Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorstellen Justin86

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Justin86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Voorstellen Justin86

Bericht door Justin86 »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Justin, 29 jaar oud. Ik heb al lang de wens om een reis door Amerika te maken maar i.v.m. werk was een lange vakantie helaas niet mogelijk. Ik ben van baan gewisseld waardoor ik nu voldoende tijd heb om deze reis te maken. :)

Ik ga de reis alleen maken en verwacht begin juli '15 te vertrekken voor een periode van 5 weken. Zodra ik mijn creditkaart heb ontvangen (Ik kreeg net een mail dat hij verstuurd is) boek ik direct de vlucht en het eerste hotel. Daarna zal ik per dag beslissen of ik nog een dag langer blijf, of doorrij naar de volgende stad. Ik kies er bewust voor om op de bonnefooi te gaan zodat ik voldoende vrijheid heb om ergens langer of korter te blijven. Ik vind het wel een beetje spannend om dit alleen te doen maar ben er van overtuigd dat ik voldoende mensen leer kennen en dat er voldoende te zien/doen is.

Mijn eerste voorkeur ging altijd uit naar Texas, maar door veel te lezen (vooral op allesamerika.nl) ben ik van gedachte veranderd. Ik heb de (voorbeeld)reis van PSVwally als basis genomen. http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html. Met Google Maps heb ik de route uitgestippeld en de punten gemarkeerd die ik graag wil zien. Het zal ongetwijfeld een keer gebeuren dat iets vol zit en dat ik op dat moment niet mee kan. Dan wacht ik een dag, ga ik iets anders doen of rij ik door. Omdat ik alleen ga zal het vast wel voorkomen dat ik ergens een gat kan opvullen. ;)

Omdat het een lange vliegreis is overweeg ik om een tussenstop te maken in New York voor 2 dagen en daarna door te vliegen naar LA. Ik heb nog nooit in Amerika gereden dus zal het verkeer even wennen zijn, door de tussenstop kan ik goed uitgerust de weg op.

Route op Google Maps: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Alle tips zoals bezienswaardigheden zijn natuurlijk van harte welkom!

En natuurlijk wil ik alle AllesAmerika leden bedanken voor alle info, met name PSVwally voor de voorbeeld reis! :clap:

Groetjes, Justin
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Voorstellen Justin86

Bericht door Mrvanilla »

Ha Justin, welkom op het forum. Mooi dat je zo'n reis gaat maken, je gaat je enorm vermaken. De reis die Paul (PSVWally) heeft opgesteld is zeker een mooie opzet, veel mensen die voor het eerst die kant op gaan doen het op deze manier. Omdat jij echter vijf weken gaat kun je een hoop meer zien en doen. Ik zou dus zeker onderzoeken wat je mooi lijkt. Zo zou je misschien wel Yellowstone en Grand Teton kunnen toevoegen, wat schitterende parken zijn. Ook de omgeving Moab (Arches NP, Canyonalds NP) en Monument Valley zou ik toevoegen.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met op de bonnefooi reizen maar let wel dat jij in het hoogseizoen reist. Dat betekent dat parken als Yosemite en Grand Canyon enorm druk zijn. Wil je in die parken overnachten zul je echt zowat vanaf een jaar van te voren accommodatie moeten gaan boeken.

Het is misschien een slim idee om eens een topic te openen die gespitst is op jouw reis. Zo krijg je een hoop persoonlijk advies en kun je straks een droomreis maken.

Gr Daniel
Groetjes,
Daniel
Justin86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Voorstellen Justin86

Bericht door Justin86 »

Beste Daniel,

Bedankt voor je reactie. Ik heb een nieuw topic geopend over mijn reis.

Link: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... PR5lC.dpbs

Groetjes, Justin.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer