Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

KaKaJe dit jaar eindelijk weer naar Amerika

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
KaKaJe
Amerika-ontdekker

KaKaJe dit jaar eindelijk weer naar Amerika

Bericht door KaKaJe »

Na heel wat uurtjes lezen, aantekeningen maken en nog meer lezen hier, op de valreep toch maar aangemeld en lid geworden.
Wij, gezin met 3 kinderen in de leeftijd 15, 15, en 17 vertrekken over iets meer dan 3 weken naar het Zuidwesten van Amerika. Amerika ligt ons na aan het hart, mijn man heeft daar een jaar gestudeerd (Athens, Georgia University en nu hoor ik geloof ik iets te roepen als "Go Dawgs" :roll: ) en we hebben samen al zo links en rechts en door het midden van Amerika gereisd, zowel met een camper als met de auto.

Toen de oudste 1 jaar was zijn we met een camper door Canada (Banff, Jasper, Seattle, Vancouver), getrokken, toen een paar jaar later de tweeling er was en die 1 jaar waren hebben we weer een camper gehuurd en zijn we een rondje Yellowstone (en ruime omgeving) gaan doen. Vervolgens de jaren erna vaak tegen de kinderen geroepen: Ja... als jullie wat ouder zijn doen we het heus nog wel eens.
Het heeft even geduurd (want 5 man x tickets etc = een hoop geld en er zijn nog zoveel andere dingen), maar nu gaat het er toch echt van komen.

We vertrekken half juli voor ong. 3.1/2 week via San Francisco naar Yellowstone, Death Valley, San Diego, Grand Canyon naar Las Vegas en dan weer naar huis. Geboekt met http://www.americastentlodges.nl/ en tot nu toe is ons dat prima bevallen. Prettig contact, goed meedenken. We gaan het zien!
Alvast iedereen bedankt voor de tips, het is geweldig om zoveel te kunnen lezen!
gr. Karen

Afbeelding
Hockey
Amerika-expert

Re: KaKaJe dit jaar eindelijk weer naar Amerika

Bericht door Hockey »

Wees welkom.
Ik mis Los Angeles in jouw bestemmingen. Voor kinderen in de tienerleeftijd zijn daar leuke parken, zoals Disney Land, Knotts Berry Farm en Universal Studios en Six Flags Magic Mountain.
KaKaJe
Amerika-ontdekker

Bericht door KaKaJe »

Dank Hockey.
Klopt! Was even erg lastig om te besluiten om dat niet te doen (uiteraard hebben we dat zelf in het verleden wel gedaan, zo gemeen zijn we dan ook weer *grijns*) maar er waren een aantal andere dingen die we persé wilden doen zoals Yosemite/Grand Canyon/ Death Valley en dan is het toch kiezen. We moesten ook rekening houden met de -tent- overnachtingen voor de rest vd trip. Had zelf graag route no 1 nog eens gereden maja..
We hebben 1 achtbaan enthousiast in ons midden en dan ben ik de pineut om met hem mee te gaan want de rest van de heren vindt t 3xniks, plus dat er eentje behoorlijk hoogte vrees heeft dus achtbaan parken is dan zonde vd tijd/geld. Je hebt gelijk hoor, ik moest ook wel even zuchten van Disney, Universal en Knotts Berry.

We gaan wel naar San Diego; de Zoo en Sea World. Is dat ook goed?
gr. Karen

Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Welkom op het forum! :thumbup:
Ik heb ook eens gekeken op http://www.americastentlodges.nl/locaties/ en het valt me op dat de locaties niet echt gunstig zijn. Zo te zien verblijven jullie in Williams voor de Grand Canyon en in Mariposa voor Yosemite?
In Yosemite in Curry Village waren ook mogelijkheden geweest om in een tent te overnachten en dan zit je meteen midden in het park.
In Death Valley verblijven jullie neem ik aan wel in een motel?
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
KaKaJe
Amerika-ontdekker

Bericht door KaKaJe »

Hoi René en dank!
Tsja... :oops: ik ben bang dat dit het resultaat is van lang twijfelen, lang kijken naar tóch een camper, dan lááát boeken en dit keer weinig zelf uitzoeken en dán pas beginnen te lezen hier. Vrees dat we wellicht goedkoper/handiger uit hadden gekomen als ik jullie tips allemaal gelezen had vóór die tijd. :twisted:
We zaten met de tijd ivm studerende oudste, beschikbare tickets, afweging slaapplekken/kosten voor 5 volwassenen enz.
M.a.w. te laat begonnen en toen snel moeten beslissen. Denk dat we ondanks dat tóch een geweldige tijd zullen hebben enne... anders "moeten" we volgend jaar weer...

Nee, ook geen motel in Death Valley, zitten in Lake Isabella KOA. Americas Tent lodges zit niet altijd even gunstig, ik denk dat ze nog aan het uitbreiden gaan en voorlopig hele centrale plekken hebben bezet wat maakt dat je vanuit 1 punt wel veel kunt bereiken maar ook overal wat verder vandaan zit.

Wil onze route hier wel opgooien maar dat moet misschien ergens anders op het forum?

gr Karen
gr. Karen

Afbeelding
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Hallo Karin,

welkom op dit forum :thumbup: en heel veel plezier met de voorbereidingen.

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer