Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dag allemaal, ik ben Tioga
Dag allemaal, ik ben Tioga
Volgend zomer willen mijn man en ik, samen met onze kinderen die dan 6 en 7 zijn, een rondreis maken van 5 t/m 28 juli via Los Angeles, San Francisco en Las Vegas. De tickets zijn al geboekt (Los Angeles), en ook de huurauto. Het meest zijn we geïnteresseerd in de National Parks, maar de afwisseling met de steden vinden we prettig. We moeten de route natuurlijk ook voor de kinderen interessant houden, dus hier ben ik ook erg mee bezig. Door al het lezen van jullie berichtjes op dit forum ben ik al een behoorlijk eind met het plannen van de route. Telkens kijk ik even als ik me iets afvraag, en meestal kan ik het antwoord wel vinden. Het leek me nu wel eens tijd om mezelf voor te stellen, dus bij deze...
Re: Dag allemaal, ik ben Tioga
Welkom Tioga!
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 200
Hi Tioga - je plan doet me denken aan zo'n reis met onze kinderen van die leeftijd. Om je de waarheid te zeggen, ze vonden geen bal aan de parken maar wel aan de dierentuin in San Diego en het dierenreservaat in Escondido. Vanzelfsprekend kwam ook Disneyland er aan te pas. Besef ook dat de afstanden hier tussen de steden en parken honderden kilometers zijn dus huur een geriefelijke grote auto met AC. Benzine is niet zo duur (nu minder dan $4.00 per gallon) als bij jullie en vergeleken met de vliegreiskosten is dat een schijntje. Amerikanen zijn meestal rustige chauffeurs en niet zo driftig en aggressief als in Nederland. Raak niet in het spitsuur terecht in Los Angeles, you will be sorry!Met jullie vieren kunnen jullie in de High Occupancy Vehicle (HOV) baan rijden, aangeduid door een diamand (ziet er uit als de ruit in het kaartenspel). Dat kan je nogal wat tijd schelen.
Als jullie toch naar Las Vegas gaan zou ik op de terugweg via Reno langs Lake Tahoe (Truckee/North Shore) gaan en vandaar via Sacramento (hoofdstad van Californie) naar San Francisco. Dan kun je werkelijk de verschillende landschappen van Nevada en Californie zien. Zelfs mijn broer uit Wieringerwerf vond het prachtig en eigenlijk zit hij liever thuis. Have fun! Dirk
Als jullie toch naar Las Vegas gaan zou ik op de terugweg via Reno langs Lake Tahoe (Truckee/North Shore) gaan en vandaar via Sacramento (hoofdstad van Californie) naar San Francisco. Dan kun je werkelijk de verschillende landschappen van Nevada en Californie zien. Zelfs mijn broer uit Wieringerwerf vond het prachtig en eigenlijk zit hij liever thuis. Have fun! Dirk
Dank je wel Dirk.
Ik zal het allemaal eens gaan uitpluizen!
Ik zal het allemaal eens gaan uitpluizen!