Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Annelies&Niek stelt zich voor

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Annelies&Niek
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Annelies&Niek stelt zich voor

Bericht door Annelies&Niek »

Hallo,

Ik ben Annelies (25 jaar) en mijn vriend en ik willen volgend jaar een reis naar Amerika maken. Het zal onze eerste grote reis zijn.
We hebben reeds een datum in ons gedachten: van zaterdag 02/07/2016 tot zaterdag 23/07/2016 (terug op zondag 24/07/2016).

We zijn ook reeds naar een reisbureau (Neckermann) geweest en daar hebben ze ons een route voorgesteld voor 22 dagen, maar ik begin na het lezen van enkele topics te twijfelen of de voorgestelde route wel haalbaar is.. Kunnen jullie wat advies geven over de haalbaarheid?
De route van het reisbureau gaat als volgt: los angeles (2 nachten), laughlin, grand canyon, monument valley, moab, rock springs, jackson hole, yellowstone (2 nachten), salt lake city, bryce canyon, zion, las vegas (2 nachten), death valley, yosemithe,El portal, san francisco (3 nachten).

Mijn vriend en ik denken dat we de reis ook op onszelf kunnen regelen en dat dit misschien ook wel goedkoper kan. We weten nog niet goed op welke luchthaven (San Francisco, Los Angeles, Phoenix, ...) we gaan vliegen --> een beetje afhankelijk van waar het het goedkoopst zal zijn.

Ik heb alvast enkele vragen:
- Haalbaarheid route zoals hierboven voorgesteld?
- Wanneer boeken we onze vlucht het best?
- Moeten we hotels op voorhand boeken voor deze periode?

Groetjes Annelies
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Annelies&Niek stelt zich voor

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Annelies,

Welkom op het forum!
Vragen over de reis kun je het beste in het zuidwesten-forum (reisschema's en routeplanning) plaatsen.
Ik kan alvast wel zeggen dat deze route niet haalbaar is. :wink:

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Inderdaad welkom op het AllesAmerika forum.

Ik zou je ook aanraden om een eigen topic aan te maken. Maar dan is het wel even verstandig om te weten of jullie de reis willen centeren op Yellowstone of op het zuidwesten.
Ik heb alvast enkele vragen:
- Haalbaarheid route zoals hierboven voorgesteld?
- Wanneer boeken we onze vlucht het best?
- Moeten we hotels op voorhand boeken voor deze periode?
- Haalbaarheid, nee. Of je moet echt heel veel in de auto willen zitten en onderweg geen tijd hebben om alle leuke en mooie dingen te gaan doen.
- Vlucht boeken. Gewoon vanaf nu dagelijks allerlei sites bekijken. Afhankelijk van de reis die je wilt gaan doen. Je gaat wel echt in het hoogseizoen, dus waarschijnlijk zul je ook een beste prijs voor vliegtickets betalen.
- Ik zou voor die periode de meeste, zo niet alle, hotels al vastleggen. Je zal waarschijnlijk een route hebben die, met de tijd die je hebt, gedurende de reis weinig veranderingen met zich mee zal brengen om flexibel te zijn. Vooral als je in de parken wilt overnachten is vroeg boeken aan te raden.
Annelies&Niek
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Annelies&Niek »

Dankuwel voor de reacties.
We gaan de hotels op voorhand boeken als we een route hebben. We willen niet per sé in de parken overnachten, we willen de reis 'low' budget proberen houden in zoverre dat dat kan natuurlijk..

Ik vreesde er al voor dat de reis niet echt haalbaar is, we willen zeker niet constant in de auto zitten.
Mijn vriend wil graag zowel de kust (vooral SF), las vegas als Yellowstone verkennen, ik zal eens overleggen met hem wat hij het liefst wil doen en daarna kan ik dan een eigen topic openen.

Ik sta in het onderwijs en kan dus enkel in het hoogseizoen gaan. Enig idee aan welke prijs we ons ongeveer mogen verwachten? Prijzen nu variëren van dag tot dag (ongeveer een maand aan het volgen) als volgt:
- Amsterdam - SFO: variëren van €1100 tot €1300
- Amsterdam - LAX: variëren van €1100 tot €1250
- Amsterdam - Phoenix: variëren van €900 tot €1250
Kan het nog goedkoper of boeken we best als we een prijs van €900 zien verschijnen?

Groeten Annelies
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je echt low buget wilt dan is het misschien een idee om een tent aan te schaffen en te gaan camperen. En hostels in de steden, of kijken of je iets vind via AirBnB. Nu zou ik die tent niet overal willen doen met die temperaturen. Maar anders denk ik voor die periode dat je echt moet rekenen op een reis van 3 weken 2 personen een euro of 7000/8000 minimaal.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer