Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen: Zarathustra

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Zarathustra
Amerika-newbie

Even voorstellen: Zarathustra

Bericht door Zarathustra »

Na veel informatie te hebben opgezocht op deze site en forum over eventuele migratie, toch maar een account aangemaakt.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben 20 jaar en studeer economie.
Ben nog nooit in de VS geweest, maar heb me toch ingeschreven voor DV-2011.
Dit waarschijnlijk om een heel andere reden dan de meesten die dit doen.
Ik zou dolgraag willen migreren naar de VS omdat het economisch klimaat er veel beter is, dan heb ik het over minder overheidsbemoeienis en belastingen dan in Nederland. Met het oog op de toekomst, o.a. vergrijzing en een onbetaalbare staatsschuld :evil: , lijkt het me redelijk logisch om te immigreren naar een van de meest vrije westerse landen. Huizenprijzen zijn extreem laag, belastingen laag, prijzen van zo een beetje alles zijn lager en men verdient er gemiddeld meer. In de VS kan men nog echt iets van zichzelf maken, maar ook flink op zijn bek gaan, wat ik een onvervreemdbaar recht vindt. :D
Daarnaast heb ik alleen maar gehoord dat mensen er veel aardiger en netter zijn en is het landschap er prachtig, de VS heeft alles, bergen, woestijn, grote bossen enzovoorts. En natuurlijk mooie en grote steden.
In ieder geval, was kleine moeite om in te schrijven, dus ik dacht waarom ook niet. Paar vrienden schrijven zich ook in, voor dezelfde redenen.
Kans dat ik de loterij win is klein, dus ik zal me ook focussen om via andere wegen naar de VS te kunnen gaan, anders wordt het Canada of Australië. :)
Bennogr
Amerika-expert

Re: Even voorstellen: Zarathustra

Bericht door Bennogr »

Zeker als econoom moet je je niet verkijken op de vrijheid hier in de VS. Zeker, de belastingen zijn laag, vergeleken met Nederland. En de benzine is hier ook fors goedkoper. Maar je bent hier handen vol geld kwijt aan een ziekteverzekering (ik betaal $455 in de maand, met een eigen risico van $5000 per jaar en een levenslang maximum van $3 miljoen). Daarnaast heb je plaatselijke, county en staatsbelasting op vele plaatsen. En je kan ook maar beter een verzekering sluiten voor het geval je later als oude van dagen naar een bejaardenhuis wil/moet (ik betaal $135 in de maand, krijg ik $150 per dag voor terug zo lang (of zo kort) als ik in zo'n huis zit). En dan heb ik het nog niet eens over sparen voor je oude dag.

Alles bij elkaar kom je niet ZO ver onder de Nederlandse belastingen uit.

Maar toegegeven: het is hier allemaal wel veel vrijer: geen woonvergunningen, inschrijving bij het bevolkingsregister (bestaat hier niet), de vrijheid om een AK47 te kopen, je zonder meer mogen vestigen als freelancer (zonder inschrijving bijm de Kamer van Koophandel, BTW nummer) en nog zo wat.

Zoals ik graag mag zeggen: dromen is prachtig. Maar hou wel je ogen open.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik hoop dat je beseft dat, als je wint, jouw studies afmaken een pak meer geld gaan kosten in Amerikan dan wat ze in Nederland kosten.
En op dit moment zijn de werkloosheidscijfers in Amerika een stuk hoger dan die van Nederland.
En als je wilt wonen in een buurt met 'bruisende economische aktiviteit', dan zou je wel eens meer kunnen betalen voor je huis dan wat je nu in Nederland doet. Ik had hier altijd een vergelijking met New Jersey, in een gebied met veel farmaceutische bedrijven, in de buurt van Princeton en niet zo ver van New York: hier in Belgie wonen wij in een huis dat een bewoonbare oppervlakte heeft van 400m2. We wonen in een mooi dorp, het is hier niet de duurste streek maar zeker ook niet de goedkoopste. Ons huis is geschat op 550.000 euro (enkele weken geleden). Als ik een soortgelijke woning daar aan Princeton moet gaan kopen (of op veel plaatsen in California), dan kom ik met 600.000 dollar niet toe. Voor de financiele crisis toesloeg moest je rekenen op toch wel 700.000 dollar. En ok, wij hebben het voordeel dat we enkele honderdduizenden mee kunnen nemen als we verhuizen, en dat de wisselkoers dus maakt dat we dat huis zonder lenen kunnen kopen. Maar als prille 20-er neem ik aan dat jij dat voordeel niet hebt. (en je kan dus niet gaan lenen, of enkel tegen hoge rentes omdat je ook geen Amerikaanse credit history hebt).
Je moet geen wegenbelasting betalen, maar je autoverzekering kost ook een stuk meer dan in Nederland.

Je zal hier op het forum heel veel Amerika-liefhebbers vinden. Sommigen houden van het land om er te reizen, anderen willen er wonen (of wonen er al). Maar als je goed op het forum leest in het Emigratie subforum, dan zal je merken dat Amerika niet het land van Melk en Honing is. Dus enige realiteitszin zou wel aan de orde mogen zijn als je gaat verhuizen. Dromen is leuk, plannen maken ook, maar je moet wel met je voetjes op de grond blijven staan. ;-)
Maar in ieder geval wens ik je heel veel succes met je deelname!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Zarathustra
Amerika-newbie

Bericht door Zarathustra »

Bedankt voor de reacties, maar ik was al enigszins op de hoogte van de realiteit. :)
Ik snap dat je ziektekosten, aow en verzekeringen allemaal zelf moet betalen, maar in Nederland betaal je daar indirect nog meer voor via belasting en een inefficiente overheid. En je hebt de mogelijkheid om te kiezen, een verzekering is niet verplicht.
Studie maak ik waarschijnlijk toch af in Nederland, komt ongeveer goed uit als ik in 2011 pas heen moet, en ik kan weer maximaal een jaar terug naar huis na me te hebben aangemeld in de VS.
Verder snap ik dat huizenprijzen dicht bij financiële centra natuurlijk stuk duurder zijn, maar daar is altijd wel wat op te vinden, dan ga ik stuk verder wonen (neem ik lange reistijden voor lief) of ik ga bij een kleiner financiële centrum wonen of iets dergelijks.
Credit rating opbouwen had ik ook al van gehoord, en dat zal zeker ook een probleem worden, maar dat probleem is tijdelijk, een heel nieuw leven opbouwen begint op laagste niveau, maar het gaat erom waar men eindigt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer