Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Forumlid introducties... wie ben jij?

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

hilde schreef:Ik mag niet werken in New York... Dus al iemand nog leuk vrijwilligerswerk weet. Dit hebben we zo besloten omdat hij veel moet reizen en 10 vakantie dagen dan zo op zijn.
Misschien dat er hier iets voor je bij zit:
http://www.ny.com/community/

Boek over het onderwerp: Link
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Welkom alle nieuwe leden!

Hilde: ik wens je veel succes met een nieuw leven in New York! Blijven jullie daar tijdelijk, zeg voor 1 of 2 jaar, of is de baan voor onbepaalde tijd?
Anne-Sophie
Amerika-ontdekker

voorstellen

Bericht door Anne-Sophie »

Dag allemaal,

Mijn naam is Anne-Sophie, ben 31 jaar en ik woon samen met mijn man Gerben in Monroe, Michigan.

Mijn (Nederlandse) man woont al een paar jaar in de VS, maar ik ben pas begin dit jaar hier naartoe gekomen. Omdat we toen nog niet getrouwd waren, was ik hier als toerist op 3-maanden visa waivers. Ik heb het afgelopen jaar dus afwisselend vakantie gevierd in de VS en gewerkt in NL (als freelancer had ik flexibele werktijden).

Sinds kort zijn we getrouwd (afgelopen zaterdag :D ) en bovendien heb ik nu eindelijk mijn H1b-visum dus ik mag hier wonen EN werken. Ik ben erg blij dat de papieren nu allemaal geregeld zijn en ik hier echt mag wonen, alhoewel ik nog wel SSN en rijbewijs en credit history moet gaan regelen.

Ik heb met veel plezier gelezen wat jullie Amerika-ervaringen zijn en zal het forum zeker blijven volgen. Vooral interessant vind ik de emigratie-beslommeringen en jullie indrukken van de Amerikaanse samenleving, zoals omgangsvormen, werksfeer etc. Ik krijg daar in NL vaak vragen over en met behulp van het forum kan ik mijn mening goed funderen!

Anne-Sophie
dolphin
Amerikakenner

Re: voorstellen

Bericht door dolphin »

Anne-Sophie schreef: Sinds kort zijn we getrouwd (afgelopen zaterdag :D )
Gefeliciteerd!! Verder welkom op dit forum :D

edit: zie dat ik eerst welcome schreef, erg vreemd.....
Laatst gewijzigd door dolphin op 26 okt 2005, 14:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Gefeliciteerd!!! En welkom!!! We kunnen niet genoeg Nederamerikanen hebben op dit forum :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Anne-Sophie, welkom op dit forum en van harte gefeliciteerd met je huwelijk. Was dat in Nederland of in Amerika?
Veel geluk voor de toekomst..

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Anne-Sophie
Amerika-ontdekker

Bericht door Anne-Sophie »

Het huwelijk was in NL.
Las Vegas stond wel op de lijst van mogelijkheden (als je het in amerika doet, moet je het wel meteen superamerikaans doen he), maar we hebben uiteindelijk voor een groot feest in NL gekozen.
Dat we gingen trouwen werd hier in de VS trouwens hard toegejuicht. Ik denk dat er hier sneller getrouwd wordt, en niet pas na 7 jaar relatie zoals in ons geval (wat in NL heel normaal is).
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Anne-Sophie

Welkom op het forum en nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk.
Kun je een beetje wennen in Amerika?

Marjon
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Ook nieuw hier: Jez, bijna 32, getrouwd en al 13 jaar samen met de broer van Sandy :wink:
Stiefmoeder van 4, waarvan er eentje bij ons woont.

Sinds we in 2002 voor het eerst naar Amerika zijn geweest, zijn we verslaafd. In februari gaan we voor de 4e keer! We hebben heel even met de gedachte gespeeld er permanent naartoe te gaan, hebben daarom vorig jaar ook meegedaan met de DV, maar door persoonlijke omstandigheden is daar voor ons geen toekomst weggelegd. Daarom gaan we er nu zo vaak mogelijk met vakantie!

We zijn tot nu toe in 19 staten geweest; twee keer naar de westkust (California, Arizona, Utah, Nevada & Colorado), afgelopen september hebben we 5000km door New England en de Middle Atlantic gereden en in februari gaan we naar Florida, cruisen, de Everglades en omgeving Orlando.

Voor wie over onze laatste reis naar de oostkust wil lezen, of onze foto's van Amerika wil zien, kijk eens op http://jezblog.eysbroek.com

Groetjes!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Jez schreef:Ook nieuw hier: Jez, bijna 32, getrouwd en al 13 jaar samen met de broer van Sandy :wink:
Hi schoonzus(je) ;)

Ik dacht al een bekende link voorbij te zien komen - Leuk .... en welkom : ))
Sandy
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Jez schreef:Ook nieuw hier: Jez
Hoi Jez,

welkom op dit gezellige en informatieve AllesAmerika-forum. Op een ander forum ben ik jou al vaak tegengekomen en ik hoop dat jij ook hier jouw Amerika-ervaringen wilt delen met anderen.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Jez,

Welkom op dit forum. De meesten zijn hier Amerika-verslaafd, dus je past er precies tussen. En als je net zo actief bent als je schoonzus, dan krijgen we het hier nog heeeel druk...... :wink: :wink: :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Even voorstellen England & Holland

Bericht door Verelle »

Mijn partner is Engels en ik ben Nederlandse, mijn partner is inmiddels meer dan 10 x in de States geweest. Een aantal keren voor zijn werk in Dalles en voordat hij mij kende is hij ook wezen skien in Breckenridge (CO).

Samen hebben we een 4-tal keer met een gehuurde motorhome de westkant van de States bezocht, van Washington State tot aan Texas en alles wat er tussen zit. En ook zijn we een aantal keer wezen skien in Colorado.

Per 2 januari vertrekken we voor een jaar naar Amerika om daar een motorhome te kopen en daarmee een jaar lang door het hele land te trekken. Het liefst willen we helemaal naar Alaska rijden, maar of dat er van komt is een tweede.
We zijn allebeide gek op lange wandeltochten en mountainbiken vinden we ook erg leuk om te doen. En het komende jaar hopen we dit ook veelvuldig te doen en natuurlijk een hoop andere leuke dingen.
We hebben nog niet echt een planning gemaakt van de dingen die we willen gaan doen, maar het eerste Nationale Park dat we gaan aan doen zal Big Bend NP (TX) zijn. En daarna zien we wel...........................! :lol:
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jez schreef:Ook nieuw hier: Jez, bijna 32, getrouwd en al 13 jaar samen met de broer van Sandy :wink:
Hey, Jez, nou zie ik pas dat jij hier ook zit! Wat leuk!
Wist niet dat Sandy jouw schoonzusje was. Dat moet een fijne boel zijn als jullie samenkomen! :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dolphin
Amerikakenner

Re: Even voorstellen England & Holland

Bericht door dolphin »

Verelle schreef: wezen skien in Breckenridge (CO).
Ten eerste welkom! :D
Ten tweede hoe was dat skien daar?
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Nou, ik doe ook even mee.... :wink:

Ik ben hier nieuw (sinds een aantal weken) Ik ben Rebecca en ben 22 jaar oud. Ik heb een Amerikaanse vriend. We zijn verloofd en gaan op 29 Juni 2006 trouwen. Ik heb hierover ook al iets geschreven in een ander topic..... http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... &start=120

Goed, wij gaan dus trouwen en een aantal dagen daarna naar het consulaat om een visum aan te vragen voor mij :D

Ben inmiddels al meerdere malen in Amerika geweest en het bevalt me prima! Ik zal mijn familie wel erg missen, maar vaak hoor je dat je band er eigenlijk alleen nog maar sterker van wordt als je ver weg van elkaar woont.

Nou dit was dus mijn story in het kort.... :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Becs08 schreef: Ik ben Rebecca en ben 22 jaar oud. Ik heb een Amerikaanse vriend. We zijn verloofd en gaan op 29 Juni 2006 trouwen. Ik heb hierover ook al iets geschreven in een ander topic..... http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... &start=120
Wat een (pijnlijk) romantisch verhaal weeral...
Welkom, en ik hoop dat je ook na je huwelijk hier nog gaat blijven hangen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

[quote="Verelle"]

Per 2 januari vertrekken we voor een jaar naar Amerika om daar een motorhome te kopen en daarmee een jaar lang door het hele land te trekken. quote]

Hopelijk wil je de ervaringen hierover met ons delen zeker wat verzekeringen en kenteken aangaat, wij hebben t.z.t. ook ideeen in die richting.
Rob
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Verelle schreef:
Per 2 januari vertrekken we voor een jaar naar Amerika om daar een motorhome te kopen en daarmee een jaar lang door het hele land te trekken.
Rob schreef:Hopelijk wil je de ervaringen hierover met ons delen zeker wat verzekeringen en kenteken aangaat, wij hebben t.z.t. ook ideeen in die richting.
Rob
Het zou inderdaad leuk zijn als jullie je ervaringen met ons deelden. Heb je al eens aan een web-log gedacht?
Het lijkt me heel leuk om jullie te volgen.

Groetjes Marjon
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het wordt voor ons ook 'ns tijd om ons voor te stellen.
Wij zijn Elly en Michel, allebei 39 jaar.
Afgelopen zomer zijn wij voor de 2e keer naar Amerika geweest.
De 1e keer was onze huwelijksreis 14 jaar geleden. Toen hebben we een dagje New York bezocht, 2 weken de westkust en 1,5 week Florida.

We wilden graag nog een keer terug naar het Westen en nu met onze 3 kinderen, dat is dus afgelopen zomer geworden. We hebben de smaak nu zo goed te pakken dat we over 2 jaar nog een keer terug willen, dus we zullen tegen die tijd nog wel het een en ander te vragen hebben.

We zijn ondertussen druk aan het werk om een homepage over de afgelopen vakantie te maken. Als dat klaar is zullen we zeker een link plaatsen.

Michel en Elly
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer