Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

huwen in Amerika

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
sonjamulleman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

huwen in Amerika

Bericht door sonjamulleman »

Ik ben Sonja, net op het forum en zoek me te pletter naar informatie over wat te doen, welke wegen te bewandelen als iemand wil huwen in Amerika met een Amerikaanse.
De bruid en bruidegom blijven dan niet in Amerika wonen, maar komen lekker naar Nederland.
Wie weet wat we echt niet over het hoofd mogen zien.?
Bennogr
Amerika-expert

Re: huwen in Amerika

Bericht door Bennogr »

De website van 'secretary of state' van een staat kan je alles vertellen over hoe een huwelijk te sluiten in een bepaalde staat. Allemaal man-vrouw, sommigen ook man-man, vrouw-vrouw.

Laat het certificaat dat je krijgt voorzien van een apostille (ook te vinden op de website van de 'secretary of state [staat]'. En dat dan overleggen in Nederland. Vraag je gemeentehuis/burgerlijke stand.

Wel even wat papier gedoe, maar schijnt best te doen te zijn. Zoek maar eens verder op het forum.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je niet van plan bent na je huwelijk residence in de US aan te vragen, kun je bij mijn weten gewoon op Visa Waiver program naar de US gaan en daar trouwen. Je moet wel binnen de 90 dagen dan de US uit, alleen of samen.

Dat regels per staat kunnen verschillen, daar heeft Benno al op gewezen.

Minstens zo belangrijk is wat er in Ned. vereist is als je zegt dat 'jouw Amerikaan' zich in Ned. wil vestigen.

Houdt er wel rekening mee dat een USer altijd belastingplichtig blijft, althans aangifte-plichtig, voor US belastingen, waar ter wereld hij/zij ook woont/geld verdiend.

Waar je je ook op moet orienteren, afhankelijk van jullie beider situatie, prenup/huwelijkse voorwaarden, testamenten, power of attorney mbt. health issues, etc.

Gefeliciteerd met je komende huwelijk !
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Alvast veel geluk toegewenst met jullie komende huwelijk!

Wat betreft het naar Nederland komen van je a.s. echtgenoot: begin eens met de website van de IND (klik op "Ik wil iemand naar Nederland halen"). Over het registreren van de buitenlandse huwelijksakte is er deze link.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
sonjamulleman
Amerika-ontdekker

huwen in Amerika

@ Benno, Oortjes en Dutchess, jullie alvast bedankt voor jullie snelle reactie en felicitaties die ik door zal geven aan mijn zoon die gaat trouwen met een Amerikaanse.
:wink: Voor het ogenblik kan ik er geen baan bij hebben.... zoeken.... lezen.... en nog niet gevonden : via welk programma moet je Amerika binnenkomen wil je huwen in Ohio en dan / weliswaar na een paar maanden / weer terugkeren naar Nederland.
Volgens de meesten die ik spreek kan dat gewoon via een Visa Waver Programma.
Ik heb nog nergens bij het VWP iets zien staan over mijn probleem/ vraag.
Weten jullie daar meer over?
En wat bedoelen ze in Amerika als ze zeggen : `je status mag niet wijzigen`
Ik hoor het graag
Groet
Sonja
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

sonjamulleman schreef:via welk programma moet je Amerika binnenkomen wil je huwen in Ohio en dan / weliswaar na een paar maanden / weer terugkeren naar Nederland.
Volgens de meesten die ik spreek kan dat gewoon via een Visa Waver Programma.
Dat moet in principe gewoon kunnen, maar vermijd te melden dat je gaat trouwen met een Amerikaan. Je bent daarmee gelijk een risico dat je in de VS gaat blijven na de vakantie. En dan zou het kunnen dat je niet wordt toegelaten. Meld dus enkel dat je vakantie komt vieren.
sonjamulleman schreef: En wat bedoelen ze in Amerika als ze zeggen : `je status mag niet wijzigen`
Als je op een VWP de VS binnenkomt dan mag je niet een ander visum aanvragen. Het VWP is enkel bedoeld voor toeristen, en dus voor mensen die daarna ook weer weg gaan. Let op, met het VWP mag je maximaa 90 dagen in de VS verblijven.

Edit: Oortjes had gelijk, ik heb inderdaad iets vergeten te typen.
Laatst gewijzigd door Hockey op 27 aug 2013, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Lijkt me overigens iets dat je zoon allemaal zelf moet gaan uitzoeken. Is hij niet degene die gaat trouwen? Tenzij je hem aan het handje meeneemt, is hij immers toch degene die te zijner tijd alle formulieren moet invullen.

En kunnen zijn toekomstige bruid (en haar ouders) van hun kant niet het nodige uitzoeken en regelen?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Bennogr schreef:Laat het certificaat dat je krijgt voorzien van een apostille (ook te vinden op de website van de 'secretary of state [staat]'. En dat dan overleggen in Nederland. Vraag je gemeentehuis/burgerlijke stand.

Wel even wat papier gedoe, maar schijnt best te doen te zijn. Zoek maar eens verder op het forum.
Het papiergedoe is natuurlijk eenvoudig te vermijden door het huwelijk als administratief wapenfeit in Nederland te sluiten, en de echte bruiloft met alles er op en er aan in de VS te doen. Gewoon maar een ideetje...
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik denk dat bij Hockey een stukje zin weggevallen is ?
"Maar vermijd aan de grens te vertellen - dus aan de immigrations ambtenaar - dat je gaat trouwen met een Amerikaan". (denk ik).
Laatst gewijzigd door USInsider op 28 aug 2013, 00:55, 3 keer totaal gewijzigd.
sonjamulleman
Amerika-ontdekker

huwen in Amerika

@Benno, Hockey, Dimona, Oortjes en Dutchess, heel erg bedankt voor jullie hulp/info. Ik geloof dat ik het nu op een rijtje heb. Moet lukken, Ohio , here we come.
Als ik nog vragen heb dan hoop ik weer beroep op jullie te kunnen doen.
Fijne avond allemaal
(en mijn zoon heeft autisme, ik help hem bij heel veel zaken, voor hem is zoiets regelen en zoeken een verschrikking, zodoende heb ik me tot jullie gericht).
Sonja.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer