Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn zenuwen stijgen naar Michigan

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Milou
Amerika-ontdekker

Mijn zenuwen stijgen naar Michigan

Bericht door Milou »

weet er iemand wat voor weer het daar nu echt is?
volgens internet niets anders dan regen...
ik doe een spijkerbroek aan, en een shirtje, en verder mijn jas.
zou ik daar genoeg aan hebben.

mag je bij je handbagage ook een persoonlijke (hand/schouder) tas hebben? of moet die dan in de handbagage?
wat moet ik bij de bewaking in NL en US uit mijn handbagage halen als ik er doorheen ga?

wat moet ik zelf uittrekken?

voor in het vliegtuig heb ik een boek, een spelletjesboek en een soort game-boy, maar ik denk dat ik grotendeels zal slapen.... vannacht afscheidsfeestje gehad, ben net een uur thuis, dus laatste dingen aan het doen, niet geslapen en ja, dan krijg je de zenuwen!!

(was trouwens een emotioneel afscheid van mijn beste vriendin)

wat is op schiphol:
handig om te doen
leuk om te doen
kan je er alleen een drankje halen voor 5 euro of is er ook een goedkopere zaak?
wanneer is het beste om naar het vliegtuig te lopen? (hoelang van te voren)

is er op detroit maar 1 uitgang?
(daar staat degene die mij op komt halen en ben het hem vergeten te vragen)
hoelang ben je daar ongeveer bezig met uit vliegtuig stappen, spullen zoeken, geld wisselen en dan buitenstaan?? (gemiddeld)

pfff allemaal van die dingen die me nu te binnen schieten... :oops:

weet iemand nog een tip??
ik zit echt vol zenuwen, kreeg wel als tip van die man dat ik in het vliegtuig veel water moet drinken, snap alleen nog steeds niet waarom, en ik mocht niets eten op het vliegtuig, zou dat zijn omdat we na aankomst daar gaan eten of om een andere reden?? anders kan ik 8 uur en 40 minuten niets eten :shock:

alle laatste ins en outs zijn welkom ;)
Onze website!!
we zijn er nog mee bezig, maar neem alvast een kijkje ;)
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Ik weet niet wat voor weer het daar is, in het vliegtuig heb ik het altijd koud. Doe iets gemakkelijks aan wat lekker warm zit.

Je mag je hand/schoudertas bij je hebben. Vloeistoffen meot je eruit halen en in een plasic zakje doen ( kun je op schiphol zo pakken)
Elke verpakking die vloeistof bevat, mag max.100ml inhoud hebben . Passagiers mogen wel verschillende vloeistoffen meenemen, zolang de regel van de 100ml gerespecteerd wordt. Het begrip vloeistof dient zeer breed opgevat te worden, ook gels, sprays, tandpasta enz. horen hierbij.

Wij moesten onze schoenen uittrekken bij de douane.

Veel water drinken doe ik ook in het vliegtuig, ook regelmatig je kuitspieren aanspannen en een keer op en neer lopen, dat is goed voor je doorbloeding. Waarom je niks zou mogen eten weet ik niet.

Heel veel succes en probeer ervan te genieten!!!!!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

mijn God... verder alles in orde?
Je maakt je druk om niets.

Overigens is het een weer een beetje wisselvallig van wat ik heb begrepen. Dan weer regen, dan weer zon. Maar wat betreft de temperatuur kun je eventueel in een shirt lopen lijkt mij. Maar ik ben er al een tijdje niet geweest en zeker nu niet, dus ik kan je geen gevoelstemperatuur geven. Maarja, wat is nu helemaal het probleem. Als bij aankomst blijkt dat je het te koud vind, kleed je je toch ergens ff om?
Je hebt een jas bij je dus dat is voldoende. Winter coats zijn pas nodig in de winter. Er staat niet zoveel wind als in Nederland, dat helpt ook wel positief met de temperatuur ;-).

Water drinken doe je omdat je anders uitdroogt. Dat gaat sneller in een vliegtuig dan je denkt, dus daarom is het verstandig om water te drinken. Daarom drink ik bijvoorbeeld ook nooit drank in een vliegtuig, want dan ga je helemaal.
Ik zou trouwens wel gewoon eten hoor. Die maaltijden in een vliegtuig vind ik altijd behoorlijk licht op de maag. Dus daarna kan ik altijd nog wel uiteten ;-).

Schiphol is net zo duur als je het zelf maakt. Je kunt er ook koffie krijgen voor onder de 5 euro hoor. Persoonlijk ben ik altijd te druk met mensen kijken en vliegtuigen spotten dat ik geen tijd heb om geld uit te geven.

Als ik jou was zou ik trouwens geen riem dragen. Die moet namelijk ook altijd af en net als vaak je schoenen uit moeten. Kost allemaal tijd en moeite en je wilt het jezelf zo makkelijk mogelijk maken.

Overigens is het de bedoeling dat je 3 uur van tevoren aanwezig bent. Dat lijkt mij dan ook een goed moment om naar het vliegtuig te lopen.
Zelf rek ik het wel altijd wat langer, maar ik heb dan ook al zovaak gevlogen dat het voor mij allemaal koek en ei is.

Waarom ga je daar pas geld wisselen? Wees slim en haal hier alvast een dollar of 30 contant. Mocht die kerel er niet staan of mocht er iets gebeuren heb je tenminste geld om te bellen of wat dan ook.

Als je nog nooit hebt gevlogen dan kan ik mij de zenuwen voorstellen. Maar het valt allemaal reuze mee hoor en als je rustig en kalm blijft zal het allemaal goed komen.
- Mike
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik zit nu al een maand in MI (Lansing) en het weer is over het algemeen goed. Soms wat regen, wel redelijk bewolking, maar de temperatuur ligt meestal tussen de 25 en 32 graden. Heb nog maar een paar keer echt regen gehad en ik ben dit weekend lekker naar Lake Michigan geweest om te zonnen :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik wil net zeggen. Het is gewoon warm daar
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Overigens is het de bedoeling dat je 3 uur van tevoren aanwezig bent. Dat lijkt mij dan ook een goed moment om naar het vliegtuig te lopen.
Zelf rek ik het wel altijd wat langer, maar ik heb dan ook al zovaak gevlogen dat het voor mij allemaal koek en ei is.
3 uur van te voren naar het vliegtuig lopen lijkt me teveel van het goede. Zorg gewoon dat je er bent als het boarden begin, da's meer dan genoeg, of desnoods een kwartiertje eerder. Dan heb je echt nog een zee van tijd.

Hoe lang van te voren je wilt in checken moet je zelf weten. Maar officieel moet het 3 uur van te voren zijn denk ik. Eerder is meestal nutteloos daar het dan vaak nog niet kan.

En maak je vooral niet zo druk, geniet gewoon, volg de kudde en stel vragen gewoon te plaatse. Want een vakantie dood-plannen moet je natuurlijk voorkomen. Het onbekende is een groot deel van het avontuur, toch ?
Milou
Amerika-ontdekker

Bericht door Milou »

hallo allemaal,
lang niets van me laten horen,
ik zal even vanaf mijn vertrek beginnen...

De taxi was lekker optijd om mij op te halen en naar het station te brengen, dus ik was optijd voor de trein, en had geen vertragingen.
Op schiphol aangekomen begon het... ik moest naar een speciale balie, en toen ik vroeg waarom... de vlucht was overboekt!!
Eenmaal ingecheckt ben ik even rond gaan kijken, en daarna naar het vliegtuig gegaan, en ja hoor, ik moest wachten, net als 14 andere, en 10 minuten voor vertrek mochten ik en iemand anders nog naar binnen, wat een geluk.
In het vliegtuig heb ik kunnen slapen, ik had in de nacht niet geslapen, dus was mooi zodat ik alvast een beetje aan de tijd kon wennen.

Aangekomen in Detroit....
Ik was als 1 van de eerste uit het vliegtuig, en ging naar zo'n poortje, en ja hoor, werdt ik daar toch appart genomen :oops: :shock:
ik wist niet wat er gebeurde, er werdt vanalles gevraagt, mijn spullen werden doorzacht, en die man die mij op kwam halen werdt ondervraagt.
We hebben veel geprobeert, en die man wilde zelfs een vriend van hem bellen die op het vliegveld werkt om mij erdoor te laten toen ze aan mij vroegen of die man aan mijn tanden ging werken (door een ongeluk heb ik tandproblemen) en ik zei ja dat klopt, en toen was alles geregeld, ik kreeg mijn 3 maanden visum en mocht verder!

Hier is het erg mooi, mijn tanden zijn inmiddels helemaal op orde, elke dag ben ik druk bezig met de paarden, verzorgen, rijden, lesgeven, eigenlijk alles wel.
Ben naar het horse park in Kentucky geweest, OMG wat geweldig!!

woensdag nacht komen er 2 paarden vanuit Nederland, ze zijn nu in de karantaine stallen, en dus wordt het een lange nacht, maar dat heb ik er voorover, ik ken toevallig die 2 paarden, dus dat wordt geweldig!

Verder heb ik even niets te melden, heb niet veel tijd om achter de PC te zitten, dus ja, veel kan ik niet doen, maar ik hoop deze week meer tijd te hebben, zodat ik ook alles van andere kan bijlezen.
Onze website!!
we zijn er nog mee bezig, maar neem alvast een kijkje ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer