Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Forward's road to love

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Forward
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Forward's road to love

Bericht door Forward »

Gegroet, waarde forumleden.

Forward hier, Rotterdamse student van 24. Via de wondere wereld van het internet heb ik over de afgelopen vijf maanden het liefste en tegelijkertijd het mooiste meisje ter wereld leren kennen - een Amerikaanse. Ik ga in januari naar Georgia (waar ze woont) om haar voor het eerst in person te ontmoeten, maar we weten nu al dat we willen trouwen; want we zijn overduidelijk voor elkaar gemaakt. :mrgreen:

Ik ben me met dat doel dus nu aan het oriënteren op wat de beste (en vooral snelste) route is om te kunnen trouwen en aansluitend voor altijd bij elkaar te wonen. Het zal jullie ervaren forumleden niet verbazen dat het me na vele uren inlezen inmiddels duizelt van de procedures. De wetgever heeft het ons tortelduifjes weer eens niet gemakkelijk gemaakt. :blink:

Toen ik er achter kwam hoeveel tijd het kost om het via de K1 fiancé visa route te doen, leek het me het beste om de boel te omzeilen; in Nederland met haar te trouwen en dan via DCF een K3 spousal visa aan te vragen en binnen drie maanden in de VS te wonen. Helaas ben ik er zojuist achter gekomen dat DCF niet meer mogelijk is sinds 2012; dus dat is een behoorlijke domper. Nu denk ik dat we het K1 proces toch maar zo snel mogelijk in gang moeten zetten.

Ik hoop hier nog veel te lezen over de procedures en vooral ervaringen van mensen met een soortgelijk verhaal.
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Forward's road to love

Bericht door Gabbyxx »

Hallo welkom, wat leuk! Ik heb mijn liefde ook online ontmoet in 2008 :). Wij zijn voor de k1 gegaan. In September 2013 begonnen en was in Maart 2014 goedgekeurd. Je kunt hier genoeg informatie vinden over de K1 of andere mogelijkheden. Succes!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Mexi Carlo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door Mexi Carlo »

Succes man!

Het is een zware en lange weg maar zeker te doen! Waar in GA woont ze?

Ik heb veel baat gehad bij de website visajourney.com
Forward
Amerika-ontdekker

Bericht door Forward »

@Gabby: dank je! Dat klinkt al met al nog behoorlijk vlot, eigenlijk, dat is prachtig!

@Mexi Carlo: Merci, merci! Het wordt inderdaad een zware weg, die veel gaat kosten van wat ik vooral niet heb, namelijk geld en geduld.
Ze woont op ongeveer een half uurtje van Atlanta, trouwens.
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Zeker, er is nog iemand op dit forum waar het nog sneller is goedgekeurd. Volgens mij 2 maanden bij Wilko. Maar inderdaad het is een lange weg en veel geduld hebben en ja het kost veel geld maar volgens mij is dat zo met bijna alle visums. Als je vragen hebt kun je me altijd een bericht sturen. Nogmaals Succes :)

Leuk Georgia! Ik woon In Alabama, 2u van Atlanta vandaan. Mijn Man zijn broer woont in Kennesaw Georgia.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Romantisch verhaal! ^_^ Succes!
Forward
Amerika-ontdekker

Bericht door Forward »

@Gabby: dat is wel helemaal geweldig. Dank voor je aanbod, ik zal er zeker gebruik van maken. :thumbup:

@Rachel: haha dank je wel.
Mexi Carlo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door Mexi Carlo »

6 maanden is volgens mij een beetje de gemiddelde tijd.
De reis voor January al geplant?
Forward
Amerika-ontdekker

Bericht door Forward »

Dat is goed om te horen. De reis staat inderdaad al even gepland en de tickets zijn betaald dus het gaat allemaal zeker gebeuren. :D
Forward
Amerika-ontdekker

Bericht door Forward »

Aangezien ik een lange tijd niet meer op dit forum ben geweest zal ik hierbij een update geven van de situatie oftewel mij opnieuw voorstellen.

(zeer) lang verhaal kort:
Nadat ik mijn liefje in juni 2014 online heb leren kennen ben ik op 7 januari 2015 voor het eerst naar Amerika gevlogen om haar te ontmoeten. Op 7 februari zijn we verloofd en op 21 maart getrouwd. Vervolgens ben ik alleen teruggevlogen naar Nederland en na 5 maanden ploeteren in september studie afgerond, baan gevonden met jaarcontract en vrouwtje naar Nederland gehaald. Inmiddels zijn we bijna anderhalf jaar verder en spreekt mijn vrouwtje al een behoorlijk woordje Nederlands. 8)

Ondanks het feit dat we er dus om praktische redenen voor gekozen hebben om eerst naar Nederland te komen waren we toch altijd wel van plan om ons na een aantal jaren definitief in Amerika te vestigen. Ik kijk nu dus naar de mogelijkheden van de immigratieprocedure, mogelijk i.c.m. het K3-visum.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer