Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips Chicago

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Tips Chicago

Bericht door Ruud2004 »

Goede optie. De strandjes aan lake Michigan zijn best wel lekker maar kunnen niet tegen een strandje aan "The Gulf" op. Het water in het meer is trouwens vreselijk koud dit jaar :?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
diewertje
Amerika-ontdekker

Bericht door diewertje »

Ik ben rond december in Chicago geweest en het was best koud! Maar dat is ook weer de charme van de stad :D. Ik heb voornamelijk alles uit de capitool gids gedaan, dus ik heb geen bijzondere tips naast de vaste toeristische plekken. Of misschien toch: ga overdag naar Sears/Willis en 's avonds een cocktail drinken in de Hancock tower (of andersom natuurlijk ;)), dan heb je ze allebei gezien en het uitzicht is toch anders. Ik heb een paar uur in het Science Museum verbracht en toen nog niet de helft gezien, maar vond het wel de moeite waard! Vooral de Duitse onderzeeer is indrukwekkend.
janenannette
Amerika-newbie

Bericht door janenannette »

wij komen 15 april 2010 aan in Chicago en halen een camper bij Moturis. Is er een geschikte camperplaats in Chicago om vandaar uit met het openbaar vervoer naar de stad te gaan?
Groet Jan
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

ned in MO schreef:Kom net terug van Chicago. wel duur. Parkeren downtown $26. Waarom moet het consulaat in vredesnaam down town zitten in een gebouw zonder uitzicht met tweede achterlijke loketjes.
Parkeren aquarium en museum for nat history $19.
We hadden alleen een verkeerd weekend uitgekozen. Groot concert aan de gang (lollapalooza) en regen grr
Verkeer was erg druk. Ook nog de parkeergarage kwijtgeraakt. Was bekaf toen ik de auto terugvondt :roll:
Tja, Mark. Je *had* je natuurlijk een beetje kunnen voorbereiden. Rijden in een stad als Chicago (of New York om maar eens wat te noemen) is 1. onhandig 2. druk en 3. duur als je wil parkeren. Volgende keer - parkeer gratis ergens buiten downtown (bijv. Cumberland aan Interstate 90, niet ver van O'Hare) en pak de metro. Je kunt overal prima komen en het is een stuk handiger!
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

diewertje schreef:Ik ben rond december in Chicago geweest en het was best koud! Maar dat is ook weer de charme van de stad :D.
Het was dan ook December. Volgens mij was het in Nederland ook niet echt tropisch, maar ik kan me vergissen.
suuz
Amerika-ontdekker

Bericht door suuz »

Leuk om allemaal te lezen ! Ik vertrek morgen ochtend ben benieuwd heb er helemaal zin in !!
Winkelen vind ik het leukste om te doen dus dat zal me meeste dagen vullen :-)
Maar ga natuurlijk ook wel wat bekijken dus leuk om dit hier allemaal te lezen !!
suuz
Amerika-ontdekker

Bericht door suuz »

Iemand trouwens naar Oprah winfrey geweest???
Ik las op internet dat de shows gratis zijn en je er om 07.00 moet staan en dan op een lijst komt te staan voor als er mensen afvallen of hun vlucht hebben gemist. Iemand dit geprobeerd? Mij lijkt het super leuk maar ik kan nergens vinden of er elke dag opnamens zijn en of deze informatie nog steeds klopt want wat ik heb gelezen komt uit 2007
Bloem82
Amerika-ontdekker

Bericht door Bloem82 »

Ik ben niet bij de show geweest toen we in Chicago waren. Wel hebben we haar (oude?) huis gezien 8)

Dit is wat ik kon vinden op de site:

Due to a very limited taping schedule in May, there will not be a May reservation window. Be sure to check back on a regular basis for last minute reservations through email for any May tapings in Chicago.
2009 Chicago - San Francisco http://wilcoamanda.reismee.nl
2010 Minneapolis - Miami http://wilcoamanda2010.reismee.nl
Afbeelding
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Zodra haar eigen netwerk van de grond is zullen er wel veeeeeeeel meer tapings komen.
suuz
Amerika-ontdekker

Bericht door suuz »

Zo ik ben weer thuis was super leuk !! :thumbup:

Wij waren er een week dus heb zo goed als alles lopend gedaan het was heerlijk weer 8) en we hadden tijd zat en ik denk dat ik veel van Chicago heb gezien !!
Nu zere voeten :-)
Als je de tram neemt heb je denk ik aan een aantal dagen wel genoeg in Chicago ??

Mijn tips ga vanaf de airport met de tram kost maar 2,25 en super simpel wij gingen met de blauwelijn naar jackson daar gratis overstappen op de rode lijn bij chicago er uit en 2 blokken lopen en we stonden bij ons hotel.

Zelf ben ik niet zo'n museum mens maar vind het wel leuk om ze van de buitenkant te zien wij zijn naar de shedd museum geweest ik vond er geen drol aan ! :? Gelukkig was het gratis want ik was per ongeluk de kassa voorbij gelopen :lol:

Verder super leuke stad om te winkelen daar heb ik me het meeste mee vermaakt :thumbup:
En alle mooie dingen die ik heb gezien :D

Ohja Oprah winfrey is hem niet geworden ik was wel naar greektown en litle italy gewandeld en op de terug weg wou ik langs oprah om een fototje te maken maar bij washington 1000w heb ik het opgegeven en ze zat op 1058 whaha maar ik kon niet meer :lol:
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Zijn Greektown en Little Italy leuk?

Wij gaan deze zomer ook naar Chicago en die wijken leken mij erg leuk om te bezoeken!
suuz
Amerika-ontdekker

Bericht door suuz »

in greektown zag ik alleen maar eet tentjes en niks bijzonders en italy stond duidelijk op me kaartje maar ik zag niks :lol:
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

We eten hier elke week bij de Griek, dus dat zou goed moeten komen ;)..
suuz
Amerika-ontdekker

Bericht door suuz »

ja ik ben ook dol op grieks maar niks trok me daar aan om een hapje te gaan eten :D nou liep er ook overdag en zag ik geen kip misschien moest ik er rond etenstijd lopen :idea:
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ah! Haha!

Nou ja, genoeg keuze om te eten zou ik zeggen ;)

Heb je nog andere must do tips? Ik ben wel benieuwd!!
suuz
Amerika-ontdekker

Bericht door suuz »

Nee eigenlijk niet ik kon me 8 dagen vermaken met rond hangen in alle winkels en heb tijdens het lopen van de ene winkel naar de andere winkel om me heen gekeken dus mijn tip is lekker shoppen :lol:
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Haha! We gaan in totaal een maand naar de States, dus er zal genoeg gewinkeld worden! Maar nog niet in Chicago denk ik, dat is namelijk onze eerste bestemming en daar zijn we niet zo heel erg lang :)
suuz
Amerika-ontdekker

Bericht door suuz »

Ja dat is het anders en moet je aan het einde van de vakantie ook nog geld hebben :lol:
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Greektown vond ik dus wel erg leuk. Er is inderdaad niet zo heel veel te zien, maar er zitten veel lekkere restaurants die zeer de moeite waard zijn. Aanrader is Artopolis, een gezellig café waar ze heerlijke desserts hebben! Ook als je hier niet eet, dan zou ik een bezoekje brengen aan de bakery voor de lekkere Griekse koekjes! Restaurant Athena heeft een ruime patio, waar je, op een mooie warme dag, lekker kan eten en kan genieten van de prachtige gebouwen als Sears (sorry, Willis) Tower. Maar ook als het niet zo warm is en je binnen moet eten, dan is dit restaurant een aanrader.

Wat jullie zeker niet mogen overslaan is een bezoekje aan de Willis Tower. Je kan van tevoren online kaarten bestellen, zodat je niet in de rij hoeft te wachten. Deze rij kan nog weleens erg lang zijn! Ik weet alleen niet of je online ook meteen een datum moet opgeven, anders kan je wellicht toch beter ter plekke een kaartje kopen. Het is nl erg zonde als je daar tijdens een bewolkte dag bent en je niks kan zien. Kies een mooie dag uit, en ga dan aan het eind van de middag naar de toren. Je hebt dan een schitterend uitzicht over Chicago by day, maar je kan dan ook genieten van de schemering en Chicago zien veranderen in een prachtig schouwspel van twinkelende lichtjes! Willis Tower heeft sinds vorig jaar ook een paar glazen vloeren (skydeck), waardoor je het gevoel krijgt over de stad te zweven. Must do!
Alternatief kan je ook naar het John Hancock building. Hier heb je weer een ander uitzicht over de stad, dat net zo spectaculair is. Je hoeft niet eens een kaartje te kopen voor de toren, maar je kan ook naar het restaurant om daar wat te drinken en van het uitzicht te genieten!

Een andere aanrader is een boottocht over de river, een historic skyscraper tour of een segway tour. Chicago heeft ongelooflijk mooie gebouwen, en ik vind het vooral qua architectuur een zoveel mooiere stad dan bijv. New York. Als je van musea houdt dan mag een bezoek aan het Art Institute zeker niet ontbreken! Pronkstukken zijn Edward Hopper's Nighthawks, Grant Wood's American Gothic en iets van 30 schilderijen van Monet.
Millennium Park mag ook zeker niet ontbreken. Je vindt hier oa Cloud Gate, de grote 'spiegel boon'. En natuurlijk Grant Park met de Buckingham Fountain, ook wel de married with children of 'bundy' fontein genoemd.
Eventueel een baseball game van de Chicago Cubs bijwonen in Wrigley Field, een uitstapje maken naar de Gold Coast en heerlijk slenteren over de Magnificent Mile en de Riverwalk.

Geinteresseerd in Gangsters? Dan zouden jullie ook een leuke gangster tour kunnen doen. Iets meer off the beaten path is een ritje met de bruine metro lijn. Deze lijn rijdt voornamelijk bovengronds en geeft je een goed beeld van de verschillende wijken. Als jullie net als ik ook 'iets' hebben met begraafplaatsen, dan kan ik Graceland Cemetery aanraden. Dit is een prachtig kerkhof met waanzinnige graven (ik heb hier een aantal foto's van op m'n weblog staan). Lincoln Park vond ik leuk, en 's avonds is het een aanrader om naar een blues club te gaan. (Buddy Guy's Legends, Rosa's, Katerina's, Kingston Mines...)

Als je een dagje met de metro wilt reizen, dan kan ik aanraden om een dagkaart voor de CTA (Chicago Transit Authority) te kopen bij Dominick's. Kaarten zijn hier een stuk voordeliger dan op de stations!
Chicago is echt een geweldige stad, jullie zullen je niet vervelen!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wow!

Een aantal dingen die je noemt staan inderdaad op ons lijstje. We hebben gekozen voor de Hancock, omdat ons hotel daar in de buurt zit en we hebben een kaartje dat we er twee keer op mogen (overdag en 's avonds) dus dan was het wel makkelijk :)

Ook een boottocht staat erop, zeker als het lekker weer is!

In ieder geval bedankt voor je uitgebreide reactie!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer