Forward hier, Rotterdamse student van 24. Via de wondere wereld van het internet heb ik over de afgelopen vijf maanden het liefste en tegelijkertijd het mooiste meisje ter wereld leren kennen - een Amerikaanse. Ik ga in januari naar Georgia (waar ze woont) om haar voor het eerst in person te ontmoeten, maar we weten nu al dat we willen trouwen; want we zijn overduidelijk voor elkaar gemaakt.

Ik ben me met dat doel dus nu aan het oriënteren op wat de beste (en vooral snelste) route is om te kunnen trouwen en aansluitend voor altijd bij elkaar te wonen. Het zal jullie ervaren forumleden niet verbazen dat het me na vele uren inlezen inmiddels duizelt van de procedures. De wetgever heeft het ons tortelduifjes weer eens niet gemakkelijk gemaakt.

Toen ik er achter kwam hoeveel tijd het kost om het via de K1 fiancé visa route te doen, leek het me het beste om de boel te omzeilen; in Nederland met haar te trouwen en dan via DCF een K3 spousal visa aan te vragen en binnen drie maanden in de VS te wonen. Helaas ben ik er zojuist achter gekomen dat DCF niet meer mogelijk is sinds 2012; dus dat is een behoorlijke domper. Nu denk ik dat we het K1 proces toch maar zo snel mogelijk in gang moeten zetten.
Ik hoop hier nog veel te lezen over de procedures en vooral ervaringen van mensen met een soortgelijk verhaal.