mij. Ik ben alleen geland in Atlanta dus veel heb ik er niet gezien. Zijn broer woont er dus wie weet gaan we daar wel eens heen. Het is maar 2 uur rijden..
Vanochtend heb ik mijn SSN aangevraagd wat heel erg makkelijk en snel ging. Ik krijg hem volgende week via de post binnen

Top dat je er zit!! Al helemaal je draai gevonden? En nu de laatste dingen voor de bruiloft regelen?
Top dat je trouwjurk goed is aangekomen! En nu heerlijk samen voor altijd! Gefeliciteerd!
Ben tijd niet online geweest, omdat ik heerlijk samen met mijn vriend naar Frankrijk ben geweest, zo genieten
helaas moet ik hem weer voor 3 maanden missen, maar kan er weer even tegenaan!
Fijne bruiloft alvast
Top dat je trouwjurk goed is aangekomen! En nu heerlijk samen voor altijd! Gefeliciteerd!
Ben tijd niet online geweest, omdat ik heerlijk samen met mijn vriend naar Frankrijk ben geweest, zo genieten

Fijne bruiloft alvast

- Gabbyxx
- Amerikafan
Eindelijk..24-05-2014 we zijn getrouwd!!! Het was een geweldige dag
We zijn net terug van een weekje Smokey mountains Tennessee. Ik moet nog erg wennen aan de gedachte dat ik niet meer terug naar NL hoef en mijn man achter moet laten. We zijn nu eindelijk voor altijd bij elkaar
@liekem83 oh dat is super!! Jammer dat je hem weer moet missen..Maar daar komt op een dag een einde aan!

@liekem83 oh dat is super!! Jammer dat je hem weer moet missen..Maar daar komt op een dag een einde aan!

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Mooi verhaal Gabrielle !
Ik ben zelf vorig jaar met mijn Amerikaanse vriendin getrouwd, en zijn direct voor een CR-1 visum gegaan. Zit nu bij de NVC, dus nog even doorbijten en ik kan op interview...
Blijft allemaal enorm spannend toch, want tot je in de US met je pakket en visum geland bent EN door immigration bent, kan er nog altijd wat mislopen... Normaal is alles natuurlijk OK voor de brave burger, maar je weet nooit wat er kan gebeuren...
Ben je al op zoek naar werk daar ?
Ik ben zelf vorig jaar met mijn Amerikaanse vriendin getrouwd, en zijn direct voor een CR-1 visum gegaan. Zit nu bij de NVC, dus nog even doorbijten en ik kan op interview...
Blijft allemaal enorm spannend toch, want tot je in de US met je pakket en visum geland bent EN door immigration bent, kan er nog altijd wat mislopen... Normaal is alles natuurlijk OK voor de brave burger, maar je weet nooit wat er kan gebeuren...
Ben je al op zoek naar werk daar ?
CR-1 Visum in aanvraag
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
- Gabbyxx
- Amerikafan
Leuk! Hopelijk gaat alles goed op het interview.
Nee ik ben nog niet op zoek naar werk. We doen het nog even rustig aan, er is geen haast bij.
Nee ik ben nog niet op zoek naar werk. We doen het nog even rustig aan, er is geen haast bij.
Gefeliciteerd!!
Heerlijk dat je niet meer hoeft te plannen wanneer je elkaar ziet en afscheid nemen etc!
Geniet ervan
Heerlijk dat je niet meer hoeft te plannen wanneer je elkaar ziet en afscheid nemen etc!
Geniet ervan