Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Arjan van den Berg: rondreis September met kind.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Arjan van den Berg
Amerika-ontdekker

Reis Arjan van den Berg: rondreis September met kind.

Bericht door Arjan van den Berg »

Hallo,

In September gaan we voor de eerste keer een verre reis maken met onze zoon Fedde van anderhalf (het reisvirus begon toch weer te kriebelen :wink: ).
We hebben retourtickets Chicago, de rest ligt nog open. Omdat het de eerste keer is willen we de route niet te lang maken en ook enkele rustpunten inlasten. Ik heb op dit moment de volgende route in gedachte:

Na aankomst in Chicago wil ik ergens tussen Chicago en Winona overnachten.

1-9-2016 Vlucht AMS- Chicago
2-9-2016 Chicago - Winona
3-9-2016 Winona
4-9-2016 Winona - Bayfield
5-9-2016 Bayfield
6-9-2016 Bayfield - Marquette
7-9-2016 Marquette
8-9-2016 Marquette - Sault Ste Marie
9-9-2016 Sault Ste Marie
10-9-2016 Sault Ste Marie - Mackinac Island
11-9-2016 Mackinac Island - Grand Haven
12-9-2016 Grand Haven
13-9-2016 Grand Haven
14-9-2016 Grand Haven
15-9-2016 Grand Haven
16-9-2016 Grand Haven - Chicago
17-9-2016 Chicago
18-9-2016 Chicago
19-9-2016 Vlucht Chicago - AMS
20-9-2016 Aankomst Amsterdam

Ik heb Winona in de reis toegevoegd, omdat ik gelezen heb dat het erg mooi is (mooie natuur), gelegen aan de Mississippi. Ook route 61 schijnt mooi te zijn. Is dit inderdaad aan te bevelen? Of is Milwaukee en de plaatsen daarboven eerder aan te bevelen?
Verder denk ik eraan om ipv een overnachting op Mackinac Island om Traverse City in de route op te nemen (en Mackinac alleen te bezoeken). Hierdoor wordt het aantal uren reizen per dag wellicht beter verdeeld.

Ik hoor graag of deze opzet logisch is en haalbaar met betrekking tot het aantal uren rijden per dag (vooral met Fedde).

Alvast bedankt!! :thumbup: :thumbup:

Arjan
Big_Mo
Amerika-expert

Re: Rondreis September met kind

Bericht door Big_Mo »

In zou stukje voorbij Milwaukee rijden en Madison, Wisconsin pakken. Kleine 2 en half uur rijden vanuit Chicago. Milwaukee is anderhalf uur zonder verkeer. Of zelfs nog een klein beetje verder naar Wisconsin Dells door rijden waar je flink wat water parken hebt en wat natuur om rond te wandelen.
Om iets langer daar in de buurt te verblijven, House on the Rock, waar je een flink dagje kan spenderen. Cave of the Mounds, met een leuk dorpje er bij Blue Mounds. Geloof dat het Fins invloed heeft.

Chicago Rechtstreeks naar Madison en niet via Milwaukee rijden, scheelt je ruim een uur. Is er een reden waarom jullie voor langer in Grand Haven verblijven? Grand Haven Chicago is een goede 5 uur rijden en afhankelijk van tijdstip dat je Chicago aan rijd heb je ook nog flinke files. Je zou eventueel langs Chicago via I294 North kunnen pakken. Is een 45 minuten langer maar scheelt je wellicht files en tol op de Skyway.

Verder zou ik, als je de mogelijkheid hebt een dagje Silverlake dunes er bij pakken. Leuk om alle Off Road rijders daar te zien maar het strand bij het vuurhuis vind ik zelf een stukje rust met mooi natuur.

Wellicht IPV verder naar het westen rijden wellicht via Lake Michigan naar boven rijden.

2-9-2016 Chicago - Milwaukee
3-9-2016 Milwaukee
4-9-2016 Milwaukee - Door County
5-9-2016 Door County
6-9-2016 Door County
7-9-2016 Door County - Marquette
8-9-2016 Marquette - Sault Ste Marie
9-9-2016 Sault Ste Marie
10-9-2016 Sault Ste Marie - Mackinac Island
11-9-2016 Mackinac Island - Silver lake
12-9-2016 Silver lake
13-9-2016 Silver lake - Grand Haven
14-9-2016 Grand Haven
15-9-2016 Grand Haven - St Joseph
16-9-2016 St Joseph - Chicago
17-9-2016 Chicago
18-9-2016 Chicago
Arjan van den Berg
Amerika-ontdekker

Hi Big-Mo,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! De reden dat we langer in Grand Haven willen blijven is om daar een lang relax moment in te lassen.
Google maps gaf aan dat het 3 uur rijden was van Grand Haven naar Chicago. Maar als jij zegt dat het vijf uur is, zullen we een extra stop(St.Joseph) toevoegen. Is daar in de buurt ook een Amish gemeenschap?
We willen na de eerste lange vlucht met de kleine niet al te ver rijden, dus wellicht is Milwaukee dan de beste keuze. Is Bayfield geen aanrader?
En waarom heb je zoveel dagen in Door County toegevoegd?

Hoor het graag :thumbup:
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Beste Arjan,

Helaas ben ik zelf niet echt bekent met de UP (Upper Peninsula of Michigan) Dus of Bayfield een aanrader is zou ik helaas niet kunnen vertellen. Ik had 2 dagen in Door County puur om even een rust momentje voor jullie in te lassen. Ik zelf ben in Door Country voor een lang weekend (donderdag tot en met zondag) geweest en er was meer dan genoeg te doen om deze dagen door te komen. Zeker een aanrader is Charlie's Smoke house helemaal in het noorden van Door County. Vers gerookte zalm alleen daarvoor zal ik weer terug gaan snel!

Grand Haven is ongeveer 3 uur rijden inderdaad, mijn excuses. Een stukje ten noorden is Silver Lake waar het mij 4 tot 5 uur duurde om heen te komen ondanks het feit dat Google Maps zegt dat het 3 uur en 40 minuten is. Google neemt niet in rekening dat er weg onderhoud kan zijn, de wel bekende Chicago land files (met name in de late na middag ongeacht welke dag het is) en jullie stops voor een hapje onder weg en benzine opvullen.

Wat betreft Amish, ik geloof dat er Michiana, Indiana een deel Amish zijn maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wellicht heb je iets ana deze website: http://www.amishcountry.org/

Hebben jullie al verblijf voor de eerste nacht in Chicago en de laatste paar nachten in Chicago?
Arjan van den Berg
Amerika-ontdekker

Re: Reis Arjan van den Berg: rondreis September met kind.

Bedankt voor je reactie en tips!
Vers gerookte zalm klinkt goed :D
Voor Chicago hebben we nog geen overnachting, heb je hier nog tips voor? Welke wijken zijn bijvoorbeeld het beste?
Hoor het graag :thumbup:
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Voor wijken waar te verblijven zou ik naar het topic thing to do in and around chicago verwijzen. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... &start=100

Laatste pagina helemaal onderaan is er een samenvatting van wat iedereen gepost heeft ook met wat betreft welke wijken.
Arjan van den Berg
Amerika-ontdekker

Ga het Chicago topic bekijken, bedankt!!
FrankW

Bericht door FrankW »

Traverse City is een veel leukere omgeving om te verblijven dan Grand Haven. Veel mogelijkheden voor dag trips, winkelen, strand, wandelen of gewoon te relaxen.

En misschien beter om een paar dagen in St. Ignace of Mackinaw City te verblijven in plaats van Sault Ste Marie. De sluizen zijn daar wel leuk om te zien maar verder is daar niet veel. En voor Mackinaw Island kan je wel een dag vermaken.

Begin September is een prima tijd. Vaak nog prima weer en na Labor Day wordt het overal lekker rustig.
Arjan van den Berg
Amerika-ontdekker

Hallo Frank,
Bedankt voor je reactie! Lees hem net pas.
We hebben de planning iets omgegooid en hebben nu het volgende:

2-9-2016 Chicago - richting Bayfield
3-9-2016 Bayfield
4-9-2016 Bayfield
5-9-2016 Bayfield
6-9-2016 Marquette
7-9-2016 Marquette
8-9-2016 St.Ignace
9-9-2016 St.Ignace
10-9-2016 Traverse City
11-9-2016 Traverse City
12-9-2016 Grand Haven
13-9-2016 Grand Haven
14-9-2016 Grand Haven
15-9-2016 Grand Haven
16-9-2016 Grand Haven
17-9-2016 Chicago
18-9-2016 Chicago

Meeste overnachtingen liggen nu vast via Airbnb(meer ruimte met een klein kind). Alleen de eerste 2 overnachtingen moeten we nog boeken.
Hebben Sault St.Marie uit de route gehaald en extra nacht in St.Ignace. Ook heb ik Traverse City toegevoegd. Grand Haven hadden we al 5 nachten geboekt via Airbnb. Hier heb je toch ook goede strandmogelijkheden en uitstapjes(Holland bijvoorbeeld)?

Arjan
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Beste Arjan,

Gaan jullie gelijk naar Bayfield rijden of nemen jullie nog een stop ergens tussen in? Hoop het laatste! Het is ruim 8 uur rijden minimaal (construction seizoen is ook weer begonnen) dus houd rekening mee met files en langzaam rijdend verkeer.

Holland vind ik persoonlijk niet echt de moeite waard. Het is op zich grappig om een molen te zien daar maar voor de rest vond ik het bar weinig. Grand Haven heb je redelijk wat leuke strandjes in de buurt. Grand Rapids als je iets meer stad wilt. Muskegon. En zou zeker het uurtje naar noorden bij Silver Lake even bekijken. Mooi groot strand vind ik zelf!
Arjan van den Berg
Amerika-ontdekker

Hi Big_Mo,
We hebben nadat we landen in Chicago 2 overnachtingen tussen Chicago en Bayfield. De eerste overnachting doen we net buiten Chicago(max anderhalf uur rijden vanaf luchthaven) op de route richting Bayfield en de tweede daar weer tussenin. Puur op de kaart gekeken zou de eerste overnachting in de buurt van Rockford een mogelijkheid zijn en de tweede in de buurt van Steven's point. Omdat wij en de kleine de eerste dagen toch moeten wennen en we op zoek moeten naar een camping bedje voor de kleine hoeft het geen bijzondere plaats te zijn.

Heb je nog tips voor de eerste 2 overnachtingen? Wat zijn leuke plaatsjes op deze route?

Klopt het dat ze een camping bedje een playard noemen? Zijn er naast Wallmart andere grote ketens waar ze dit zouden kunnen hebben?

Grt,
Arjan
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

WalMart, Target ,Ikea in Schaumburg hier in Chicagoland.

Zit zelf even naar Google Maps te kijken. Google adviseerd via Milwaukee naar boven te rijden en niet via Rockford. Persoonlijk zou ik zelf dat ook niet doen aangezien je vanaf O'hare gaat rijden en je eerst een slinger naar het westen gaat maken voor je naar het noorden gaat. Of te wel ik zou vanuit Chicago naar Milwaukee (of omgeving) rijden. Is een kleine anderhalf uur rijden. Houd er rekening mee dat je op tol wegen gaat zitten tot aan Wisconsin. Heel I94 tot Wisconsin grens is tol. En wanneer je dicht in de buurt van de grens komt houd rekening mee Wisconsin State Troopers. Ze wachten om ons Illinois mensen maar al te graag! :lol: :lol: :lol:
2de locatie: Oshkosh omgeving of door naar Wausau Wisconsin. In Wausau zit een restaurant geloof iets met 1700 in de naam waar zij een van de beste Cheese Curts hebben! Zeker een aanrader om uit te proberen! Mocht je een goede burger willen zou ik the great dane in Wausau aanraden. Zij hebben een burger met sausage patty, beef patty op een pretzel broodje. Het is een beest van een burger maar zeker de moeite waard!

Moest zelf even naar de naam zoeken van een layard sind je het over een camping bedje had. Playard is inderdaad de naam. Je zou eventueel bij Babies r us kunnen kijken of ze daar iets hebben.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Die vind je bij alle grote winkels, Target, Walmart en idd Babies r us, zou geen enkel probleem moeten zijn om die even snel te kopen.
Terug in Texas!
Arjan van den Berg
Amerika-ontdekker

Top! Bedankt voor alle reacties weer! :thumbup:
Arjan van den Berg
Amerika-ontdekker

Nog 1 vraag, wat is de snelste route van Chicago O Hare naar Bayfield? Is dat de I94 langs Milwaukee? De eerste nacht slapen we waarschijnlijk in een motel in Gurnee(als de I94 de snelste route is)en daarna willen we onderweg naar Bayfield nog 1 stop maken(waarschijnlijk in Stevens Point of Wausau).De eerste dagen zal toch wennen zijn voor onze zoon en willen we via de snelste route naar Bayfield
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

snelste route naar Bayfield is via Rockford, Madison, wisconsin. Doe even een Google maps
https://goo.gl/maps/cXYGgBQnsqG2

Zit 15 minuten verschil tussen naar het noorden via Milwaukee of via rockford en Madison.

Gurnee is een kleine 45 minuten rijden. Je geeft aan anderhalf uur maximaal dat je wilde doen. Pak anders kenosha. Of als je via Madison gaat, stop in Madison dat is 2 uur rijden maar heb je ook nog wat leuks om te zien.

Gurnee zou je eventueel bij Key lime cove, indoor water park kunnen verblijven. Plus gurnee Mills is open tot 21.00 uur.

Zit even te denken. Jullie komen in de late middag waarschijnlijk aan? Verwacht files rond milwaukee en Rockford. Rockford liggen de wegen ook open.
Laatst gewijzigd door Big_Mo op 24 jul 2016, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjan van den Berg
Amerika-ontdekker

Had inderdaad op Google maps gekeken, maar vroeg me af of dat in de praktijk ook het snelste zou zijn, rekening houdend met files en wegwerkzaamheden :)
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

In de praktijk via Rockford is inderdaad sneller. Via Milwaukee kan zeker tot een uur langer duren. Maar ligt er aan op welke dag je aankomt. In het weekend zal je redelijk door kunnen rijden.

Heb je al uitgevonden wat je met een stoeltje gaat doen? Kopen; huren?
Arjan van den Berg
Amerika-ontdekker

Heb een minimonkey gekocht als kinderstoel, campingbedje nemen we mee van thuis en autostoel huren we bij de auto. Zijn helemaal voorzien :thumbup:
Arjan van den Berg
Amerika-ontdekker

Komen donderdag 1 september aan trouwens
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer