Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
burnttoast: Heimwee naar Amerika
-
- Amerika-newbie
burnttoast: Heimwee naar Amerika
Hi,
Ik ben Irene, alias Burnttoast. Sinds ik 30 jaar geleden voor het eerst naar de VS ging, ben ik denk ik ongeveer 26 keer terug geweest, ik ben de tel kwijt. van al die tickets bij elkaar had ik inmiddels een huisje kunnen kopen ergens...
Twee keer heb ik een aantal maanden in New York gewoond, een paar keer heb ik rondgereisd en ik ken dus heel wat plaatsen in de VS, maar New York het beste.
Net als iemand anders hier op het forum waren mij de bodemprijzen van Condo's in Miami opgevallen en aangezien ik eigenlijk altijd heimwee naar Amerika heb, ben ik ernstig aan het overwegen of het misschien een goed idee is een goedkoop klein appartement in South Beach te kopen. Het lijkt erop dat je voor maximaal 100.000 euro een klein, maar geheel in orde apartement kunt kopen op een goede locatie. Afgezien nog van alle rompslomp met vergunningen en belasting waar ik nog niets van weet, vraag ik me af: hoe is het om daar te wonen? Moet je de hele tijd alles met een auto doen of is er een buurt waar dat niet nodig is?
Ik wil alleen daar gaan wonen (grotendeels verblijven bedoel ik, ingewikkelde werk arrangementen makend etc, maar dat is van later zorg) als ik lopend naar winkels en cafeetjes kan en liefst ook nog naar het strand:)
Natuurlijk zou ik niets kopen zonder zelf te gaan kijken.
Is er iemand die me hier iets over kan vertellen?
Nog afgezien daarvan: zou het in de loop van vijf jaar ook als investering kunnen dienen?
Complimenten met dit forum overigens, geweldig!
Irene
Ik ben Irene, alias Burnttoast. Sinds ik 30 jaar geleden voor het eerst naar de VS ging, ben ik denk ik ongeveer 26 keer terug geweest, ik ben de tel kwijt. van al die tickets bij elkaar had ik inmiddels een huisje kunnen kopen ergens...
Twee keer heb ik een aantal maanden in New York gewoond, een paar keer heb ik rondgereisd en ik ken dus heel wat plaatsen in de VS, maar New York het beste.
Net als iemand anders hier op het forum waren mij de bodemprijzen van Condo's in Miami opgevallen en aangezien ik eigenlijk altijd heimwee naar Amerika heb, ben ik ernstig aan het overwegen of het misschien een goed idee is een goedkoop klein appartement in South Beach te kopen. Het lijkt erop dat je voor maximaal 100.000 euro een klein, maar geheel in orde apartement kunt kopen op een goede locatie. Afgezien nog van alle rompslomp met vergunningen en belasting waar ik nog niets van weet, vraag ik me af: hoe is het om daar te wonen? Moet je de hele tijd alles met een auto doen of is er een buurt waar dat niet nodig is?
Ik wil alleen daar gaan wonen (grotendeels verblijven bedoel ik, ingewikkelde werk arrangementen makend etc, maar dat is van later zorg) als ik lopend naar winkels en cafeetjes kan en liefst ook nog naar het strand:)
Natuurlijk zou ik niets kopen zonder zelf te gaan kijken.
Is er iemand die me hier iets over kan vertellen?
Nog afgezien daarvan: zou het in de loop van vijf jaar ook als investering kunnen dienen?
Complimenten met dit forum overigens, geweldig!
Irene
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: burnttoast: Heimwee naar Amerika
dat is een investering die je op jaarbasis:
$7000 aan verloren rente (7% op een $100000 investering)
$3000 per jaar aan condo fees
$3000 belasting
$1500 verzekering
$1500 aan utilities.
kost je op jaarbasis dus $16000 om je eigen stekkie te hebben.
Is het je dat waard?
is het trouwens niet burned toast?
$7000 aan verloren rente (7% op een $100000 investering)
$3000 per jaar aan condo fees
$3000 belasting
$1500 verzekering
$1500 aan utilities.
kost je op jaarbasis dus $16000 om je eigen stekkie te hebben.
Is het je dat waard?

-
- Amerika-expert
Plus: het feit dat je een huisje in Miami, of waar dan ook in de VS, hebt, betekent NIET dat je daar zomaar mag wonen. Je mag drie maanden van het jaar op vakantie gaan daar, of een half jaar als je een toeristenvisum hebt. Maar dat is het maximum. Zelfs als je pensionaris bent, krijg je alleen op basis daarvan geen verblijfsvergunning.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lange termijn denken heet dat. Een mutual fund doet gemiddeld 12% op lange termijn. Ik had er dus ook 12% van kunnen makensachasenne schreef:7 percent rente? WAAR?

-
- Amerika-expert
Meer lange termijn DROMEN, denk ik, maar ik ben dan ook een oude cynicus.
Het gemiddelde van mutual funds is fors gedaald het laatste jaar. Het zal wel even duren voordat we weer 12 procent kunnen halen.
Tenzij natuurlijk iedereen geld stort in mijn fonds: ik beloof 15 procent per jaar!! Zo lang iedereen maar geld blijft sturen, zodat ik de eerste beleggers hun rente kan betalen met het geld dat de nieuwe beleggers inbrengen. NA mijn honorarium, natuurlijk.
Het gemiddelde van mutual funds is fors gedaald het laatste jaar. Het zal wel even duren voordat we weer 12 procent kunnen halen.
Tenzij natuurlijk iedereen geld stort in mijn fonds: ik beloof 15 procent per jaar!! Zo lang iedereen maar geld blijft sturen, zodat ik de eerste beleggers hun rente kan betalen met het geld dat de nieuwe beleggers inbrengen. NA mijn honorarium, natuurlijk.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
Burned is meestal gebruikt als werkwoord in de verleden tijd. Als bijvoegelijk naamwoord gebruikt je burnt. Burnt wordt tevens gebruikt als voltooid verleden tijd. Dus I burned the toast, I have burnt the toast, now I have burnt toast.ned in MO schreef:
In case you were really wondering

http://www.wordwebonline.com/en/BURNT
Meer practische overwegingen: zou je als Nederlander zonder credit history zelfs wel een lening/hypotheek etc kunnen afsluiten? Na het opbouwen van een jaar of drie aan credit history moesten wij nog steeds de credit history van mijn vrouw gebruiken voor de background check voor een huurwoning!
Ik ken South Beach verder niet goed, maar in grote delen van het land is het inderdaad wel erg handig om een auto te hebben. Gebieden zijn eenmaal ontworpen met de autorijdende persoon in het hoofd. Sommige steden zijn meer gericht op de voetganger of zelfs fietser, maar dit zijn uitzonderingen. Zelfs hier in Hawaii, waar het klimaat perfect is voor fietsen, aarzel ik iedere keer wanneer ik weer mijn leven waag en op de fiets stap..
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het klimaat is juist in mijn optiek het grootste bezwaar. Ik heb twee keer geprobeerd een stukje te fietsen op Hawaii, maar na 3 km stroomt het zweet bij mij uit alle porieën. Heb jij daar geen last van?ManuIwa schreef: Zelfs hier in Hawaii, waar het klimaat perfect is voor fietsen...
-
- Amerika-newbie
Hoi allemaal,
(en ook nog bedankt voor de toelichting op burnT)
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal alles mee in overweging nemen bij het uitzoeken, waar ik nu mee bezig ben.
En verder blijf ik open staan voor alle verstandige gedachten over dit onderwerp!
Irene
(en ook nog bedankt voor de toelichting op burnT)
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal alles mee in overweging nemen bij het uitzoeken, waar ik nu mee bezig ben.
En verder blijf ik open staan voor alle verstandige gedachten over dit onderwerp!
Irene
-
- Amerika-ontdekker
Ha, ik zweet me kapot op de fiets, maar dat is angstzweet. Zie de discussie op viewtopic.php?f=12&t=22425Loek schreef:Het klimaat is juist in mijn optiek het grootste bezwaar. Ik heb twee keer geprobeerd een stukje te fietsen op Hawaii, maar na 3 km stroomt het zweet bij mij uit alle porieën. Heb jij daar geen last van?ManuIwa schreef: Zelfs hier in Hawaii, waar het klimaat perfect is voor fietsen...
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De verleden tijd en het voltooid deelwoord van to burn kunnen zowel zwak - burned, burned - als sterk - burnt, burnt - zijn.ned in MO schreef: is het trouwens niet burned toast?
Dit geldt voor meerdere werkwoorden waaronder to dream en to learn.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful