Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen in Amerika

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
roto71
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Trouwen in Amerika

Bericht door roto71 »

Even mezelf voorstellen.. Ik ben Ronald (43), en woon in een klein dorpje in Brabant.. Amerika heeft mij altijd al geboeid al vanaf toen ik nog op de lagere school zat door tv en films.. En die interesse voor Amerika was uiteraard een enorm stuk groter geworden toen ik 11 jaar oud was, en met het hele gezin, vader en moeder en mn 2 broers naar een oom en tante op vakantie gingen, die in Canada, Ontario woonden.. Vanuit Canada zijn we toen naar Florida gereden, waar mn neef woonde, en waar hij in het leger zat.. Die reis heeft toen al zoveel indruk op mij gemaakt.. Die grote auto's en pick-up trucks die er overal rondreden, die mooie blinkende enorme grote trucks, en die gigantische hoge flatgebouwen, politie-auto's, brandweer-auto's, ambulances, Wieeeeeeeeeeuuuuuuuuuwwwwwiewiewiewiew de hele dag en nacht maar door..!! :mrgreen: En dat in maar 3weken tijd, zoveel gezien en gehoord, en alles in mn kop blijven zitten.. Het was zelfs zo dat ik tegen mn neef zei: als ik wat ouder ben, ga ik ook in Amerika wonen.. Sindsdien ben ik al verschillende keren naar Amerika geweest op vakantie.. Met mn broers een aantal keer, een collega, neef etc.. Puur om hen te laten zien hoe mooi het land gewoon is.. Afgezien dan van mijn broers, die zijn net als ik verknocht aan Amerika sinds die reis toen.. En wat wil het geval nu, ik heb een paar jaartjes geleden een vrouw leren kennen via een datingsite, en wat vrij in het begin al aardig goed klikte.. Na verloop van tijd begonnen we ook te smsen met elkaar, en nog wat later dagelijks aan het whatsappen met elkaar, en in de weekenden on Skype.. Allemaal geweldige uitvindingen overigens, ik zou er niet meer aan moeten denken om alleen maar met brieven te moeten corresponderen met elkaar..!! Afgelopen Mei ben ik op vakantie geweest bij haar in Detroit, en dat was echt zo erg leuk geweest.. We zijn samen met haar zoontje naar Tybee Island, GA gereden voor een heerlijke week vakantie.. Speciaal voor mij geregeld, want zij had eigenlijk geen vakantie, en haar zoontje moest eigenlijk naar school toe.. :shock: We hebben besloten om te gaan trouwen, zodat we voor altijd bij elkaar kunnen zijn, en een mooi gezinnetje vormen.. We zijn in Augustus begonnen met de aanvraag van het Fiance visa, en op 3 Oktober was de visa goedgekeurd.. Nu is het wachten op een uitnodiging van de Amerikaanse Ambassade in Amsterdam voor een interview, nadat ik mijn laatste formulieren klaar gemaakt heb.. :thumbup:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Trouwen in Amerika

Bericht door RiverCola »

Wat goed! Gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk, en verhuizing naar de VS!

Ga je bij haar in Detroit wonen? En hoe vond je het daar?

Ben afgelopen zomer heel dichtbij Tybee Island geweest, in Savannah en daarvoor iets zuidelijker op Saint Simons Island. Vond dat een geweldige omgeving :P
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Welkom op het forum! en gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk en verhuizing!

Fiance visa ( k1) Leuk! Heb ik ook gedaan :)

Hopelijk word het snel goedgekeurd en kunnen jullie snel bij elkaar zijn. Succes met alles!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
roto71
Amerika-ontdekker

Bericht door roto71 »

Dank jullie wel, ik heb er ècht kei veel zin in..!! Ze is na mn vakantie verhuisd vanwege haar werk naar Jacksonville, Fl.. Ze heeftdaar ook een kei mooi huis gekocht samen met mij, haha.. Ik heb de huizen gezocht op iInternet voor haar.. Ik ben nu alle papieren bij elkaar aan ut verzamelen, maar moet ook een Führungszeugnis voorleggen op de US Ambassy, dus die moet ik ook ergens vandaan zien te toveren.. Ik heb 5 jaar in dienst gezeten, waarvan 4 jaar in Seedorf, Duitsland.. Die zal ik wel bij een ministerie van Justitie moeten halen in Bonn of Köln of zo..? En kan ik die daar ook persoonlijk komen afhalen..? Want ik heb die papieren al ingestuurd naar de Ambassade in Amsterdam, anders heb ik die mss niet op tijd binnen.. Groetjes Ronald
roto71
Amerika-ontdekker

Bericht door roto71 »

Wij waren op Tybee island geweest de laatste week van Mei dit jaar, en ook naar Savanah geweest, daar was toen èèn of ander festival aan de gang, en hebben we gegeten bij Out Back
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Voor een Military Records Document moet je bij Ned. Min. van Defensie zijn.
Destijds bij een afd. in Kerkrade, weet niet of dat nog zo is.

Mbt. tot je Fuerhungszeihnis/Police Record:
Former residents of Germany, no longer registered in Germany, can apply for an individual record through the German Embassy or Consulate in their country of residence, or directly with the Bundeszentralregister in Bonn.

Voor meer info:
Documentation Ned.
http://travel.state.gov/content/visas/e ... ry/NL.html
Documentation Duitsland.
http://travel.state.gov/content/visas/e ... ry/GM.html

Veel succes.
roto71
Amerika-ontdekker

Bericht door roto71 »

Dank je wel voor de info..!! Ik heb ondertussen die Führungszeugnis geregeld in Bonn, en ook al beedigd laten vertalen.. Maar moet ik ook een military record regelen voor mijn interview..? En ik geloof dat het US Consulate de VOG regelt, of moet ik dat zelf ook doen..?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Uittreksel crimineel register oftewel VOG moet je zelf aanvragen. Zie in mijn post link voor docs Ned.

Als je in het Ned. leger hebt gediend moet je daar een verklaring omtrent hebben. Military Records doc. staat op de lijst van verplichte docs.
Hrt gaat om het land dat je diende, niet waar je het diende.
Maar als je ook officieel in het Duitse leger hebt gediend moet je ook daar een verklaring van hebben.

Denk niet dat je het zonder deze documenten kunt doen !

Overigens, ik zou het verhaal dat je hier doet niet op dezelfde wijze geven wanneer je het visa interview hebt met de Consular Officer.
Uitspraken als 'de US heeft me van kind af aan geboeid en ik heb altijd in de US willen wonen !' KUNNEN een verkeerde indruk wekken.
Mede omdat je je vrouw via chatrooms hebt leren kennen (?).
Met een beetje kwade wil kan er dan gesteld worden dat je opzettelijk op zoek bent gegaan naar een US female om zo in de US te geraken.

Zorg dus voor voldoende bewijs van een spontane relatie die zich heeft ontwikkelden tot meer en uiteindelijk tot een huwelijk heeft geleid.
Leg de nadruk op het feit dat je bij je vrouw wilt zijn en met haar verder door de rest van je leven wilt delen. In Amerika.

Want alleen het feit dat Amor heeft raakgeschoten en dat je 'de ware' hebt gevonden - en zij ook - geeft je recht naar de US te verhuizen in kader van family reunion.
Dat je enthousiast bent voor de US en er altijd van gedroomd het daar in de toekomst te geraken, geeft GEEN rcht op wonen/werken in de US.
De enigen die dat kunnen zeggen tijdens hun intvu zijn degenen die hun visum wonnen in de Lottery.
roto71
Amerika-ontdekker

Bericht door roto71 »

Dank je wel voor de info USInsider, ik ken haar van een datingsite, ik wist eerst nog niet eens dat ze een Amerikaanse was.. Zij heeft mij het eerste berichtje gestuurd voor contact met mij.. Volgens mij heb ik alles aangevraagd wat ik denk nodig te hebben voor het interview.. Ik heb gediend in het Nederlands leger, waarvan 4 jaar in Duitsland.. Maar altijd op de kazerne ingewoond, en niet daarbuiten.. Zo heb ik de Führungszeugnis (police record), beëdigdlaten vertalen, en bij het ministerie van Defensie een bewijs Staat van Dienst, military record en een bewijs dat ik op de kazerne ingewoond ben.. Alleen ik ben nog nooit in een rechtbank geweest, maar er staat wel bij in die brief over Court Record..? Moet ik die dan ook aanvragen bij het ministerie van Justitie of zo..? Vandaag betaal ik de fee voor het K-1 Fiancé visa voor het vaststellen voor een datum voor het interview..
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Heel veel succes.

Weet je al wat jij gaat doen als je eenmaal in Amerika bent, behalve van het mooie weer genieten?
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - bedoel je de brief van het consulaat ?
Die geeft een opsomming van alles wat je ev. mee moet nemen.
Dus Court record alleen als je die hebt, zo niet, dan dus niet.

Dus de in de brief gegeven lijst even nalopen, aankruisen wat op jouw situatie slaat, en checken dat je dat inderdaad hebt.

Heb je je vaccintue/immunizatie boekje/verklaringen paraat ?
Want die moet je overleggen tijden het Med.Exam.
Wat je niet kunt bewijzen moet je alsnog voro gevaccineerd worden - tijden het exam.

Ga naar http://www.travel.state.gov

en zoek naar 'family visa required vaccinations'.
Wat verplicht is hangt af van landen waar je gewoond/verbleven hebt en van je leeftijd.
Dus in de goede kolom kijken !
roto71
Amerika-ontdekker

Bericht door roto71 »

Zo, de medische keuring had ik vorige week gehad, en was zeer goed verlopen.. Ik was een uur te vroeg daar, dus vroeg de dokter, die overigens heel aardig was, om de röntgenfoto's alvast te laten maken.. Alles was goed, 2 prikken gekregen á 35 Euro per stuk, bloed afgenomen, en mn longfoto's bekeken.. Mij heel veel succes gewenst met het verdere verloop van alles, enik kon weer gaan €270, - armer, haha.. En volgende week het IInterview op het Consulaat in Amsterdam.. Alle papieren en bewijzen zijn in orde, dus het interview ook goed hoop ik.. Ik weet absoluut niet wat ik ervan moet/kan verwachten, dus wie kan mij dat vertellen wat er van mij verwacht wordt op het interview, en wat ikzelf kan verwachten..? Alvast heel erg bedankt iedereen..
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Super! Ja het kost allemaal veel geld..wacht maar tot je de AOS gaat aanvragen als je eenmaal in Amerika bent ;)

Ik heb je een pm gestuurd over het interview, succes! :thumbup:
Forward
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Forward »

Sorry als ik een beetje een slowpoke ben (ik ben hier pas kort lid), maar zeg je nou dat je K1 aanvraag in twee maanden was goedgekeurd?! :shock: :shock: :shock:

Gefeliciteerd, Ronald! Dat is geweldig, hoe heb je dat gefixt? Ik dacht dat er altijd minstens vijf maanden overheen gingen...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

roto71 schreef:Even mezelf voorstellen.. Ik ben Ronald (43), en woon in een klein dorpje in Brabant.. Amerika heeft mij altijd al geboeid :thumbup:
Da's toch niet zover Ronald.
Even over de Quai weg richting Uden.
Dan naar Sint Anthonis ,Overloon, Venray en dan ben je al in Amerika.
En bijv Oklahoma is precies de Peel.

Wat heb jij een Pracht verhaal !!!!
Je word er gewoon blij van !
Ik begrijp het ook wel als jij bijv op het consulaat net zo praat als je hier schrijft komt alles goed !
Mooi man !
Alle goeds
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roto71
Amerika-ontdekker

Bericht door roto71 »

Yesssss, mijn Fiancé Visa is goedgekeurd gisteren bij het Consulaat in Amsterdam..!!! Ik was echt op van de zenuwen de laatste dagen daarvoor, maar toen ik wakker werd gisteren, nix geen zenuwen meer gehad.. Alleen ff nog toen ik bij het Consulaat uit de rij moest omdat ik mijn mobiele telefoon en een lader bij had.. :shock: Met mij nog 4 anderen, haha.. Dus voor straf 40 min moeten wachten tot iedereen binnen was, toen mochten wij ook naar binnen.. Na een eendezelfde contrôle als op een Amerikaans vliegveld mocht ik mn weg vervolgen naar loket 5 waar ik mijn papieren af kon geven die hij van mij wilde.. Hij vroeg alleen mn 2 politie rapporten van Nederland en Duitsland, paspoort, Affidavit of Support en mn geboorte akte.. Verder helemaal nix.. Na een kwartiertje gewacht te hebben, riepen ze naar het andere loket waar ik mn vingerafdrukken moest maken op een scanner.. En de belofte dat ik alleen maar de waarheid zou vertellen, wat ik ook gedaan heb natuurlijk.. Verder wat vragen over mijn Fiancé, and that's it.. Het viel me allemaal reuze mee, en vooral dat we pas 1 Augustus begonnen zijn met de papieren.. Op 27 December vertrek ik naar Jacksonville FL, en op 30 December trouwen Yana en ik in Savannah, GA, en in Januari trouwfoto's maken in Miami.. :thumbup:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wat een feestje! Veel plezier en succes met alles de komende tijd :P
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Gefelictieerd! en succes met alles! en natuurlijk heel veel plezier :thumbup:
Forward
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Forward »

Supermooi man, gefeliciteerd! :clap: :thumbup:

Netto vierenhalve maand... dat geeft de burger moed. Geweldig dat je nog dit jaar kunt trouwen, zeg. Ik hoop dat jullie heel gelukkig worden samen.
roto71
Amerika-ontdekker

Bericht door roto71 »

Heel erg bedankt iedereen voor jullie reacties..!! Nu heb ik nog 1 vraagje.. Ik ben nog in afwachting op mn paspoort met de visa erin, maar moet ik dan ook een ESTA visum aanvragen 72 uur voor vertrek..? Of is mn Fiancé visa voldoende om de US binnen te komen..?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer