Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Introductie 01Jessica

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
01Jessica
Amerika-ontdekker

Introductie 01Jessica

Bericht door 01Jessica »

Hee allemaal,

Ik ben Jessica, 23 jaar oud en al zo lang ik me kan herinneren verliefd op Amerika. Geen idee waar het vandaan komt. Ik zal op 24 december naar de VS vertrekken om daar een half jaar te verblijven. Ik heb er enorm veel zin in en kan echt niet wachten. In 2006 ben ik een week naar New York geweest maar ik wil heel graag meer van het land zien. Ik wil al zo lang een keer erheen om te studeren, en nu is de kans eindelijk daar! Een high school year was onhaalbaar, dus ik ben heel erg blij dat ik nu aan een Amerikaanse universiteit kan studeren. Ik l ga via ISEP (International Student Exchange Program). Dit forum is écht enorm handig, als je een vraag stelt dan is er vaak meteen antwoord, echt heel fijn! Mijn vragen gingen vooral over mijn visum, aangezien ik die nog niet heb. ISEP USA heeft vertraging opgelopen met het opsturen van de ds-2019 formulieren, dus ik moet nog even afwachten. Ik heb 9 december mijn afspraak bij het consulaat, en ik vind het enorm spannend.

Groetjes!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Introductie 01Jessica

Bericht door vana »

Hoi Jessica

welkom op het froum.

Wat geweldig zeg, dat je een halfjaar naar Amerika mag.
Ga je nog een blog bijhouden? Mijn dochter wil volgend jaar ook graag een half jaar via een uitwissling met haar universiteit naar de VS, dus het lijkt me heel leuk als we over jou ervaringen kunnen lezen.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Hoi Jessica, allereerst van harte welkom op dit forum. :wave:
Mooi dat je een half jaar naar de VS kunt gaan om er te studeren, misschien wordt het nog meer ? :wink:
Heel veel succes op 9 december en alvast een goede reis, waar ga je studeren ?
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
01Jessica
Amerika-ontdekker

Bericht door 01Jessica »

@Vana: ja ik denk dat ik wel een blog ga bijhouden, ben er nog niet helemaal over uit; mijn schrijftalenten zijn nou niet zo geweldig;) Als ik het doe zal ik de link doorgeven! Wil je dochter ook weg met ISEP?

@tcoppers: Hahaha ja wie weet wordt het nog langer! Ik ga naar Bellingham, dat ligt tussen Seattle & Vancouver in, in de staat Washington. Heel dicht bij de Amerikaanse grens. Superkoud dus.. Maar wel heeel mooi!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Leuk dat je een blog gaat bijhouden, daar hoef je geen schrijftalent voor te hebben hoor. Schrijf gewoon over alles wat je meemaakt, dat is al spannend genoeg.
Mijn dochter studeert aan de UvA en die werkt volgens mij inderdaad samen met ISEP
01Jessica
Amerika-ontdekker

Bericht door 01Jessica »

Ooh leuk met ISEP. Is ze al begonnen met het aanvragen? Ik moest alles vorig jaar januari namelijk al inleveren, maar misschien is het op haar universiteit anders geregeld dan de mijne! Ik weet nog wel dat het echt enorm veel werk was; 1 algemene motivatiebrief, 10 universiteiten uitzoeken waar je heen wilde en ook de vakken die je wilt doen en een motivatie brief voor elke uni, 2 aanbevelingsbrieven, een toefl test en een cijferlijst. Ik was er in ieder geval wel even mee bezig:)
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Nee, ze is nog niet begonnen. Eerst maar eens zien dat ze haar volgende tentamens haalt. Zoniet, dan stopt ze waarschijnlijk met haar studie en gaat het helemaal niet door. :cry:

Je komt wel in een prachtige omgeving terecht zeg, zo vlakbij Vancouver. Daar zijn wij in 2008 geweest (zie onze website) en wij zijn helemaal verliefd op die stad geworden. Vancouver Island is ook heel mooi.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Welkom op het forum; mooi vooruitzicht om 6 maanden naar een van de mooiste streken in de USA/Canada te mogen (in elk geval in de zomer dan toch :wink: )
Heztur
Amerika-ontdekker

Bericht door Heztur »

Hoi Jessica :) Welkom!
Zo zeg, je hebt iets leuks in het vooruitschiet .. Da's niet verkeerd.
En nee, laat je (gebrek aan) schrijverstalent je niet weerhouden om een blog te beginnen. Het gaat vooral om de ervaringen, toch?
01Jessica
Amerika-ontdekker

Bericht door 01Jessica »

Jaa ik heb er ook enorm veel zin in! Ik kan niet wachten om te gaan! Ik ga 24december een weekje naar New York en 1 januari word ik op de universiteit verwacht. Ik ben ook heel erg benieuwd naar de omgeving, en ik wil ook echt een paar keer naar Canada gaan. Maar eerst maar even afwachten of alles goed gaat, heb nog niet alle formulieren uit Amerika voor mijn visum aanvraag.

Als ik een blog ga bijhouden zet ik de link hier neer:)

@Vana, als je dochter besluit met ISEP te gaan en ze heeft vragen oid, laat het maar weten!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zal het aan haar doorgeven Jessica.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer