Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Niet nieuw: Dutchinflorida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Niet nieuw: Dutchinflorida
Ondanks het feit dat ik geen nieuw lid ben wil ik me toch even opnieuw voorstellen omdat ik heel lang niet actief ben geweest op dit forum en velen mij misschien niet kennen.
Mijn naam is Hein van de Lisdonk en ik woon samen met mijn vrouw Esther in het Zeeuwse dorpje Wolphaartsdijk.
Januari 2006 heb ik mij hier aangemeld als Dutchinflorida omdat we op dat moment woonachtig waren in Spring Hill, Florida. Gedurende onze periode in Florida was ik online actief op zowel dit forum als op mijn toenmalige web-log Dutchinflorida.
Een enkeling zal weten dat wij na een vrij korte tijd hebben besloten om terug te gaan naar Nederland om vele redenen waarvan het gemis van familie denk ik wel de voornaamste was. Een beslissing waar ik tot op de dag van vandaag enorm veel en ook totaal geen spijt van heb.
Ja we missen al de mooie kanten van het vrije Amerikaanse leven nog iedere dag maar we zijn toch ook elke dag nog blij dat we terug zijn gegaan en nu in NL een prima leven hebben met ruim voldoende mogelijkheden om naar de VS op vakantie te gaan.
We hebben geen kinderen en werken allebei dus er is weinig dat ons ervan weerhoudt om jaarlijks een vakantie richting de VS te plannen. Mijn werk laat dit ook vrij eenvoudig toe aangezien ik in ploegendienst op een vrachtwagen rijd. Voor Esther is het soms iets minder makkelijk maar tot nu toe lukt het iedere keer toch weer om voldoende vrij te krijgen.
Het werken in loondienst bevalt ons beide prima en een eigen bedrijf als Dutch Prep zullen we niet snel weer beginnen.
Of we in de toekomst nog eens terug zouden gaan naar Florida weten we nog niet, voorlopig houden we het bij vakanties.
Groetjes Hein
Mijn naam is Hein van de Lisdonk en ik woon samen met mijn vrouw Esther in het Zeeuwse dorpje Wolphaartsdijk.
Januari 2006 heb ik mij hier aangemeld als Dutchinflorida omdat we op dat moment woonachtig waren in Spring Hill, Florida. Gedurende onze periode in Florida was ik online actief op zowel dit forum als op mijn toenmalige web-log Dutchinflorida.
Een enkeling zal weten dat wij na een vrij korte tijd hebben besloten om terug te gaan naar Nederland om vele redenen waarvan het gemis van familie denk ik wel de voornaamste was. Een beslissing waar ik tot op de dag van vandaag enorm veel en ook totaal geen spijt van heb.
Ja we missen al de mooie kanten van het vrije Amerikaanse leven nog iedere dag maar we zijn toch ook elke dag nog blij dat we terug zijn gegaan en nu in NL een prima leven hebben met ruim voldoende mogelijkheden om naar de VS op vakantie te gaan.
We hebben geen kinderen en werken allebei dus er is weinig dat ons ervan weerhoudt om jaarlijks een vakantie richting de VS te plannen. Mijn werk laat dit ook vrij eenvoudig toe aangezien ik in ploegendienst op een vrachtwagen rijd. Voor Esther is het soms iets minder makkelijk maar tot nu toe lukt het iedere keer toch weer om voldoende vrij te krijgen.
Het werken in loondienst bevalt ons beide prima en een eigen bedrijf als Dutch Prep zullen we niet snel weer beginnen.
Of we in de toekomst nog eens terug zouden gaan naar Florida weten we nog niet, voorlopig houden we het bij vakanties.
Groetjes Hein
Florida still feels like home
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Niet nieuw.
Hoi Hein, toen ik je dit weekend zag posten, moest ik even nadenken, maar al snel herinnerde ik me jullie weer. Ik vond het een heel erg moeilijke en moedige beslissing die jullie gemaakt hebben. Jullie hadden al snel je eigen bedrijf uit de grond gestampt.
Vaak heb ik me afgevraagd of jullie wel gebleven zouden zijn indien je (schoon)ouders ook een green card gewonnen zouden hebben. Want dat was aanvankelijk wel de droom, dacht ik?
In ieder geval: welcome back!
Vaak heb ik me afgevraagd of jullie wel gebleven zouden zijn indien je (schoon)ouders ook een green card gewonnen zouden hebben. Want dat was aanvankelijk wel de droom, dacht ik?
In ieder geval: welcome back!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Allereerst, welcome back denk ik zo, leuk om je her-introductie te lezen. Ik snap echter bovenstaande zin niet... heb je nu wel of geen spijt van je beslissing om terug te keren want zoals ik het nu lees is het "enorm veel... spijt van mijn beslissing heb" en "totaal geen spijt van mijn beslissing heb". Beetje dubbel dus maar ik twijfel of je dat wel bedoeldeDutchinflorida schreef:Een beslissing waar ik tot op de dag van vandaag enorm veel en ook totaal geen spijt van heb.

Veel is een gevoelskwestie als het gaat om emigreren en je kunt je nog ergens zo goed thuis voelen als het constant aan je vreet dat je je familie mist gaat dat ook aan je knagen. Zolang je achter de keuzes staat die je maakt zit het wel goed denk ik. En vakanties zijn toch altijd leuk

- Baksteen666
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik denk dat hij bedoelt dat hij er spijt van heeft de VS te hebben verlaten voor alle mooie en goede dingen die ze hadden in Florida, maar dat hij geen spijt heeft omdat hij nu zijn familie niet meer hoeft te missen.
Maar welkom terug (klinkt misschien gek van iemand die zo recent is aangemeld als ik, maar toch welgemeend).
Maar welkom terug (klinkt misschien gek van iemand die zo recent is aangemeld als ik, maar toch welgemeend).
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
Welkom terug in zowel Nederland als op de website Hein! Leuk om te zien dat er nog een Zeeuw op dit forum is. Ik woon namelijk om de hoek in Middelburg!
Hi - welkom ! Ik heb gezocht maar kan niet vinden, wat is/deed Dutch Prep ?