Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wind Cave NP
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wind Cave NP
We zijn van plan om een halve dag in dit NP te zijn. En normaal gezien zouden we dan de Natural Entrance Tour of de Garden of Eden Tour doen. Maar aangezien die volzet kunnen zijn, ben ik een beetje aan het kijken naar een alternatief.
Is het ook de moeite om te wandelen in het park zelf? Zijn er trails die je zeker niet mag missen? En zijn er bepaalde dingen die je zeker gezien moet hebben?
Of is het in het beter om dan naar Custer SP te gaan, en daar dan meer tijd te spenderen (die is normaal voorzien voor de volgende dag)?
Ik heb nog weinig informatie gevonden over dit park, dus ik ben bang dat dit park misschien helemaal niet zo de moeite om het te bezoeken.
Is het ook de moeite om te wandelen in het park zelf? Zijn er trails die je zeker niet mag missen? En zijn er bepaalde dingen die je zeker gezien moet hebben?
Of is het in het beter om dan naar Custer SP te gaan, en daar dan meer tijd te spenderen (die is normaal voorzien voor de volgende dag)?
Ik heb nog weinig informatie gevonden over dit park, dus ik ben bang dat dit park misschien helemaal niet zo de moeite om het te bezoeken.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Een paar weken geleden hebben we zowel Wind Cave NP als Custer SP bezocht. In Wind Cave hebben we de Natural Entrance Tour gedaan, om eerlijk te zijn vonden we het niet echt geweldig. Leuk om daar eens rond te lopen, maar we vonden het wel wat eentonig. Er zat weinig variatie in de bezienswaardigheden die we te zien kregen. Bovengronds hebben we geen trails gelopen, wel hebben we een onverharde weg in het oosten van het park gereden. Mooi, maar niet spectaculair. Al met al is onze ervaring dat Wind Cave best aardig is als je er toch in de buurt bent, maar niet meer dan dat.
Custer State Park is ons beter bevallen. We hebben er twee wandelingen gemaakt die we erg mooi vonden. Vooral het eerste deel van de Sunday Gulch Loop (die begint bij Sylvan Lake) is prachtig. Het tweede deel is wat minder, ik heb wel eens de tip gelezen om alleen het eerste stuk van die trail te lopen en dan via dezelfde weg weer terug te gaan. Daar sluit ik me bij aan. Ook de Cathedral Spires Trail vonden we prachtig, een beetje klimmen en klauteren en rondom je heen prachtige rotspunten (wel een beetje verborgen achter de bomen). En de autoroutes Needles Highway en Iron Mountain Road waren ook erg mooi. Tijdens de Wildlife Loop Road hebben we bijna geen dieren gezien, dat was wel jammer. Maar ik heb verschillende reisverslagen gelezen van mensen die daar wel volop wildlife hebben gezien, dus misschien hebben jullie daar meer geluk dan wij!
Custer State Park is ons beter bevallen. We hebben er twee wandelingen gemaakt die we erg mooi vonden. Vooral het eerste deel van de Sunday Gulch Loop (die begint bij Sylvan Lake) is prachtig. Het tweede deel is wat minder, ik heb wel eens de tip gelezen om alleen het eerste stuk van die trail te lopen en dan via dezelfde weg weer terug te gaan. Daar sluit ik me bij aan. Ook de Cathedral Spires Trail vonden we prachtig, een beetje klimmen en klauteren en rondom je heen prachtige rotspunten (wel een beetje verborgen achter de bomen). En de autoroutes Needles Highway en Iron Mountain Road waren ook erg mooi. Tijdens de Wildlife Loop Road hebben we bijna geen dieren gezien, dat was wel jammer. Maar ik heb verschillende reisverslagen gelezen van mensen die daar wel volop wildlife hebben gezien, dus misschien hebben jullie daar meer geluk dan wij!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Wind Cave NP
Persoonlijk vind ik het Custer SP fantastisch. Ik ben nu twee keer in de Black Hills geweest en beide keren heb ik het Custer SP bezocht en de hele loop (SR 87) gereden.Chi Sin X schreef: Ik heb nog weinig informatie gevonden over dit park, dus ik ben bang dat dit park misschien helemaal niet zo de moeite om het te bezoeken.
Hoogtepunten van dit park zijn: de Needles Hwy, Sylvan Lake, de tunneltjes, de "wilde"ezels, de prairiedogs, en de wild loop trail waar ik in tegenstelling tot Henriëtte, wel ontzettend veel wild heb gezien. Herten en hele kuddes bisons bijvoorbeeld.
Ik kan je het Custer SP dus van harte aanbevelen. Het Wind Cave Park vond ik persoonlijk wat minder.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik sluit me helemaal aan bij Marjan!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat is wel heel duidelijk
. Ik zal ter plaatse kijken hoe we het juist gaan doen. Die dag passeren we ook langs de Mammoth Site, misschien is dat dan interessanter. Maar ik weet nu al wel een stuk beter wat ik moet verwachten.
Ik heb nog een vraagje over die Sunday Gulch Trail.

Is er een parking aan punt D? Of moet je eerst een stuk van een andere trail doen, en dus eigenlijk aan punt N beginnen?
En welk stuk is juist het mooiste stuk? Aangezien ik zowel tegen de klok als met de klok die wandeling kan maken
. Maar ik denk wel dat we hem helemaal gaan doen.

Ik heb nog een vraagje over die Sunday Gulch Trail.

Is er een parking aan punt D? Of moet je eerst een stuk van een andere trail doen, en dus eigenlijk aan punt N beginnen?
En welk stuk is juist het mooiste stuk? Aangezien ik zowel tegen de klok als met de klok die wandeling kan maken

Laatst gewijzigd door Chi Sin X op 20 jul 2007, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb deze wandeling niet gemaakt, ik heb alleen rond Sylvan Lake gelopen. BIj Sylvan Lake is een winkel en een restaurant, er is een grote parking, dus je kunt hier makkelijk starten. De omgeving van Sylvan Lake is erg mooi!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Er is een parkeerplaats bij punt M.
Wij hebben deze week ook de Sunday Gulch trail gelopen. Maar wij hebben 'm andersom gedaan. Wij hadden het spectaculairste stuk het laatst. Wij vonden het pad door het bos ook wel mooi.
Ook WindCave NP vonden wij zeer de moeite waard. Wij hebben de Natural Entrance Tour gedaan en vonden die wel mooi. Heel anders dan de stalagtieten- en mieten grotten. We hebben ook de Rankin Ridge Trail gelopen. Hier heb je een prachtig uitzicht. Ook zagen we in dit park een coyote, prairiedogs, bizons, elks, en kalkoenen.
Ook Custer SP is prachtig. Wij stonden midden tussen de bizons, geweldig!
Ook de wilde ezels waren mooi, ze komen bijna in je auto.
Je kunt het één en ander nalezen op onze site, we houden een liveverslag bij.
Groetjes uit Cody,
Elly
Wij hebben deze week ook de Sunday Gulch trail gelopen. Maar wij hebben 'm andersom gedaan. Wij hadden het spectaculairste stuk het laatst. Wij vonden het pad door het bos ook wel mooi.
Ook WindCave NP vonden wij zeer de moeite waard. Wij hebben de Natural Entrance Tour gedaan en vonden die wel mooi. Heel anders dan de stalagtieten- en mieten grotten. We hebben ook de Rankin Ridge Trail gelopen. Hier heb je een prachtig uitzicht. Ook zagen we in dit park een coyote, prairiedogs, bizons, elks, en kalkoenen.
Ook Custer SP is prachtig. Wij stonden midden tussen de bizons, geweldig!
Ook de wilde ezels waren mooi, ze komen bijna in je auto.
Je kunt het één en ander nalezen op onze site, we houden een liveverslag bij.
Groetjes uit Cody,
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Je kan direct naast Sylvan Lake parkeren, aan de overkant van het meer zie je een dam, en daar ligt het begin van de Sunday Gulch Trail. Je moet dus eerst even langs de oever van het meer naar die dam toe lopen. We moesten daar best nog even zoeken naar het begin van de trail. Als je met het meer aan je rechterkant naar de dam loopt, dan moet je op het moment dat je bij de dam komt linksaf gaan en dan door een hele smalle rotsspleet lopen. De rest wijst zich dan vanzelf. Wij hebben dus het spectaculaire deel als eerste gehad.
Omdat we helemaal op het einde verkeerd zijn gelopen weten we niet precies hoe je moet beginnen als je andersom loopt. Is dat ook bij de dam, Elly?
Omdat we helemaal op het einde verkeerd zijn gelopen weten we niet precies hoe je moet beginnen als je andersom loopt. Is dat ook bij de dam, Elly?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
-
- Amerikafan
Je loopt helemaal naar beneden en als je op het laagste punt aangekomen bent, kun je in het bos van pad wisselen. Het is idd niet heel goed aangegeven. Maar als je aanhoudt dat je op het laagste punt moet keren, zou het moeten lukken. Je moet bij deze wandeling flink klauteren, heerlijk. Na een regenbui kun je dit pad beter mijden i.v.m. glibberbuien!
Ik vond Wind Cave tegenvallen na Custer SP. Wij hebben heel erg veel wild gezien. Tijdens onze tweede dag was het mistig en toen kwamen alle dieren naar de wildlife loop toe. Hele kuddes bizons en gaffelbokken. De ezels kwamen allemaal even in de auto gluren. Zij worden door veel toeristen gevoerd (leuk voor de foto,
), dus ze zijn helemaal verwend.
Ik zou dit park aanraden boven Wind cave. Als je een grot wilt bekijken kun je ook Jewel Cave bezoeken. WIj hebben hier een leuke tour gedaan met een hele leuke gids.
Groetjes!
Ik vond Wind Cave tegenvallen na Custer SP. Wij hebben heel erg veel wild gezien. Tijdens onze tweede dag was het mistig en toen kwamen alle dieren naar de wildlife loop toe. Hele kuddes bizons en gaffelbokken. De ezels kwamen allemaal even in de auto gluren. Zij worden door veel toeristen gevoerd (leuk voor de foto,

Ik zou dit park aanraden boven Wind cave. Als je een grot wilt bekijken kun je ook Jewel Cave bezoeken. WIj hebben hier een leuke tour gedaan met een hele leuke gids.
Groetjes!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5316 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-