Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorstellen: JayDee

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
JayDee
Amerika-ontdekker

Voorstellen: JayDee

Bericht door JayDee »

Hallo allemaal,

Mijn naam is JayDee en samen met mijn man en onze twee Engelse bulldoggen woon ik momenteel in Izmir, Turkije. We zijn hier medio mei terecht gekomen voor het werk van van mijn man en medio februari 2007 zit de klus er weer op. Van november 2005 tot nu toe hebben wij ook een adres in Rotterdam en daarvoor hebben wij ruim 4,5 jaar in New Jersey gewoond. Vanaf aanstaande maart 2007 zullen we ons daar opnieuw gaan vestigen, dit keer zonder einddatum. Het hele verhaal vergt wat meer woorden, dat komt wel een keer. Eerst maar eens even inlezen op dit forum.

Groetjes,
JD
GT
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door GT »

Leuk zeg,
lekker terug gaan naar Amerika.
En lekker dicht bij the Big Apple.
http://nygene.blogspot.com/ (Last update 5 Oktober)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Welkom!

Jeetje, dat zijn ook hele grote verschillen, neem ik aan: wonen in Izmir (Turkije), Rotterdam (Nederland) en New Jersey...
Waar ergens in New Jersey hebben jullie gewoon/gaan jullie wonen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
JayDee
Amerika-ontdekker

Bericht door JayDee »

kastelke schreef:Welkom!

Jeetje, dat zijn ook hele grote verschillen, neem ik aan: wonen in Izmir (Turkije), Rotterdam (Nederland) en New Jersey...
Waar ergens in New Jersey hebben jullie gewoon/gaan jullie wonen?
We hebben gewoond in New Brunswick (3,5 jaar) en in Lawrenceville (1 jaar). We willen ons nu in Somerville vestigen. En ja, de verschillen zijn groot. Turkije is mijn land niet, hoewel men hier erg aardig is. De taal is erg moeilijk en bovendien houdt men hier niet zo van hondjes. Izmir is een grote havenstad waar de atmosfeer op zich goed is, maar ik ga liever, veeeeeeeeeeeeeeel liever, naar NJ terug. Rotterdam was ook goed geweest, maar zo liggen de kaarten nou eenmaal niet...
GT
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door GT »

Ik heb ongeveer 8 maanden stage gelopen bij een Turkse bank en mijn Turkse collegas waren echt heel aardig. De meesten kwamen straight from Turkey, dus kon alleen in het Engels communiceren. Ze spraken heel vaak over Istanbul, dus ze hebben me wel nieuwschierig gemaakt naar deze grote stad. Ooit geweest in Istanbul?
http://nygene.blogspot.com/ (Last update 5 Oktober)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

JayDee schreef: We hebben gewoond in New Brunswick (3,5 jaar) en in Lawrenceville (1 jaar). We willen ons nu in Somerville vestigen. En ja, de verschillen zijn groot. Turkije is mijn land niet, hoewel men hier erg aardig is. De taal is erg moeilijk en bovendien houdt men hier niet zo van hondjes. Izmir is een grote havenstad waar de atmosfeer op zich goed is, maar ik ga liever, veeeeeeeeeeeeeeel liever, naar NJ terug. Rotterdam was ook goed geweest, maar zo liggen de kaarten nou eenmaal niet...
Ook binnen NJ zijn dat redelijk verschillende plaatsen, niet? Ik schat New Brunswick als een kleine stad, terwijl Lawrenceville eerder een dorp is? Sommerville situeert zich daar wat tussenin (niet zo groot als een stad, maar ook niet echt een kleiner dorp)?

Ben 3 keer in Trukije op vakantie gelden (20 jaar geleden, en het meest recente was ruim 13 jaar gelden), maar 'k heb nooit op de honden gelet. ;-) Je zag in ieder geval wel eens honden, maar dat waren dan zwervers. Niet echt de schatjes die je spontaan gaat zitten aaien.

Jullie worden telkens voor je job uitgestuurd, vandaar dat je niet kon kiezen om (terug) te gaan naar Rotterdam?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

:welcome: op het forum.

Veel succes met de voorbereidingen om naar Amerika te verhuizen.

Groetjes van Marloes
JayDee
Amerika-ontdekker

Bericht door JayDee »

Even wat vragen beantwoorden. In Istanbul ben ik nooit geweest, heb ook niet een hele grote wens. New Brunswick is inderdaad een stadje waar Rutgers University gevestigd is en de headquarters van Johnson and Johnson. Leuke plek met verschillende goede restaurants (wij zijn Bourgondiers van het eerste uur!). We woonden erg fantastisch daar in de enige highrise die NB toen rijk was. Groot, veel glas, keurige doorman met gouden tressen op zijn pak, leuk dus. Maar toen wilden we ons leven verrijken met hondje 1 en die mocht daar niet wonen. Wat doe je dan? Dan ga je verhuizen. Dat werd Lawrenceville, net onder Princeton. Voor mij was dat veel te suburban en ik heb echt een jaar gebaald daar. Bovendien was het in de spits vaak een uur rijden naar Bridgewater waar het kantoor is van mijn man, dus veel gedoe.
Somerville ligt echt centraal. Alle uitvalswegen voorhanden en bovendien ligt het slechts minuten van Het Kantoor. Mijn favoriete hondenpark in de buurt, de wijde omgeving ken ik op mijn duimpje, het is een historic village en gewoon ergleuk om te zien ook. Vandaar dat we daar alvast wat lijntjes hebben uitgezet. Spannend. Eventueel de directe omgeving, maar vooralsnog focussen we ons daar op. Keep your fingers crossed, prrrlease?
En tenslotte is het antwoord nee op de vraag of we er steeds opuit gestuurd worden. Allemaal vrije keus. Turkije was een tussenstapje, een kansje die voorbij kwam. Ik zal wel eens in "Hoe ben ik in de VS terecht gekomen" uit de doeken doen hoe alles nou zo gekomen is en zo kwam. Te lang verhaal voor in dezetopic :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer