Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Forumlid introducties... wie ben jij?

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Hallo, ik ben Thea, een 45-jarige volbloed Rotterdamse.
Manlief en ik zijn sinds ons eerste bezoek aan Canada (en een heeeel klein stukje VS) in 1995 echte Noord-Amerika fans geworden.
We proberen om het jaar een reis van 3 á 4 weken te maken.

Waarom zijn we fans van Noord Amerika? Dat moet wel door de schitterende natuur zijn. En de ruimte. Het klimaat in het ZW (in september).
De nationale parken zijn zo groot dat je er zelfs op de drukste dagen niet struikelt over de toeristen.
Een paar van onze lievelingsplaatsen tot nu toe:
in Canada Banff NP met Moraine Lake, Lake Louise, Icefields parkway met alle daaraan gelegen meren, gletsjers en watervallen. Yoho NP, de Fraser Vallei (waar ik veel familie heb wonen) en Vancouver, de Okanagan vallei, Wells Gray NP.
In de VS zijn we verliefd geworden op San Francisco. Wat een gezellige stad is dat, en wat is er veel te zien en te doen.
Ook Las Vegas vinden we helemaal te gek, maar die bizarre glitter zijn we na drie dagen weer zat en willen we de natuur weer in.
Los Angeles valt ons tegen, die stad vinden we rommelig met veel verkeer en luchtvervuiling.
Qua natuurschoon hebben we heel veel gezien:
Big Sur, Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce, Arches, Monument Valley, Grand Canyon en nog wat kleinere parken.
Ook het shoppen in de VS vinden we geweldig: ruime malls en volop gratis parkeren.
Onze rondreizen regelen we altijd helemaal zelf: we boeken alleen een vlucht en een huurauto. Zelf regelen is prima te doen, want de VS is voor de toerist een tot in de puntjes verzorgd land. Er zijn goede wegen, alles staat goed aangegeven (we zijn nog nooit verdwaald), er zijn overal voldoende hotels/motels, restaurants, parkeerplaatsen etc.

En alleen al voor de grote boekwinkels van Barnes&Nobles en Borders zou ik iedere maand wel een keer over willen vliegen!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Voorstellen

Bericht door Jasmino »

Hallo,

Ik maak nu al een paar weken gebruik van het forum, dus het wordt tijd om mezelf eens voor te stellen.

Mijn naam is Jacqueline en ik ben geboren in 1971. Amerika intrigeerde me al toen ik nog een kind was. Vraag me niet waarom, want dat kan ik niet uitleggen. Op de een of andere manier riep het land een gevoel bij me op, dat ik gewoonweg niet kon negeren.

In 1994 kreeg ik voor het eerst de kans om naar Amerika te gaan voor mijn werk, om precies te zijn naar Cleveland, Ohio. Vanaf dat moment is mijn gevoel alleen maar meer bevestigd. Soms voel ik alsof ik in het verkeerde land geboren ben. Ik kan niet zo goed uitleggen wat me precies aanspreekt, maar het is een combinatie van de mensen, de natuur en de cultuur.

De contrasten zijn zo groot, en alles lijkt mogelijk! Je wordt niet zo snel in een hokje geplaatst, en de maatschappij is niet zo betuttelend. Kortom: ik voel me er thuis! Natuurlijk zijn dat slechts mijn (zeer subjectieve) ervaringen, en ik kan het heel goed begrijpen dat niet iedereen daar zo over denkt.

Na 1994 ben ik samen met mijn man nog 3 keer terug geweest voor een vakantie. De eerste reis samen was in 1999 naar Florida. Hier is ook mijn man besmet geraakt met het amerika-virus. We hebben 3 weken vertoefd in Orlando en omgeving, en ons geen moment verveeld. Een van mijn grootste hobbies naast het reizen, is achtbanen en pretparken, en die vind je natuurlijk genoeg in Orlando! We hebben genoten van Disneyworld, Busch Gardens, Universal Studios, maar ook van Cape Canaveral en Ocala National Forest. TIjdens deze vakantie hebben we kennis gemaakt met het shoppen in de VS, en die koorts zijn we nooit meer kwijt geraakt. De outlets en de shopping malls zijn een verademing! Genieten, dus!

In 2002 zijn we naar Californië en Las Vegas geweest. Vanuit San Francisco, waar we natuurlijk eerst een paar heerlijke dagen hebben vertoefd, zijn we via Highway 1 naar Los Angeles en San Diego gereden, en onderweg hebben we genoten van de schitterende uitzichten, vooral rondom Big Sur. Ook hebben we Hearst Castle bezocht, en Monterey Bay Aquarium, en we hebben genoten van de 17-Miles-Drive. In San Diego hebben we genoten van de prachtige Zoo. Onderweg hebben we natuurlijk ook de nodige pretparken weer bezocht, zoals Paramount's Great America, Six Flags Magic Mountain, Knott's Berry Farm, Disney's California Adventure en Universal Studios. Super! De laatste paar dagen van deze vakantie hebben we doorgebracht in Las Vegas. Dat vonden we heel leuk om te zien, maar behoeft voor ons geen herhaling.

Vorig jaar, 2003, zijn we naar het Oosten geweest. Vanuit Boston zijn we via Cape Cod naar de FInger Lakes en Niagara Falls gereden. Een prachtige ervaring, al die watervallen! Daarna zijn we via Ohio en Pennsylvania naar Washington DC gegaan. Dit vonden wij absoluut een van de mooiste steden in de VS! Daarna zijn we verder gereisd naar Virginia en weer terug naar het noorden, waar we zijn geëindigd in New York. Een prachtige reis. Uiteraard hebben we ook weer veel outlets opgezocht, evenals pretparken. We zijn naar Cedar Point geweest (Rollercoaster Capital of the World), naar HersheyPark, naar Busch Gardens en naar Six Flags in New Jersy.

Dit jaar staat de 4e reis gepland, naar het (Mid)westen. Vanuit Denver gaan we eerst naar het Noorden, via de ROcky Mountains naar de Black Hills. Vervolgens naar Yellowstone en Grand Teton, alvorens we via Salt Lake City naar Californie gaan, voor een bezoek aan Yosemite, Kings Canyon en Death Valley. Dan via Las Vegas (alleen op doorreis om te shoppen!) naar Zion, Lake Powell & Bryce. Dan via Monument Valley naar Moab voor een bezoek aan Arches en Canyonlands en we sluiten af via Black Canyon of the Gunison en San Juan mountains terug naar Denver. We hebben er een maand voor uitgetrokken, en in de voorpret ben ik er minstens al 4 keer geweest. Helaas zijn in deze regio's weinig pretparken te vinden, en we moeten het doen met Six Flags in Denver, en een paar achtbanen in de regio van Las Vegas. Maar ja, je kunt niet alles hebben! Gelukkig kunnen we we genoeg shoppen!

Naast deze gezamenlijke reizen met mijn man ben ik in 2002 in mijn eentje nog een keer terug geweest in Cleveland, Ohio, een combinatie van studie en vakantie. Ook toen heb ik weer een aantal pretparken bezocht. Hoezo, achtbaan junkie? Nergens ter wereld vind je zulke spectaculaire achtbanen dan in de VS! Ik kan jullie er dus alles over vertellen!

Al mijn reizen (behalve de eerste) naar de VS heb ik beschreven in een reisverslag. Wanneer je daarin geïnteresseerd bent, laat dan even een persoonlijk berichtje voor me achter met je mailadres, zodat ik het je kan toesturen.

Ik hoop dat in de toekomst nog vele bezoeken mogen volgen, en het lijkt me een hele leuke ervaring om er een aantal jaren te mogen leven en werken. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen, en ideeën op te doen, en ik hoop dat ik anderen kan helpen door mijn eigen ervaringen te delen.

Jacqueline

PS: oeps, ik zie in het voorbeeld dat ik een behoorlijke lap tekst heb geproduceerd.... Sorry..... Maar als ik er eenmaal over begin, kan ik niet meer ophouden!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Beste forumlezers,

Nu moet het er dan maar eens van komen en zal ook ik me aan jullie voorstellen. Al geruime tijd surf ik over de diverse forumpagina's aangaande Noord Amerika en tracht zo nu en dan een antwoord te geven op vragen, die daar gesteld worden, hetgeen ik erg leuk vind om te doen.
Ik ben Marco, 54 jaar, getrouwd, heb twee volwassen kinderen en woon in Het Gooi, NL.
Sinds onze eerste reis in het jaar 2000 naar het zuid-westen van de USA zijn mijn vrouw en ik verslaafd aan dat geweldige land. We genieten van de mensen, de prachtige natuur, de lange wegen die geen einde lijken te hebben, de uitgestrektheid, de steden met hun bezienswaardigheden, malls en drukte, met als tegenhanger de woestijnen met hun stilte en rust.
In 2000 maakten we het rondje Los Angeles, San Diego, Presscott, Sedona, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Hite aan Lake Powell, Capitol Reef NP, Bryce Canyon NP, Zion NP, Las Vegas, Death Valley NP, oostelijk langs de Sierra Nevada, via Tioga Pass naar Yosemite NP, San Francisco en via highway 1 terug naar Los Angeles.
In 2003 besloten we weer die kant op tegaan. Een aantal bezienswaardigheden van de eerste reis wilden we nogmaals zien en verder uitdiepen en daarnaast wilden we ook nieuwe gebieden ontdekken. Deze reis bestond uit twee delen. We vlogen naar Las Vegas en maakten het rondje: Zion NP, Bryce Canyon NP, Capitol Reef NP, Goblin Valley, Bridges NM, Four Corners, Durango, Moab met Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse SP, Ely, Lake Tahoe, Yosemite NP, Sequoia NP en weer terug naar Las Vegas.
Van hieruit vlogen we naar Chicago. Reden zo'n 500 km naar een plaatsje bij Dayton in Ohio waar vrienden van ons wonen en verbleven daar een aantal dagen. Van daaruit gingen we via Indiana (o.a. via gebied van de Amish) terug naar Chicago.
Komende juni gaan we alweer, hoera! We vliegen op Denver en hebben het plan het rondje te maken: Rocky Mountain NP, Dinosaur NM, Grand Teton NP, Yellowstone NP, via het noorden van Wyoming naar zuid-west Zuid Dakota, Badlands NP en via Nebraska terug naar Denver. We verwachten er weer veel van.
We willen tijdens onze reis proberen via een dagboek (web-log) op het internet een reisverslag te maken zodat de thuisblijvers, zoals onze kinderen, familieleden en andere belangstellenden met ons de reis kunnen meemaken. Of dit gaat lukken hangt o.a. af van de beschikbaarheid van internetaansluitingen in de h(m)otels. Ik heb al een start gemaakt met ons web-log en iedereen is van harte uitgenodigd om het te bezoeken. Ik zet er ook wat zaken op die ik tijdens het websurfen tegenkom en mijn interesse hebben.
Het webadres is: http://menramerika.web-log.nl
Met vriendelijke groet,
Marco
Laatst gewijzigd door markro op 04 jan 2005, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Er zijn sinds 24 april (of daarvoor al) vast nog nieuwe leden bij gekomen die zich graag zouden willen voorstellen aan de anderen! Dus: als je je in deze thread nog niet hebt voorgesteld, schroom dan niet en doe dat alsnog! We zijn altijd nieuwsgierig naar jouw reden om je bij ons forum aan te sluiten. :)
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Queeni
Amerika-ontdekker

Bericht door Queeni »

Hallooo,

Allereerst wil ik zeggen dat ik dit een hele mooie website vindt,je krijgt er zoveel informatie en de manier hoe iedereen reageert op elkaar vindt ik toch een compliment waard!Ik wil graag mijn verhaal doen hoe ik in Amerika terecht ben gekomen.
Mijn naam is Karin,40 jaar, en drie jaren geleden zette ik voor het eerst voet op Amerikaanse bodem.Iets wat ik in mijn stoutse dromen nooit verwacht zou hebben.
5 mei 2001 chatte ik op een gaysite for women met een Zuid Afrikaanse vrouw die in Massachussetts woonde.Van chatten kwam mailen en van mailen kwam bellen.Fotos sturen en zo,jullie kennen dat wel.
Dat ging een paar weken zo door en toen vroeg ze of ik zin had om naar Amerika te komen.En geloof me ,ik ben totaal geen reispersoon,maar ondertussen ben ik een geroutineerd traveller geworden.Iedereen verklaarde me voor gek natuurlijk om die stap te nemen.Maar mijn gevoel zei,wat heb je te verliezen.Natuurlijk was het een gok,een risico,want je weet toch nooit wat je aantreft.
Maar we hadden afgesproken als het niet zou klikken tussen ons, zou ze me toch een leuke vakantie bezorgen en me de omgeving en zo laten zien.
De dag 3 augustus 2001 stapte ik op het vliegveld in Beek voor mijn grote avontuur.Ik moest 5 uren op schiphol wachten voor verbinding naar Parijs, en daar moest ik 4 uren wachten voor mijn vlucht naar Boston.Ik stond 4 uren in de verkeerde rij,ik zat al bijna op de Maledieven,als ik niet op tijd gevraagd had of dit vliegtuig wel naar Boston ging.Wist ik veel dat je op al die tvs moest kijken of je gatenummer niet veranderd is...?????En de Franssen op Charles de Gaulles zijn écht niet de meest hulpzame mensen ter wereld.

Eenmaal op weg naar Boston om de vrouw te ontmoeten,die ik via internet had leren kennen,begonnen de zenuwen pas goed door me heen te gieren.Waar was ik aan begonnen...????Het ergste was nog dat toen we boven Boston kwamen we niet mochten landen vanwege hevige rukwinden.Het vliegtuig week uit naar New York,waar we God weet hoelang gestaan hebben,zonder van boord te mogen en toen eindelijk...eindelijk naar Boston.Maar er was zelfs sprake van om de passagiers in NY te laten overnachten,want de piloten mogen maar ettelijke uren aan boord zijn.Gelukkig gebeurde dat niet.Hoop toestanden aan de douane natuurlijk want heel wat vliegtuigen hadden moeten uitwijken naar andere luchthavens en opeens kwamen er zoveel tegelijk binnen.
Maar goed,daar in Logan airport zag ik haar voor het eerst,en toen wist ik het ook meteen>>>dit was het begin van een schitterende vakantie en van een overweldigende liefde.

Sindsdien ga ik twee maal per jaar naar haar toe.Maar dit kan ik alleen omdat ik veel overwerk en verlofuren opbouw,maar dat heb ik er damn graag voor over.
Vorige zomer is mijn vriendin van Massachussetts naar Oklahoma moeten verhuizen in verband met haar visum,dat werd niet verlengd door haar vorige werkgever.(en dit wil ik ook even uitleggen>zij is lerares en ze werkte op en private school en omdat ze een leerling een B inplaats van een A had gegeven wilden ze haar Green card niet doen.En de directie heeft het cijfer wél veranderd van B naar A....(dus trek je eigen conclusies))
We hebben met een hele vrachtwagen vol inboedel,9 katten,5 kleine hondjes,3 vogels en een goudvis ongeveer 3000 km gereden en we hebben het allemaal overleefd,het was een fantastische reis.Echt om nooit te vergeten.En hoe meer we naar het westen gingen hoe vriendelijker de mensen werden,dat viel me echt op.

Ik hoop jullie niet verveeld te hebben met mijn verhaal ik kan alleen maar zeggen> a long shot became the best thing of my life.

Karin
smiletje85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door smiletje85 »

Hey mensen,

ik dacht, laat ik mij ook ns voorstellen. Mijn naam is Rieneke en ik ga volgende week maandag voor het eerst richting de USA. Ik ben sinds wij in de 5e een project voor school moesten doen over een engelssprekend land, van plan geweest om te gaan. Is nu 2 jaar geleden. Wat natuurlijk ook sterk heeft meegewerkt, zijn al die amerikaanse series zoals Friends en ER enzo. Ik wilde wel eens zien hoe het land nu echt was. Mijn ouders zijn in Canada geweest en die foto's waren echt schitterend. Dat trok me allemaal. Eerst zou ik samen met een vriendin, maar dat is niet doorgegaan. Nu ga ik dan als au pair, want ik had ook geen zin om 3 maanden alleen rond te trekken. Ook niet zo veilig misschien. :D Dus de komende 2,5 maand ga ik richting New York. Ik kom in een gezin dat woont in Hillsdal, new Jersey. Ik ben van plan om zoveel mogelijk te gaan bekijken. Dus, ik denk dat dat wel genoeg is. :D
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Hoi Allemaal.

Ik zal me ook even voorstellen.
Mijn naam is Ernst, ben 27 jaar en ben sinds kort woon in Sunrise, Florida.

Ik heb van kinds af aan altijd interesse gehad in reizen en ontdekken van nieuwe gebieden, een een van de gebieden was Noord-Amerika. Mijn vader is piloot, en dat schept ook direct een hoop mogelijkheden voor het maken van leuke reisjes.

Meerdere malen op vakantie/"weekendtrips" geweest:
2x maal Ney York, 2 x Seattle, Los Angeles, Washington, Denver, San Antonio, Chicago. Zoals ik eerder zei, Noord Amerika, --inc. Canada dus ook 2x Toronto, Halifax, Vancouver en Montreal.

In 2003 kreeg ik de kans om mijn afstudeerstage te doen bij het hoofdkantoor van Martinair in Boca Raton, Florida.
Dit was voor een periode van 6 maanden. Ik woonde toen bij een collega van werk en had grootste gedeelte van mijn tijd een auto van het bedrijf.
In die tijd mijn huidige vrouw Tammy leren kennen. Ik was niet op zoek naar een vriendin hier....maarja, niet op zoek --> toch gevonden!

Na het einde van mijn stage terug gegaan naar Nederland om mijn school af te ronden. Daarna beslissen hoe we verder moesten met de relatie. Tammy had al een goede baan, eigen huis, auto etc. en ik was net afgestudeerd student zonder baan.....dus de keuze was eenvoudig. Bovendien is mijn engels beter dan haar Nederlands :lol: en ik wist al hoe het was om in Florida te wonen en werken.

Ik heb eerst geprobeerd om een visa te krijgen op basis van employment. Hierbij moet een werkgever je willen aannemen en jou ook sponseren om naar de VS te komen. Dit bleek echter onbegonnen werk. Het is ook voor de werkgever een hele poespas om een buitenlander aan te nemen en bovendien zijn er met de huidige economie voldoende amerikanen die de banen ook kunnen vullen.

Trouwen leek (en is) de enige optie, dus dat hebben we dan ook maar besloten om te doen. In Januari van 2004 getrouwd. Buiten aan het water in Ft. Lauderdale, kleine bruiloft met alleen directe familie.

Na de trouwerij direct de papierwinkel voor alle visa's op de bus.....en daar ben ik op het moment nog mee bezig. Theoretisch lijkt het redelijk eenvoudig om de werk en verblijfsvergunning op deze manier te krijgen, maar de BCIS kan je plannen flink verstoren. Je kan vrij weinig doen behalve afwachten....
Ik hoop in ieder geval mijn werkvergunning te krijgen tussen nu en twee maanden.

-------------------------------------------------------------------------------------
Je zou wellicht denken dat ik een echte Amerika-fan ben, maar dat is zeker niet helemaal zo. Ik hoop dat ik hier niet al te veel mensen kwaad mee maak, maar in veel opzichten beschouw ik mezelf zeer anti-amerikaans! Ik kan me helemaal vinden in de post van Redneck in ditzelfde topic. Er is een groot verschil ergens naartoe op vakantie gaan en ergens wonen.

Nu ik het immigratie proces doorloop heb ik af en toe het idee dat ik een fascistisch derde wereldland ben terecht gekomen.(oops..hoop dat de INS dit niet leest :o )
Daarnaast zijn inderdaad zaken zoals sociale voorzieningen, ziektekosten, werknemers belangen en andere zaken zeer slecht geregeld.
Ze noemen het de 'land of the free'...terwijl er gigantisch regels zijn die je in je normale laten en doen beperken.

Goed,...er zijn een hoop dingen waarover ik me erg opwind in dit land, maar wellicht is dit niet de plek om al mijn ongenoegen te spuien. :x

Het land heeft ook vele mooie steden en mooie gebieden, en het land is groot genoeg om gewoon je eigen weg te gaan en je niet te storen aan andere mensen. En als je niet onderaan de sociale/economische ladder staat, kan dit een prachtig land zijn met heel veel mogelijkheden.

Veel plezier allemaal,
Ernst.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Net terug van vakantie ontdek ik dat ik mij nog niet heb voorgesteld. Bij deze dan. Ik ben Harm de Weert getrouwd en twee kinderen. Mijn belangstelling voor de VS begon toen ik van school af kwam en ging werken bij een groot telekom bedrijf genaamd ITT , Amerikaans dus. Ook ben ik een aantal jaren op schiphol werkzaam geweest en heb daar de in en outs van het passagiers en bagage verkeer van dichtbij kunnen meemaken. Na een aantal jaren net als zovele de vakantie te hebben doorgebracht in Europa zijn we eens gaan denken over een andere bestemming. Dit is Amerika geworden. Eerst een georganiseerde fly drive, daarna via het internet alles zelf geregeld. Onvergetelijk is het half uur dat ik vanwege mijn “sociale”inslag uit solidariteit heb meegelopen met een aantal stakende bouwvakkers in Las Vegas. Zij eisten gelijke betaling voor gelijk werk. Ehhhe ook onvergetelijk was/waren/zijn de Grand Canyon, de dolfijnen in de golf van Mexico, het strand, Disney land, etc
Harm de Weert
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

Hoi allemaal,
Ik bezoek deze site nu al enige tijd, dus ik zal me maar eens voorstellen.
Dit jaar gaan wij (mijn man Gerrit, ik, en Brian 12:Sharon 9) voor het eerst naar Amerika.
Ik hoop dat wij daar net zoveel plezier aan gaan beleven als iedereen die hier. Tot nu toe is de voorpret op deze vakantie al een belevenis op zich.

Danney
Gerlien
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerlien »

Hallo allemaal,

We bezoeken al bijna een 1/2 jaar dit forum en hebben ons nog steeds niet voorgesteld :oops:, terwijl we al wel veel leuke en nuttige tips van jullie hebben gekregen. Dat ga ik nu goedmaken.
Wij zijn Ger (50jr.), Lieneke (46) en Michiel 18 , de laatste twee gaan dit jaar voor het eerst naar Amerika. We hebben ook nog een zoon van 20, Joost, maar die gaat niet mee. Ger is al 2x naar Amerika geweest, 1x alleen naar de Oostkust en 1x met een stel vrienden naar het Zuid-Westen. Die laatste reis heeft eigenlijk een rol gespeelt in onze eerste ontmoeting!. Ik (Lieneke) was begin 20, en net verhuisd naar een flat, toen ik 's ochtends vroeg een nieuwe buurman tegenkwam (Ger). Nadat ik me had voorgesteld vroeg hij direct heel enthousiast of hij een keer mocht komen om zijn foto's te laten zien, hij was namelijk net terug van een vakantie naar Amerika. Nou, dat mocht. De foto's waren schitterend, en Ger ook :doublethumb: en nu zijn we al bijna 23 jaar gelukkig getrouwd. Alhoewel Ger me vaak probeerde over te halen om eens op vakantie naar Amerika te gaan, hield ik dat altijd af. Ik had niets met Amerika (zo ver weg en ik houd niet van vliegen) en al helemaal niet met Amerikanen( hoezo vooroordeel :oops: ). Ruim vier jaar geleden leerden we een Amerikaans gezin kennen dat al een tijdje bij ons in de kerk kwam. Jeff was als F16 piloot gestationeerd op een vliegbasis bij ons in de buurt en Ger is al jaren geinteresseerd in straaljagers, dus dat klikte direct. We zijn vrienden geworden (zulke leuke mensen, die Amerikanen :D ) en vonden het erg jammer dat ze weer terug naar Amerika gingen. Dus toen Ger begin dit jaar weer probeerde om er een vakantie naar de States door te drukken met als lokkertje een bezoek aan Jeff en Cindy, heb ik ja gezegd. We gaan 5 weken rondtrekken in Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada en Californië. Het was erg leuk om de route uit te zoeken, we hebben heel wat uurtjes achter de computer doorgebracht om info te verzamelen, en hebben ontelbare malen dit forum bezocht. En nu is het dus bijna zo ver, over ruim 3 weken vertrekken we :dance:. We hebben er ontzettend veel zin in. (Alleen dat vliegen....... :blink: )

Ger, Lieneke en Michiel
Be bear aware!
Chrissie
Amerika-newbie

Bericht door Chrissie »

Hallo, ik ben sinds vandaag op het forum te vinden. Ik lees al veel mail die vanaf het forum mijn prive e-mailbox vuldt, mijn vrouw Anita uit Herkingen zit al een hele tijd op het forum.
Ik ben sinds mijn jeugd gefascineerd door Amerika, later heb ik ook een liefde ontwikkeld voor Disney. In 1998 heb ik dit samen kunnen brengen door met Anita voor de eerste keer naar Amerika te gaan. We zijn toen twee weken naar Orlando gegaan en hebben ons vooral gestort op de attractieparken met Disney World in het bijzonder. Het was voor ons meteen duidelijk dat we hier vaker naar toe zouden gaan. Het heeft geduurd tot 2001. We zijn toen drie weken naar Florida gegaan. Ons gezin is inmiddels uitgebreidt met een dochter. Meike was toen 1 1/2 jaar toen we voor de tweede keer naar florida gingen. We hebben een rondreis gemaakt en daarna naar....Disney World. :lol: :lol: .
Na deze reis hebben Anita en Ik besloten om elke staat van Amerika een keer te gaan bezoeken, we zijn jong en we willen wat. Dit jaar, oktober 2004, gaan we voor 4 weken naar het zuid-westen van amerika om weer 4 staten van ons lijstje af te gaan strepen, en we eindigen zoals tot nu toe elke reis in....Disney, alleen is het deze keer Disneyland. Ik hoop nog veel gouden tips te krijgen over de Golden State en na terugkomst hoop ik Golden tips te kunnen geven.

Groeten Chrissie

:D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Chrissie schreef:Dit jaar, oktober 2004, gaan we voor 4 weken naar het zuid-westen van amerika om weer 4 staten van ons lijstje af te gaan strepen, en we eindigen zoals tot nu toe elke reis in....Disney, alleen is het deze keer Disneyland.
Hoi Chrissie,

Dan weet je zeker ook dat Disney in Calefornië sinds een paar jaar een nieuw pretpark heeft: Disney's California Adventure. Als je van Disney houdt, mag je dit park zeker niet overslaan! Het is prachtig! Je vindt er een aantal schitterende attracties, die je in geen enkel ander park van Disney terugvindt. Trek hier zeker een hele dag voor uit, want die krijg je er makkelijk om. Dit is de website: http://disneyland.disney.go.com/dlr/landing/parkDCA

Echt de moeite waard!

Groetjes,
Jacqueline
Anita

Bericht door Anita »

Ha die Chrissie!
:welcome:
Nou kom ik je werkelijk overal tegen!!! (behalve op je werk natuurlijk... :hilarious: )

Nou, 'k ben benieuwd hoe je het hier gaat vinden, zeker na al mijn verhalen over dit forum! Positieve verhalen overigens...

Groetjes,
Anita :wink:
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Hoi, ben Raymond, 19 jaartjes oud (of jong, misschien wel vergeleken met de rest van de forumgebruikers..). Ik zelf ben nog nooit in Amerika geweest, maar wil na mn opleiding een maandje of anderhalf maandje naar de states. Ik zit op dit forum om ervaringen van andere gebruikers te lezen en te vragen, zodat ik zelf een beetje hulp heb bij het samenstellen van een route. Ook zoek ik nog eventueel ervaren reisgenoten, die Amerika een beetje kennen en met ons (vriendin van me gaat ook mee...) de zuidwest kust willen bezichtigen en de kosten een beetje te drukken. Tot op het forum!
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Een hartelijk welkom aan alle nieuwe leden! Het is toch elke keer weer erg leuk om te lezen wat iedereen zo aantrekt in de VS. :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Nu ik zo eens rond kijk op dit zeer gezellige forum ben ik nu hier beland.

Ik zal mij dan ook maar eens voorstelllen.

Mijn naam is John, ik ben 36 jaar alleenstaand (weduwnaar) zonder kinderen, en heb mijn sporen (en meer...) in de beleggingswereld verdiend. Op het ogenblik woon ik in Rotterdam.

Daarvoor hadden wij een huis in Blaricum. Op het ogenblik ben ik "werkloos" en dat bevalt mij goed. Af en toe pak ik een klusje op interim basis aan, maar gezien mijn prive situatie kon ik de rust van het niet werken en niet hoeven en moeten presteren goed gebruiken. Het bevalt mij voorlopig goed en geniet van de mooie dingen die het leven mij gelukkig weer geeft.

Ik ben al 20 jaar helemaal gek van Amerika, vooral NY maar eigenlijk de gehele oostkust trekt mij wel. Ik ben via Petra/VS hier terecht gekomen, ik hoop haar nog eens te ontmoeten als ik in Washington ben door haar dagelijkse dagboek leef je compleet met het gehele gezin mee bijzonder leuk. Ik ben eigenlijk overal al geweest in de VS, behalve in Seatle, op de een of andere manier is het er nooit van gekomen.

Vanaf volgend jaar mei - juni hoop ik mijn (huur) appartement nabij het Central Park te betrekken en dan ga ik eens als een echte NY'er proberen te leven. Gelukkig heb ik goede vrienden om de hoek wonen dus ik kan ergens op terug vallen.

Ik hoop hier dagelijks even te kijken en te posten indien noodzakelijk, ik deel graag mijn ervaringen en dit is hiervoor een uitgesproken mogelijkheid.

Dennis en Petra/VS mijn complimenten. :doublethumb:
I love NY
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Leuk je hier te zien, John! Als je eenmaal in New York bent, moet je maar eens een weekendje deze kant opkomen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Even voorstellen..

Bericht door Ineke »

Hallo,

Ik heb me net aangemeld en zal me maar meteen even voorstellen.

Ik ben Ineke, getrouwd, geen kinderen, 55 jaar en al jarenlang verslaafd aan Amerika.
Helaas is het ons niet gelukt de afgelopen 3 jaar naar de States te gaan, maar hopelijk komt daar volgend jaar weer verandering in.
In de afgelopen 22 jaar zijn we zo’n 14 x naar Amerika geweest. Steeds alleen een vlucht geboekt en een auto gehuurd. Waar de die keren geweest zijn? Vnl. de Westkust, met als voorkeur Oregon, waar ik enkele Amerikaanse achterneven/nichten heb wonen.
Ook hebben we een keer een rondreis door Texas gemaakt, een keer van Florida naar New Orleans met diverse zijsprongetjes en een lange reis van Atlanta naar Los Angeles.
We zijn vooral gek op de Amerikaanse natuur/Nationale Parken. En natuurlijk niet te vergeten het shoppen in de Malls. Wat ons vooral zo trekt is de vrijheid, die je er tijdens je vakanties hebt. Je kunt eten wanneer je wilt, je kunt boodschappen doen wanneer je wilt en een motel/hotel is er altijd wel te vinden.

Lees al een poosje mee op jullie forum en geniet van alle verhalen en tips die er gegeven. Ook lees ik regelmatig het weblog van Petra. Heel mooi!

Groetjes, Ineke
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Petra/VS schreef:Leuk je hier te zien, John! Als je eenmaal in New York bent, moet je maar eens een weekendje deze kant opkomen!
Dat zal ik beslist eens doen
I love NY
ArmyGirl
Amerika-newbie

Hallo

Bericht door ArmyGirl »

Hallo iedereen,
whassup. Ik ben Amerikaans en woon in Virginia. Mijn ouders zijn Belgisch en wonen in California. Mijn fiance is in het Amerikaans leger. (is dat een slecht ding hier? :?:)
Ik heb dit forum nogal randomly gevonden. Ik zou graag mijn Nederlands oefenen. Dus sorry als ik veel fouten maak. Ik spreek met mijn ouders een soort rare mix van Nederlands en Engels. :blink: :stupid:
Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben dat er zo een positief forum bestaat over ons. Ik dacht dat alle Europeanen ons haten!! Ik ga soms nog met mijn ouders naar belgie en die haten Amerika. Maar ik heb de indruk dat Nederlanders meer tolerant en open-minded zijn dan Belgen. :rockon:

Hoe zit het met acroniemen op nederlands-sprekende forums? Zeggen jullie ook LOL ("Laughing out loud") en dergelijke?
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer