Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

My name is Mariska, nice to meet you!

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
mvaalsum
Amerika-newbie
Contacteer:

My name is Mariska, nice to meet you!

Bericht door mvaalsum »

kastelke schreef:Welkom bij Alles Amerika!

Ik heb je opgenomen in de overzichtslijst van deelnemers.
Zou je je aub even willen voorstelen op het forum? Dat kan je hier doen: viewforum.php?f=17 We zijn natuurlijk altijd nieuwsgierig naar die mensen die graag naar de US willen verhuizen: waar komt je liefde voor de US vandaan, waarom wil je verhuizen, al enig idee waar je wilt gaan wonen, ben je er al op reis geweest,...

Groetjes,
Elke
(Moderator Emigratie)

Onderwerp: DV-2013: instructies en deelnemers
mvaalsum schreef:1 Deelnemer: Mariska van Aalsum
2. Heb je ook een partner die meedoet? Ja
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? Eerste keer
4. Heb je zelf ingevuld, of betaal je een bureau? Zelf
Als tiener leek de US mij altijd al geweldig. Ik ben dan ook zeer gelukkig dat ik via mijn vaders werk een studiebeurs heb weten te bemachtigen om een jaar naar high school in de US. Ik heb in 2001-2002 een jaar in Enfield, Connecticut gewoond. Dit was natuurlijk het echte Amerikaanse leven; een Amerikaans gezin, naar high school met alle dingen die daar bij hoorden; school sports, prom, class day, graduation... Helaas ook 9/11 toen ik er nog maar een maand was, maar dit bracht ook weer het echte 'patriotism' in de Amerikanen naar boven.
Ik heb een geweldig jaar gehad en heb altijd contact gehouden met mijn gastmoeder die inmiddels hertrouwd is en met haar nieuwe man een kindje heeft gekregen met down syndrome.
Dit jaar ben ik voor het eerst samen met mijn partner weer terug geweest. Alsnog NYC bezocht (door 9/11 mochten we er toen als uitwisselingsstudenten niet naar toe omdat het niet veilig was), mijn gastgezin bezocht en we hebben een rondreis van dik twee weken langs de westkust gedaan.
En wat voelde ik mij daar in California thuis! Dit gevoel was mij helemaal nieuw en ben er ook enigszins van geschrokken. Ik heb altijd al gezegd dat ik nog wel eens zou willen emigreren, en dit super sterke gevoel van thuiskomen, maakt dat ik nu actie onderneem om deze droom te gaan verwezenlijken.
Mijn partner staat hier gelukkig erg open voor en we zijn dan nu ook serieus bezig om binnen aanzienlijke tijd hopelijk naar de US te verhuizen. We doen mee met de DV-lottery 2013, maar verder ben ik ook bezig met de eerste stappen om mijn registration als verpleegkundige in de US rond te krijgen. Dit zodat ik kan solliciteren en hopelijk een werkgever mij zou willen sponseren bij het aanvragen van de greencard.
Dit is kort mijn verhaal, en hoop nog velen van jullie te leren kennen op het forum!

Groetjes, Mariska
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: My name is Mariska, nice to meet you!

Bericht door DVDGuy »

Hoi Mariska, welkom op het Forum; leuke introductie heb je geschreven :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mariska, bedankt voor je verhaal!

Dat van die registratie als verpleegkundige: ik weet dat daar een aantal jaren geleden veel om te doen geweest is, we hebben toen ook een forumlid (of 2?) gehad dat er mee bezig was. Maar ik weet eigenlijk niet hoe dat afgelopen is, ik weet dat dingen toen een tijd 'on hold' gezet geweest zijn of zo, of toch erg vertraagden. Maar het is dus ondertussen echt weer/nog mogelijk om als Nederlandse of Belgische verpleegkundige je registratie ginder in orde te krijgen, en op basis daarvaan een green card te krijgen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hoi Mariska!

De markt voor verpleegkundigen in de VS is in veel plaatsen een beetje ingestort de laatste jaren. Vlak voordat ik hier begon haalde mijn werkgever veel verpleegkundigen uit het buitenland om de vacatures te vullen, nu bieden ze geloof ik alleen nog tijdelijke contracten aan, voornamelijk voor Canadezen. Op mijn afdeling werken veel mensen die uit andere staten komen omder er daar geen werk voor ze is. Hoe het in California is weet ik overigens niet. Schedule A (de snelle weg naar een groene kaart) bestaat niet meer, dus reken op een lange wachttijd. Mijn aanvraag is van 2007 en zoals het er nu uitziet duurt het nog een jaar of twee voordat ik aan de beurt ben.

Maar het 'goede' nieuws is dat er momenteel veel oudere verpleegkundigen zijn die waarschijnlijk binnen de volgende 10 jaar ofzo met pensioen gaan. Er zal dus vanzelf weer een tekort ontstaan. Misschien dat schedule A dan ook weer terugkomt?

Ik heb mijn scholing hier gedaan, dus hoe het werkt om vanuit Nederland aan een baan te komen weet ik niet, maar er zijn inderdaad een paar mensen op het forum die dat wel zo gedaan hebben. Je zal in ieder geval de NCLEX toets moeten afleggen.

De kans dat je de loterij wint is minimaal, dus ik zou proberen zo spoedig mogelijk op een andere manier aan een verblijfvergunning te komen. In ieder geval veel succes!
Afbeelding
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Hallo Mariska,

welkom op dit forum. :clap:
En veelsuccesbij de DV-2013.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer