Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GSCH treedt uit de anonimiteit

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
GSCH
Amerika-ontdekker
Contacteer:

GSCH treedt uit de anonimiteit

Bericht door GSCH »

Mijn naam is Gert en we hebben donderdag groen licht gekregen voor emigratie naar de VS. Samen met mijn vrouw Ramanka heb ik deze site nu al een hele poos gevolgd en veel geleerd en goede tips gekregen. We hebben onze ervaringen tot nu toe niet op deze site gedeeld omdat we zelf nog te onzeker waren of we dit nu wel ècht wilden. We zijn er echter wel voor gegaan. Nu voor ons de kogel door de kerk is, is voor ons tijd de tijd gekomen om onze ervaringen te gaan delen.

Ik ben 57 en ben jurist. Ik werk bij de lokale overheid. We wonen in het midden van het land. Ik weet dat het allemaal een beetje vaag klinkt maar onze werkgevers zijn nog van niets op de hoogte en we willen voorlopig nog voorkomen dat er te vroeg geluiden klinken op plaatsen waar het nog stil moet blijven. Alles gedoseerd dus.

Onze dochter is vijf jaar geleden een jaar in de VS geweest voor een jaar High School. Haar gastouders zijn inmiddels goede vrienden van ons geworden. Alles bij elkaar reden om mee te doen aan de DV-lottery om ons lot een kans te geven. De eerste keer niks, de tweede keer te laat, de derde keer (dus eigenlijk de tweede keer) besloten nog één keer mee te doen. Raak. (Bijna omgevallen van de onverwachte schrik :-). Een procedure met hééééél spannende momenten die uiteindelijk succesvol is afgesloten met de zo fel begeerde visa.

We zijn van plan op korte termijn een blog te starten om wat uitgebreider te kunnen praten over onze ervaringen. Zowel over onze ervaringen tot nu toe als het avontuur dat hierna gaat starten. Zodra dat zover is zal ik dit hier ook melden met een link.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: GSCH treedt uit de anonimiteit

Bericht door kastelke »

Gert, zoals elders ook al gezegd: welkom!
Ik vind het heel erg moedig dat je als 50-ers voor je droom durft te gaan! Dat is dynamiek ten top! Het zal zeker wel heel veel reacties uit gaan lokken in je omgeving?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Welkom en proficiat!
Het is een dubbel gevoel als je zo'n bericht in de bus krijgt, lijkt me. Euforisch maar ook van : Oei wat nu? :D
Goed idee om het nog even stil te houden, zo kan je je nog beter voorbereiden op je emigratie :wink:

Succes!
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
sjoerd
Amerika-ontdekker

Bericht door sjoerd »

Welkom op het forum Gert!

Toch goed dat je nog een keer met de lottery meedeed :wink: , ik kijk uit naar je Blog!
Veel leesplezier op het forum en als je nog vragen hebt, dan stel je die!

Groetjes
Sjoerd
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer