Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstaptijd in Chicago

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Overstaptijd in Chicago

Bericht door Airmiles »

Op 1 mei 2008 vlieg ik naar Phoenix. Op de luchthaven van Chicago O'Hare heb ik iets meer dan anderhalf uur overstaptijd. Dit zou toch voldoende moeten zijn of niet? Als het niet lukt binnen die tijd, mag ik dan met de volgende vlucht mee zonder bijbetaling? Het is een vlucht van United Airlines.

Ben wel vaker overgestapt, maar weet niet meer hoeveel tijd ik toen had om over te stappen. Tot nu toe altijd goed gegaan.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Overstaptijd in Chicago

Bericht door ndekker »

Het ligt er maar net aan of je tijd genoeg hebt op Ohare. Laatste keer dat ik er was, was ik binnen 15 minuten na het landen door de douane heen, maar een vriend van mij was er een week daarvoor die heeft er een uur over gedaan. Het goede nieuws is dat je aankomt in de United terminal en van daar ook weer vertrekt. Het moet te doen zijn dus!
can't wait to travel again.....
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Anderhalf uur op O Hara in Chicago is in principe meer dan genoeg. Ik heb het dikwijls met minder tijd moeten doen.

Echter....ons is ook eens overkomen dat we met vertraging vertrokken uit Nederland en dus te laat waren in Chicago voor de connectionflight. Geen probleem, integendeel. We werden nog voor diezelfde dag overgeboekt op de volgende vlucht (in dit geval was dat naar Las Vegas) en kregen ieder een een coupon van United ter waarde van $ 200 en te verzilveren op een evt. volgende te boeken United vlucht. Daar hebben we uiteraard het jaar daarop met genoegen gebruik van gemaakt..... :lol:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

ndekker schreef:Het ligt er maar net aan of je tijd genoeg hebt op Ohare. Laatste keer dat ik er was, was ik binnen 15 minuten na het landen door de douane heen, maar een vriend van mij was er een week daarvoor die heeft er een uur over gedaan. Het goede nieuws is dat je aankomt in de United terminal en van daar ook weer vertrekt. Het moet te doen zijn dus!
Dat is dan zeker verandert, toen wij de laatste keer met United via Chicago vlogen, kwamen we op de heenweg aan in de internationale terminal 5 en moesten we met het treintje naar terminal 1 helemaal aan de andere kant van het giga vliegveld, immigrations was wel heel snel, en we hadden ruim voldoende tijd. Op de terugweg kwamen we wel aan in terminal 1 en vertrokken ook weer vanaf terminal 1, dus dan heb je aan een korte overstaptijd wel voldoende.

Harry
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Harry schreef: Dat is dan zeker verandert, toen wij de laatste keer met United via Chicago vlogen, kwamen we op de heenweg aan in de internationale terminal 5 en moesten we met het treintje naar terminal 1 helemaal aan de andere kant van het giga vliegveld, immigrations was wel heel snel, en we hadden ruim voldoende tijd. Harry
Klopt, dat hadden wij ook aankomst T-5 vertrek T-1 met een hele lange rij voor de security check.
Airmiles
Amerikafan

Bericht door Airmiles »

Het is dus even afwachten. Maar te hopen dat het niet druk is.

Wel vervelend dat ik constant van die travel updates krijg van de ticketuitgever. Toen ik op 10 oktober boekte had ik nog 1 uur en 45 minuten overstaptijd en bij elke mail werden dat er 5 minder.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Airmiles schreef:Wel vervelend dat ik constant van die travel updates krijg van de ticketuitgever. Toen ik op 10 oktober boekte had ik nog 1 uur en 45 minuten overstaptijd en bij elke mail werden dat er 5 minder.
Ik heb het al eerder geschreven, een van de nadelen van vroeg boeken is dat de zomerschema's van de luchtvaartmaatschappijen nog niet definitief zijn, er kunnen en worden dus ook nog regelmatig tijden en vliegtuigtypes verandert.

Harry
Airmiles
Amerikafan

Bericht door Airmiles »

Het bleek dus allemaal ruim voldoende te zijn die overstaptijd. De douane ging vrij snel. Nauwelijks wachtrijen. Koffers konden gewoon bij de incheck worden achtergelaten. Het personeel deed de rest en in Phoenix verschenen ze gewoon op de band.
Het is wel zo dat je naar een andere terminal moet. Ik kwam geloof ik aan bij Terminal 5 en moest naar 1 of 2 voor de overstap. Het gaat met een monorail. Wel veel lopen door het luchthavengebouw en ik moest echt naar de allerlaatste gate.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Er is in andere draadjes al veel over geschreven, maar ALLE internationale vluchten komen aan in Terminal 5. Als je dan doorvliegt met United moet je naar Terminal 1, American vertrekt uit Terminal 3.

Vertrekkende internationale vluchten naar Europa met American of United/Lufthansa vertrekken wel uit de "eigen" terminal. Dus als je met American naar Brussel vliegt, vertrek je uit Terminal 3. Als je terugkomt kom je aan in Terminal 5. Dat komt natuurlijk omdat Terminal 1 and 3 geen Customs en Immigration faciliteit hebben en Terminal 5 wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer