Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen : Probits

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
probits
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Even voorstellen : Probits

Bericht door probits »

Hello iedereen,

via deze weg wil ik mij toch even voorstellen voordat ik mij op het forum stort.
Ik woon in België, ik ben 42 jaar en heb een vrouw en 2 kinderen (8-10jaar).
Eerst en vooral gaan we graag op vakantie naar USA.
Vooral nu met de kinderen is Florida één van onze favoriete bestemmingen.
In totaal zijn we al zo'n 10 keer in Amerika geweest.
Verder hebben we in 2009 ook een villa gekocht in Davenport (Florida) welke we momenteel verhuren
op langere termijn.(dus geen vakantieverhuur)
Enerzijds hoop ik dat ik met onze ervaringen andere mensen kan verder helpen,
anderzijds ben ik zelf ook vooral op zoek naar informatie.
Het idee speelt al een tijdje in ons hoofd om een volgende stap te zetten nl emigreren naar Florida.
Dus hints en tips of ervaringen i.v.m. dat topic hoor of lees ik graag.
We doen al 2 jaar mee met de green card lottery, maar dat wil niet echt lukken , dus zijn
we nu op zoek naar een alternatief. Momenteel lijkt ons de beste optie : E2 visa.
Dus info hieromtrent is zeker welkom.

Zo dat is in het kort een voorstelling van mij.
Als er nog vragen zijn....stel maar , ik zal ze zeker beantwoorden.

Groeten,
P.
Xelxero
Amerika-ontdekker

Re: Even voorstellen : Probits

Bericht door Xelxero »

Hé! Leuk dat je zo met Amerika bent betrokken :)! Welkom op het forum!
High school droom: actief
Emigratie Amerika droom: actief

Aantal keren naar Amerika geweest: 0 (helaas)
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Welkom op het forum!

Wat leuk zeg, dat jullie gewoon een huis hebben in Florida. Ik vraag me af hoe jullie tot het besluit zijn gekomen om een huis te kopen. Was het idee er toen al om uiteindelijk in Florida te gaan wonen?

Groetjes Sharon.
probits
Amerika-newbie

Bericht door probits »

Dag Sharon,

Wij hebben ons huis in Florida in 2009 gekocht. Indertijd was ik eigenlijk gewoon van plan geld te investeren in immo (gewoon omdat dit volgens mij meer opbrengt dan het gewoon op de bank te zetten). Mijn budget was toen rond de 125.000€, maar daar koop je hier in België niet veel voor ...met een beetje geluk vind je daar een klein studio-tje of appartement voor dat meestal nog moet gerenoveerd worden. Daar kwam dan nog eens bij dat er hier in Belgie op een aankoop veel kosten bijkomen (notariskosten , beschrijf enz).
Maar toen verscheen er een artikel in de krant over de huizencrisis in Amerika (en dus ook Florida) waarbij de huisprijzen wel tot 70% gedaald waren + er stonden enkele voorbeelden van huizen rond de 100.000€.
Het idee dat ik voor mijn budget , waar ik hier in Belgie nog geen app. voor kan kopen , een villa kon kopen in Florida, stond me wel aan.
Ik ben toen meer onderzoek beginnen doen, internet, infobeurzen en in 2009 zijn we(mijn vrouw en ik) dan naar ginder gevlogen om te kijken of al die mooie voorspellingen wel klopten...
We hebben toen eigenlijk voornamelijk geleerd dat locatie heel belangrijk is, maar dat het eigenlijk wel klopte dat je voor ons budget iets mooi kon kopen.
En een paar maanden laten hebben we dan eindelijk een huis gevonden dat naar onze wensen voldeed en sindsdien zijn we dus trotse eigenaar van een villa met 6 slaapkamers , 4 badkamers, jacuzzi en zwembad....
blijft toch chiquer klinken dan een app in Belgie , niet?
De villa was in 2006 nog verkocht voor $360.000 en wij hebben het overgekocht voor $171.000... en met de toenmalige gunstige dollarkoers , kwam dat neer op 130.000€, inclusief alle kosten.

Het was toen zeker nog niet de bedoeling om naar ginder te verhuizen , het was puur een investering en het leek ons wel leuk om af en toe naar ginder te kunnen.

...mijn tijd zit er nu even op , maar ik zal later nog een reactie plaatsen met wat meer uitleg waarom we nu wel naar ginder willen verhuizen :-)
probits
Amerika-newbie

Bericht door probits »

vervolg op vorige reactie....

Oké, in 2009 dus een woning gekocht in FL maar zonder de intentie er gaan te wonen. Maar sinds 2009 zijn we elke jaar al naar ginder geweest en we hebben op al die jaren nog nooit een echt slechte ervaring gehad. Ook de kinderen vinden het ginder fantastisch. Klimaat , bevolking, natuur, prijzen, no stress, chill... En ik ben ook wel nuchter genoeg om te weten dat dat natuurlijk vakantie is...en dus niet te vergelijken is met ginder effectief wonen...maar toch, we merken toch een duidelijk verschil met onze andere vakanties...+ we komen in FL dankzij ons huis ook wel veel in contact met de gewone werkende Amerikaan... en de mentaliteit is toch wel anders als hier.
Laatste jaren zijn vooral de frustraties in België voor ons gegroeid...wij zitten in de werkende klasse , en wij voelen ons steeds geviseerd als er nieuwe belastingen worden uitgevonden... en moesten we hier nog veel voor in de plaats krijgen, zou ik er nog mee kunnen leven, maar dat is niet zo...Belastingsdruk is hier al het hoogst van de wereld en dit zal niet beteren, vreemdelingenproblematiek , zie ik ook niet beteren , klimaat is ook niet schitterend, zal ook niet beteren , stress op het werk, zal ook niet beteren....Coit, het kan ook mijn mid-life crisis zijn ;-) maar mijn vrouw denkt er alleszins hetzelfde over...gelukkig. Voor ons het is vooral het idee dat het niet meer goed komt in België...en als we dan aan de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen denken, vinden wij het nu beter om België te verlaten. En we denken dan gewoon aan Fl omdat we daar altijd graag naartoe gaan en het klimaat ons wel aanstaat + als het zou lukken ook al weten wat we daar willen doen.
Maar we zitten nu in de informatie-ronde waarmee ik wil zeggen dat we zoveel mogelijk info proberen in te winnen van de voordelen , maar ook vooral de nadelen van een vertrek uit België.
Volgende maand gaan we ook naar een info namiddag van VIW en ik hoop daar ook nog veel info te krijgen.
Als alles meezit hoop ik ooit ook hier mijn verhaal te kunnen schrijven :-) maar als het niet zo is, is het ook zo...maar ik wil wel alleszins kunnen zeggen dat ik alles gedaan of geprobeerd heb om het een kans te geven.

Wordt dus zeker nog vervolgd!
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Wat een leuk verhaal.
Slim om inderdaad in een huis te investeren, op de bank laten staan maakt je echt niet rijker. Hier in Nederland is het ook niet gunstig...
Helaas hebben wij hier nèt voor de crisis een huis gekocht en dus geen geld om waar dan ook nog een garagebox te kunnen kopen hahaha.
Hopelijk lukt het jullie om te emigreren. Het is ook onze droom.........ooit.... :clock:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer