Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tomsky: Chicago - Denver (door Iowa/Nebraska)

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Tomsky
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis Tomsky: Chicago - Denver (door Iowa/Nebraska)

Bericht door Tomsky »

Hallo,

Ben volop een trip aan het plannen om van Chicago naar Denver te reizen. En nu vroeg
ik mij af wat zoal de hoogtepunten en bezienswaardigheden zijn in de staten Iowa en
Nebraska?

Alvast merci
Tom
rhaf
Amerikafan

Re: Iowa en Nebraska

Bericht door rhaf »

Wanneer ga je ongeveer? 's-Winters kan het hier erg vervelend zijn om te rijden.... :)

Toen ik nog jong was ( :roll: ) ben ik volgens mij met mijn ouders bij familie geweest in Iowa en hebben we toen het Herbert Hoover Presidential Library bezocht.

VrGr,
Mark
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Pella Iowa, nederlandse nederzetting inclusief klinkerstraat en gracht.
natuurlijk ook de bakker en de slager.
ook komt sinterklaas(met witte pieten) daar aan op thanksgiving weekend.
Helaas zijn het kerst liederen en geen zie ginds komt de stoomboot :roll:
west Iowa is ook vrij nederlands georienteerd
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Niet een echt 'leuk' touristisch uitstapje, maar loop eens begraafplaatsen op in de buurt van Pella, of in Noordwest Iowa. Veel Nederlandse namen op de grafstenen. Kijk eens in een plaatselijke boekwinkel of je boeken over emigranten kunt vinden, Iowa was nogal geliefd bij emigranten.

En je kunt natuurlijk eens binnenlopen bij plaatselijke kantoren van de Republikeinen en Democraten daar, kun je in 2012 tijdens de voorverkiezingen zeggen: daar zijn we geweest! (en er is zelfs een kans dat je tegen iemand aanloopt die over 3,5 jaar presidentskandidaat wil worden!)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bloem82
Amerika-ontdekker

Bericht door Bloem82 »

Wij zijn een aantal weken geleden door Iowa gereden en hebben vlakbij Des Moines een bezoek gebracht aan de Living History Farms. Dat is een soort park waar je kan zien hoe het leven op de boerderijen daar vroeger ging. Dit wordt nagespeeld door mensen.
Wij hadden er weinig van verwacht maar vonden het onwijs leuk! Nu zijn wij ook erg geinteresseerd in landbouw en boerderijen, misschien scheelt dat. :)
2009 Chicago - San Francisco http://wilcoamanda.reismee.nl
2010 Minneapolis - Miami http://wilcoamanda2010.reismee.nl
Afbeelding
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Misschien een beetje laat, maar je kunt natuurlijk langs in Winterset, Iowa voor de Bridges of Madison County.
jvinch
Amerikakenner

Re: Reis Tomsky: Chicago - Denver (door Iowa/Nebraska)

Bericht door jvinch »

Tomsky schreef:Hallo,
En nu vroeg
ik mij af wat zoal de hoogtepunten en bezienswaardigheden zijn in de staten Iowa en Nebraska?
Corn on the left, Soy Beans on the right :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer