Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis door South Dakota Petra/VS

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Welk rondje is haalbaar?

Bericht door Loek »

Petra/VS schreef:Ik wilde wel graag naar Denver en RMNP, maar Rick was fel tegen de lange rit van daar naar South Dakota, vandaar de vlucht direct naar Rapid City. Geen idee, waar we 4 juli zullen zijn.
Dan zal Rick ons wel vreemd vinden. Wij waren tijdens een roadtrip in South Dakota bij Mount Rushmore, maar die was geheel gehuld in mist dus konden wij niets zien en geen fotos maken. Een paar weken later was het een stralende zaterdag en we waren allebei vroeg wakker en toen stelde ik voor om even fotos te gaan maken bij Mount Rushmore. Dus in de auto en op weg. Vijf uur later stonden wij onze fotos te maken, hebben daar nog wat rondgelopen en gelunched voordat we weer terugreden naar Denver. We sliepen die avond weer in ons eigen bed en hadden de hele zondag om weer bij te komen :mrgreen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oh, hij zal jullie niet vreemd vinden, hoor. We zijn wel gewend om heel lange ritten te maken, hoor, en gaan voor een weekendje zo op en neer naar mijn broer in Ottawa of zus in Massachusetts. Maar Rick heeft een hekel aan auto rijden en doet dat dus liefst zo min mogelijk op zijn vakanties. Het is, dat je anders niets te zien krijgt, anders zou hij het helemaal niet doen ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Loek schreef:
Dus in de auto en op weg. Vijf uur later stonden wij onze fotos te maken, hebben daar nog wat rondgelopen en gelunched voordat we weer terugreden naar Denver. We sliepen die avond weer in ons eigen bed en hadden de hele zondag om weer bij te komen :mrgreen:
Owh, dus jullie komen gewoon de 8e ook even naar Custer SP?? :hilarious: :hilarious:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Reis door South Dakota Petra/VS

Bericht door Petra/VS »

:hilarious: Zou wel heel leuk zijn ;).

PS als Mod: Ik heb de topic naam aangepast voor duidelijkheid en naar het Midwesten forum verplaatst, al zullen we ook waarschijnlijk even in Wyoming zijn
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

paula58 schreef: Owh, dus jullie komen gewoon de 8e ook even naar Custer SP?? :hilarious: :hilarious:
Uh, klein probleempje ... ik moet werken de 8e, anders zou ik misschien nog zo gek zijn ook. :shock: :lol:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Zoals Marco ook al tipte lijkt me die 1880 train ook erg leuk : http://www.1880train.com/
En binnen twee uurtjes ben je weer terug (vertrek Hill City), een enkeltje van Hill City naar Keystone lijkt me niet zo slim, je moet tenslotte ook weer terug.
Ik denk dat we die ook maar even meepikken als we daar zijn. :D
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Misschien heb je ook nog iets aan ons dagboek van 2007.
We zijn toen 4 dagen in Rapid City en omgeving geweest.
Onze kinderen (en wij stiekem ook) vonden het heel leuk om te gaan goldpannen.
Ook Badlands NP is geweldig.
En de bizons in Custer SP, de prairiedogs in Windcave NP, Mt Rushmore, Needles highway, zwemmen in Sylvan Lake, Sunday Gulchtrail wandelen in Custer SP......
Kortom, genoeg te doen.

Elly
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Reisschema, tips?

Bericht door Petra/VS »

Hier ben ik weer :). Het is een regenachtige dag, dus ik dacht, ik ga eens kijken, hoe we onze dagen zullen gaan invullen. Ik heb net het reisverslag van Elly gelezen en daar al heel wat informatie uitgehaald.
Maar... ik wil eigenlijk ook heel graag naar North Dakota, omdat ik denk, dat we daar anders nooit meer zullen komen. Tot zover mijn voorlopige schema, op- en aanmerkingen meer dan welkom:
7/1 - Aankomst Rapid City rond half twee -- nog ideeen voor iets, dat we die middag kunnen gaan doen, misschien Bear Country USA of is Rapid City zelf ook leuk? - hotel Rapid City
7/2 - Badlands NP, Buffalo Gap National Grasslands (iemand hier geweest, de moeite waard?), Wall - hotel Rapid City
7/3 - Mount Rushmore, Crazy Horse, Wades Gold Mill, Wind Cave NP (of is dat beter te combineren met Badlands NP of Custer SP?), 's avonds vuurwerk Mount Rushmore - hotel Rapid City
7/4 - Mammoth Site Hot Springs, Carhenge, Chadron (is dat leuk?) en eventueel Fort Robinson - Hotel Rapid City
7/5 - rijden naar Medora, ND - Theodore Roosevelt Natl Park (iemand daar weleens geweest?) - Hotel Medora
7/6 - twee gedachten: Of op de een of andere manier naar Sheridan, Wyoming, ik zat te denken via de I-94 en I-90, maar is dat een mooie weg en is daar nog wat te doen onderweg? Pompeys Pillars zie ik op de kaart en Little Bighorn Battlefield. - hotel Sheridan

of terug naar Rapid City en meer tijd in Theodore Roosevelt NP - hotel Rapid City

7/7 - Devil's Tower en goudmijn tour in Lead - hotel Rapid City
7/8 - Custer State Park, eventueel hier Wind Cave NP - hotel Rapid City
7/9 - vertrek naar huis
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reisschema, tips?

Bericht door markro »

Petra/VS schreef:7/4 - Mammoth Site Hot Springs, Carhenge, Chadron (is dat leuk?) en eventueel Fort Robinson - Hotel Rapid City
7/5 - rijden naar Medora, ND - Theodore Roosevelt Natl Park (iemand daar weleens geweest?) - Hotel Medora
Een aantal hierboven genoemde zaken heb ik besproken in mijn al eerder opgegeven reisverslag.

Over het Theodore Roosevelt Nat'l Park kan je in dit topic lezen: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 4&p=179104 en bezoek de website van Henriëtte --> Reisverslag 2007.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Marco,

Bedankt voor de link naar Henriette's reisverhaal, dat ga ik eens uitgebreid lezen. Inderdaad heb ik de dingen, die we rond Rapid City gaan doen voornamelijk uit jouw reisverhaal en dat van Elly gehaald.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bedacht me net, dat ik maar beter hotels kon gaan boeken, want we zijn er met het weekend van 4 juli, dat dit jaar dus een lang weekend is en dan reist iedere Amerikaan ergens heen. In Rapid City viel het wel mee en kon ik de Hampton Inn(zwembad heeft een 30 meter lange glijbaan, wat vooral Kai en Saskia prachtig zullen vinden) boeken, weliswaar niet de familiekamer, die ik had gehoopt te krijgen, maar zoveel zullen we er toch niet zijn. In Medora wilde ik graag de Buffalo Gap Guest Ranch, want die heeft log cabins voor zes personen, maar helaas was daar een minimum van twee nachten. Het Badlands Motel zit vol, dus nu hebben we de AmericInn. Nu alleen nog een nacht in Sheridan vinden.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Als je recente geschiedenis ook interessant vindt, kan je eventueel ook Minuteman Missile National Historic Site bezoeken. Wij vonden het meer dan de moeite waard.

Persoonlijk zou ik niet zo ver omrijden om naar Carhenge te gaan, veel meer dan een fotomoment is het niet, en de wegen daar in de buurt zijn verschrikkelijk saai. Mammoth Site was trouwens ook zeker de moeite.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer