Midden juli begint onze reis naar USA. Wij vliegen naar Chicago en willen daar ook een auto huren.
Omdat ik inmiddels begrepen heb dat Chicago goed met het openbaar vervoer te bezoeken is, ben ik op zoek naar een betaalbaar motel, dat zonder huurwagen goed bereikbaar is vanaf het vliegveld. Vanuit het hotel of motel willen wij met het openbaar vervoer Chicago verkennen.
Natuurlijk ben ik al zelf op zoek geweest maar tips zijn altijd welkom. Ik weet dan ook zeker, dat de afstanden kloppen.
Op die manier kunnen wij de huurwagen een aantal dagen korter huren en hebben die dagen ook geen parkeerkosten.
Hier heb ik de link naar een draadje over Chicago, dat uit 4 pagina's met berichten bestaat: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... el+chicago
Op pagina 2 staat bovenaan mijn bericht van Za Nov 20, 2004 12:19 pm over een hotel, waar ik verbleef bij mijn bezoek aan Chicago.
Het ligt iets van het vliegveld af, maar het hotel heeft een shuttlebus tussen vliegveld en hotel. Ook kan je met de metro je tussen vliegveld en hotel verplaatsen.
Kijk maar of jij er iets aan hebt.
Als je dicht op de luchthaven wilt zitten dan kun je misschien een hotel zoeken in de buurt Rosemont. Het is de volgende stop van de blue line die vanuit O hare vertrekt.
Deze hotel ligt bv. 0.3 mile van de station. Er zijn daar in de buurt nog veel meer hotels maar welke die zijn kun je best via Google earth eens zoeken.
Je kunt ook nog altijd een hotel overwegen op de Mag mile zoals bv. de Red roof inn downtown. Deze hotel ligt op een paar blokken van een subway stop van de Red line.
Heb zelf agelopen jaar geslapen in de howerd johson inn downtown. Dit hotel zit aan de La Salle wat midden in de stad is! Het mooie is dat je bij dit hotel gratis kan parkeren!
Het hotel is schoon, kamers zijn ruim, maar steld verders niets voor. Kosten bedragen zo rond de 140 dollar per nacht per kamer.
Afgelopen oktober 3 nachten geslapen, daarna nog 3 nachten in het Intercontinental geslapen. En ja dat is heel mooi, en ook mega duur. Had daar een in dat hotel een bruiloft dus kon de kamers krijgen voor 175 dollar een nacht, wat normaal iets van 3 a 400 is. Anyway ik had liever in de Howerd gebleven, net wat relaxter als al die chique gebeuren!
Bedankt allemaal,
Na veel zoeken hebben wij een kamer in Super 8 O'Hare gevonden. Het is niet duur, wij zijn voor drie nachten 200,- kwijt en wij kunnen op deze manier drie dagen autohuur besparen.
Er staat bij dat zij een shuttle-verbinding hebben naar het treinstation en naar het vliegveld, dus ik hoop er maar het beste van.
De hotels die jullie noemden zaten helaas al vol op de door ons gewenste data.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.