Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stage in Minneapolis

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
diewertje
Amerika-ontdekker

Stage in Minneapolis

Bericht door diewertje »

Ik ga vanaf juli tot en met begin januari voor ongeveer 6 maanden stagelopen op de University of Minnesota in Minneapolis.

Heeft iemand misschien tips / suggesties voor mij? Of wie studeert /loopt daar ook op dat moment stage?

En wat moet ik absoluut gaan zien? En zijn er verder in Minnesota dingen die ik niet mag missen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Mag ik hierbij aansluiten met een gelijkaardige vraag... Ik ben eind mei enkele dagen in Minneapolis voor een congres (NAFSA, 'Association of International Educators'). Tips voor 'must see' dingen, alsook interessante bars en restaurants (networking, weet je wel...) zijn meer dan welkom (Benno?)!
Bedankt!
Hier http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=5773 heb ik al wel het één en ander kunnen vinden!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik kom tegenwoordig de deur haast niet meer uit, teveel werk achter de computer.

Cafe's en zo zijn er genoeg in Dinky Town (rond de U of M), de U heeft een docente Nederlands en een redeljk actieve Nederlandse vereniging http://www.dutchclub.org die af en toe wat organiseert.

Kijk in de krant, de Daily van de UoM, Citypages (gratis, wekelijks). Of bel mij, er staat maar 1 Groeneveld in het telefoonboek van St. Paul.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

dujardin schreef:Mag ik hierbij aansluiten met een gelijkaardige vraag... Ik ben eind mei enkele dagen in Minneapolis voor een congres (NAFSA, 'Association of International Educators').
Dat ziet er boeiend uit! Welke sessies ga je volgen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

kastelke schreef:
dujardin schreef:Mag ik hierbij aansluiten met een gelijkaardige vraag... Ik ben eind mei enkele dagen in Minneapolis voor een congres (NAFSA, 'Association of International Educators').
Dat ziet er boeiend uit! Welke sessies ga je volgen?
Geen idee... Zoals gewoonlijk zal ik het programma waarschijnlijk pas tijdens de heenvlucht doornemen. Hoofdzaak van zo'n congres (NAFSA heeft ongeveer 7000 deelnemers!) is het netwerken en het leggen van contacten.
Juf Manon
Amerika-newbie

Minnes(N)o(W)ta

Bericht door Juf Manon »

Hallo,

Allereerst veel plezier met stage lopen in Minnesnowta. Ik heb ongeveer een uur ten Zuiden van Minneapolis een half jaar uitwisseling gedaan op Gustavus Adolphus College. Periode: jan-mei (daarna 6 weken rondgereisd). Ik kan niet vertellen wat je daar allemaal kunt zien. Helaas kwam ik in Minnesota niet veel verder dan een schooltrip naar The Mall of America (altijd leuk), schooltrip skieen (op een paar heuvels), een bezoek aan een theatervoorstelling met een leuke medewerkster van het college en twee bioscoopbezoeken toen we eindelijk mensen zo gek kregen om ons te brengen. We zaten gewoon vast in het dorpje met twee kroegen en een supermarktje en de faciliteiten van campus. Er reed daar namelijk geen ov, en we waren dus afhankelijk van anderen (ik had geen rijbewijs toen). Ik ben erg outgoing. De studenten van dit college waren echter niet zo geinteresseerd in ons buitenlandse studenten. Erg jammer. Het was erg moeilijk om aansluiting te vinden. Het leek wel 50 jaar terug in de tijd: jongens en meisjes zaten meestal niet bij elkaar aan de eettafels. Indien je dat wel deed, of bijv op de jongensverdieping op campus kwam werd daar erg lacherig over gedaan. Als je met een jongen omging was dat ook erg gek. Huizen werden niet afgesloten in het dorp. Je kon zo ergens naar binnen lopen om te kijken of er een feestje was. Criminaliteit was er niet. Het waren vriendelijke, maar afstandelijke mensen. Ik vond het een hele ervaring. Het schoolsysteem was geweldig inspirerend: boeiende professoren, geinteresseerde studenten, tentamens in hoorcollegezaal opstelling (professor liep weg, niemand keek af want ze denken allemaal dat ze het zelf beter kunnen dan hun medestudent, haha).

In de winter is het er ijs- en ijs en ijskoud! -40 graden celsius was niet ongebruikelijk. De temperatuur kon enorm schommelen. Dat kon zo per dag 20 graden schelen. Echter de Nederlandse winter is somber, maar in Minnesota om 7 uur 's ochtends door kraakverse sneeuw in het zonnetje naar The Caf lopen voor je ontbijt is wel heel bijzonder! De zon scheen veel en maakte mij altijd erg vrolijk daar. Maar een goede winterjas, muts, handschoenen en bergschoenen zijn zeker nodig. Laat je Nederlandse schoenen met dunne zolen maar thuis!

In de paar zomerdagen die ik meegemaakt (pas in mei!) heb was het erg klam vochtig en er waren veel muggen. Met het tennisteam ben ik nog een week naar Arizona geweest en ik heb in mijn eentje door Californie gereisd en ben naar verre familie in Canada geweest. Ik moet zeggen dat de Amerikanen in Arizona en Californie totaal anders waren, veel geinteresseerder, opener en moderner. Ik heb helaas naar mijn idee nog veel te weinig gezien van Amerika. Als je afhankelijk bent van het ov, kom je niet op veel plaatsen. Ik heb wel een supertijd gehad met het alleen rondreizen en kan dat echt aanraden. Aanrader voor georganiseerde fantastische gekke tripjes/rondreizen naar oa national parcs: http://www.greentortoise.com Ik heb de Yosemite trip gedaan, was fantastisch: baden in hot springs, slapen op een matrasje uit de bus in the Sierra Nevada woestijn onder de sterrenhemel, slapen in dennenbossen onder de sterrenhemel, gekke mensen van alle nationaliteiten ontmoeten, om 6 uur 's ochtends wakker worden nadat de (slaap)bus gereden heeft met het beeld van een prachtige waterval voor je, hiken, buiten eten, Echt fantastisch!

Heel veel plezier in Minnesota. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt en hoop dat je de gelegenheid hebt om ook andere delen van Amerika te zien. (Het is nl in elke staat weer zoooooo anders!)
nicodewal
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Minneapolis Institute of Arts // eten uptown Minneapolis

Bericht door nicodewal »

Eén museum om niet te missen, is het Minneapolis Institute of Arts. Het kost niets om binnen te komen. Dit zou je misschien de indruk geven dat het niets bijzonders is, maar niets is minder waar. Het is erg groot, bijna te groot om in één dag te doen.

Er zijn veel schilderijen uit alle tijdsperiodes, artefacten, Egyptische sectie met sarcofagen e.d., fotografie, aziatische kunstvoowerpen, etc.

Neem eerst een kijkje op de website om te zien of het wat voor jouw is.
http://www.artsmia.org

Om uit eten te gaan is downtown Minneapolis wel OK, maar de leukere restaurantjes vind je in uptown Minneapolis bij Lake Calhoun (Hennepin Ave, Lake Street en die omgeving). Ook in St Paul is er een geweldige wijk met veel leuke eetgelegenheden aan Grand Ave en omgeving.

Laat me gerust weten als je nog meer vragen hebt!
Sinds 2004 in de USA

http://emigreren.nicodewal.com - Info en mijn ervaringen
http://www.nicodewal.com - Amerika fotografie
diewertje
Amerika-ontdekker

Minneapolis

Bericht door diewertje »

Bedankt voor jullie tips! Ik ben nu al bijna 3 maanden in Minneapolis en het bevalt me hier uitstekend! Er is superveel te doen, het is moeilijk om je hier te vervelen!

@Juf Manon: Hartstikke bedankt voor je tips, ik ben in september ook naar Yosemite geweest met the Green Tortoise en het is me supergoed bevallen! Eerst een paar dagen San Francisco en daarna met een supergezellige groep jongeren van over de hele wereld naar het park, echt een heerlijke week gehad.

@Nico: Ik ben toevallig zaterdag naar de opening van de Georgia O'Keeffe tentoonstelling geweest, dat was erg mooi. Het was erg speciaal om 's avonds naar het museum te gaan en er werden zelfs hapjes geserveerd!
Ik ben ook zelf een keer naar het museum geweest, maar helaas heb ik niet heel veel verstand van kunst, dus ik ben nog een keer van plan om er heen te gaan en een rondleiding te doen.

Uptown ben ik een keer naar Stella's Fish Restaurant geweest, daar hebben ze echt heerlijk eten. Ik ga er zaterdag weer heen, dan komt mijn familie hier een weekje langs.

Nog een vraag: Wanneer is de Dutch Heritage Day en wordt hier nog wat aan gedaan (en wat?), door bijv. de NAAM? Kan ik hier gewoon naartoe gaan, dat lijkt me nl. wel leuk!
nicodewal
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door nicodewal »

Hi Diewertje,

Ik ga daar denk ik ook heen. Mijn (amerikaanse) vrouw studeert op het moment Nederlands, dus die wil ook wel mee. Ik heb de onderstaande info gekregen van Benno die hier ook op het forum aanwezig is. Hij zit zelf in het bestuur van de NAAM geloof ik.

Dutch-American Heritage Day, Minnesota

15 November 2007

Upson Room in Walter Library, University of Minnesota

Time: 5-9 pm

Speaker: Pascale Bos, University of Texas, Austin

Title: Breaking with Dutch WW II Taboos, or Reinforcing Cliches? Verhoeven's Blackbook and its critical and audience reception in the Netherlands and the U.S.

Succes met je stage en misschien tot later.
Sinds 2004 in de USA

http://emigreren.nicodewal.com - Info en mijn ervaringen
http://www.nicodewal.com - Amerika fotografie
Corneel85
Amerika-newbie

Re: Stage in Minneapolis

Bericht door Corneel85 »

Hi Diewertje!

Ik ga in januari voor 7 of 8 maanden naar Minneapolis, om daar een onderzoekstage te doen voor mijn studie. Ik heb er veel zin in. Alleen ik moet nog woonruimte hebben! Hoe heb jij dat toen geregeld? Ik heb wel een site gevonden van the University of Minnesota over Housing, maar die vind ik niet erg duidelijk! :? Heb je nog tips voor mij? Of zijn er andere mensen die tips voor mij hebben? Dat zou super zijn! :D

Groetjes Corneel
diewertje
Amerika-ontdekker

Re: Stage in Minneapolis

Bericht door diewertje »

Hey Corneel,

Goede keuze om naar Minneapolis te gaan :D !

Als je alleen onderzoek gaat doen en geen studiepunten van de U of M ontvangt, mag je niet op de campus wonen. Dat vond ik erg jammer.

Via de site van de universiteit heb ik een lijst gevonden met tijdelijke huisvesting buiten de campus. Dat is deze link: http://www.housing.umn.edu/offcampus/temp.htm
Helaas zijn de meeste kamers wel aan de prijzige kant. Ik huur zelf via Marie Brandt (ook op de lijst).

Ook kan je je inschrijven op een site waar Amerikaanse studenten oproepjes kunnen plaatsen als ze een kamergenootje zoeken (HRC Roommate finder service).

En anders kun je het misschien proberen via minneapolis.craigslist.org

Als je verder nog vragen hebt, dan hoor ik het wel! Het lijkt me wel handig om het zo snel mogelijk te regelen, want volgens mij gaat het erg hard.

Ik ga zelf 4 januari weer terug naar Nl, net als het hier echt koud begint te worden :D .

Succes ermee, Diewertje
Elektrocute
Amerikafan

Bericht door Elektrocute »

Als je van shoppen houdt, Mall of America! :wink:
Ben er in maart geweest en dat was echt super!!
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer