Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Simone gaat ook naar de VS!

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Simone66
Amerika-ontdekker

Simone gaat ook naar de VS!

Bericht door Simone66 »

Vandaag toch maar even aangemeld, na vele maanden te hebben meegelezen op dit forum en goed in het archief te hebben gegrasduind. Ik ben een echte voorloper van "boer zoekt vrouw", voordat dit programma zo populair was had ik al een melkveehouder te pakken. Inmiddels in het bezit van 2 dochters van 2 en 6 jaar oud gaan wij nu ook de oversteek maken. Dus baan als juriste opgezegd en een mooi melkveebedrijf in Wisconsin aangeschaft. Dit gaat niet zo makkelijk als het klinkt, het is een proces van zeker 5 jaar geweest. Toen ik mijn echtgenoot leerde kennen is hij altijd bezig geweest met emigratie, naar Canada of Amerika. Ik heb de boot heel lang af kunnen houden, totdat ik de VS steeds beter leerde kennen. We zijn er nu zo'n 14 keer geweest en het trekt me steeds meer aan. Ik moet eigenlijk wel lachen als ik de niet zo positieve berichten over Wisconsin op dit forum lees. Wij vinden het er juist heel prettig. Het klimaat mag in de winter dan koud zijn, het duurt nooit langer dan een paar maanden. Het natuurschoon is prachtig, hoewel op een rustige en niet zo overweldigende manier als bijvoorbeeld de Grand Canyon. De herfst is schitterend, met temperaturen van boven de 20 graden en overal die rode bomen. De mensen zijn nuchter en stuk voor stuk allemaal heel aardig, allemaal hebben ze wel Duitse of Zweedse ouders of grootouders en ze weten dus enigszins hoe het is om te emigreren. We hebben een melkveebedrijf gekocht op ongeveer 7 mijl afstand van Lake Michigan, dus ook het strand is vlakbij. Kortom, ik denk dat we ons plekje wel gevonden hebben.
Het E2 gebeuren is inmiddels opgestart, nog een week of 7 hoop ik voordat we dit document in ons bezit hebben. En ja, dan zullen wij dus midden in die winter de oversteek gaan maken! Oudste kind is al ingeschreven op school maar er moet nog wel het een en ander worden uitgezocht m.b.t. de vaccinaties. Misschien moet ik nog even een paar nieuwe draadjes starten.....!
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Simone gaat ook naar de VS!

Bericht door lelie »

Afbeelding

Welkom op het forum! En heel veel geluk in Amerika.

Groetjes van Marloes
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Welkom, Simone!
Ondertussen doen jullie ook nog mee met de green card loterij heb ik gezien, en ja, als je die wint dan ben je natuurlijk al direct van heel het gedoe vanaf van tijdelijke visa/werkvergunningen en dergelijke, dus dat zou fijn zijn. Maar met zo'n jonge kindjes nog in huis heb je nog vele jaren om alles in orde te brengen of de green card te winnen, zodat zij op hun 21ste niet gedwongen zijn om ofwel te blijven studeren of al te trouwen.

Als je nog praktische vragen hebt omtrent de emigratie en alles wat er bij komt kijken, en je kan het antwoord hier niet vinden, dan stel je ze maar op het emigratiedeel van dit forum.

Nog een vraagje: hebben jullie je helemaal in je eentje door heel de papierhandel gewerkt, of heb je een bureau of een advocaat of zo ingehuurd die jullie geholpen heeft?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Simone66
Amerika-ontdekker

Bericht door Simone66 »

Hallo Elke,

Wij hebben het grotendeels zelf gedaan, ook vanwege de vele waarschuwingen die je toch krijgt over de ietwat louche bureau's en makelaars die op deze markt werkzaam zijn. Toen we goed wisten wat we wilden en waar we iets wilden gaan kopen, hebben we iemand in de arm genomen die heel bekend is met Nederlandse melkveehouders en die wij inmiddels ook al enkele jaren kenden. Via hem zijn we met een Amerikaanse advocaat in contact gekomen, dit is echt een geweldige man die bijzonder veel voor ons regelt. Het is ons inmiddels wel duidelijk dat je zonder goede advocaat als ondernemer bitter weinig kunt in dit land! Het E2 visum hebben we wel via een Nederlands bureau hier laten regelen. Dit is ons heel goed bevallen, het kost je wat maar het scheelt je ook heel veel tijd. En dat visum moeten we gewoon zo snel mogelijk hebben! Het bedrijf is gekocht en staat nu op ons te wachten. Het huis wordt verbouwd (daar kan ik ook nog wel een draadje over starten!) en zou rond de kerst klaar zijn, dan willen we ons hele hebben en houden oppakken en vertrekken.
Groeten, Simone
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer