Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies gevraagd: hotel in Chicago

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Maarten-Annique
Amerikakenner

Advies gevraagd: hotel in Chicago

Bericht door Maarten-Annique »

Wij gaan in juni o.a. naar Chicago.
Wij zoeken een leuk hotel in Chicago. We twijfelen nog een beetje over waar we een hotel zullen nemen.
Het is voor ons een stopover; dus bij O'Hare of downtown?
Hebben jullie wat ervaringen en of tips voor ons?
We verblijven twee nachten in Chicago.
We zoeken een hotel voor een leuke prijs en liever niet voor 150 euro per nacht.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Advies gevraagd: hotel in Chicago

Bericht door Ruud2004 »

Op en rond O'Hare zijn voldoende hotels in iedere prijsklasse. Er is een prima metroverbindingen met hartje Chicago. Ook daar hotels zat ! Net even leuker dan een hotel op O'Hare.

http://www.expedia.com/Chicago-Hotels-T ... a119a398f0
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Toch al 2 hotels met een review door een lid van AllesAmerika:
http://www.allesamerika.nl/reviews/pers ... o&staat=IL

Als je dan in Juni er logeert, vergeet dat ook niet je eigen review toe te voegen. ;)
Maarten-Annique
Amerikakenner

Als we voor O'hare kiezen willen we in ieder geval dicht bij de Blue Line zitten.
Ervaringen zijn inderdaad welkom.
We lezen die twee hotels er even op na!

Wat zouden jullie preferen? O'hare of downtown?
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Downtown natuurlijk :D

Van Ohare naar het centrum van Chicago is al gauw een dikke 15 mijl.

Chicago is prachtig en het is leuker als je gewoon te voet vanuit je hotel de stad in te kunnen lopen dan in een hotel nabij het vliegveld te zitten.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik zou ook downtown willen zitten, dat is toch veel gemakkelijker om de stad te verkennen? Bovendien heb je de trip van en naar het vliegveld dan niet elke dag. Het verkeer in en rond Chicago is behoorlijk druk, ik zou dat stuk je niet elke dag willen doen.

Wij zaten vorig jaar een week in het Hyatt Regency hotel voor $79 per nacht (ook in juni), geboekt via priceline. Perfecte ligging, je loopt vanuit het hotel in no time naar Milennium Park, en de Magnificent Mile is ook vlakbij. De CAF tours over de rivier starten tegenover het hotel, en de bus stop van de hop-on-hop-off tour ligt ook voor het hotel, of je loopt in 5 minuten naar Milennium Park waar alle lijnen bij elkaar komen. Er liggen echt ontelbaar veel restaurants in de omgeving, zowel goedkoop als luxe, ik kan dat hotel zeker aanraden!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Maarten-Annique
Amerikakenner

Hartelijk dank.
Ik heb op priceline gekeken voor Hyatt Regency, maar deze is erg duur volgend jaar juni. Wanneer heb je toen geboekt?
Was jullie verblijf in een weekend?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik hebt dit hotel "gewonnen" met priceline door te bieden. Ik heb toen niet zo lang vantevoren geboekt (een maandje of zo?), en ja daar zat ook een weekend in aangezien wij een hele week in Chicago zijn geweest. Wij hadden overigens ook een auto mee, en de valet parking fee voor de auto was absurd hoog in vergelijking tot wat wij betaalden voor de kamer ($48 per nacht voor de auto tegen $79 voor de kamer :shock: ). Maar wij wilden per se een auto hebben in Chicago. Ik neem aan dat jullie hier geen auto hebben, en die heb je ook niet nodig als je alleen de binnenstad wil verkennen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Stan.Gobien schreef:Toch al 2 hotels met een review door een lid van AllesAmerika:
http://www.allesamerika.nl/reviews/pers ... o&staat=IL

Als je dan in Juni er logeert, vergeet dat ook niet je eigen review toe te voegen. ;)
De review over het Affinia heb ik geschreven! Zoals hier in te lezen is waren wij erg tevreden met dit hotel. In een zijstraat van de Magnificant Mile en dus midden in het centrum. Ik zie dat het nu wel prijzig is (wij betaalden afgelopen zomer 85 euro per nacht), maar misschien komt er nog een goede actie :)
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

Een hotel aan de Magnificent mile is een absolute aanrader. Chicago is een geweldige stad, we hebben er net 8 dagen doorgebracht en waren onder de indruk van de architecture, cultuur, parken, e.d.
Chicago leeft, bruist en geeft je energie. Wij zaten in het Allerton hotel aan de Magnificent Mile, dichtbij openbaar vervoer. Maar we hebben erg veel gelopen, heerlijk. :thumbup: We hadden wel geluk dat het fantastisch weer was. In mijn reisverslag kun je het een en ander nalezen.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Afgelopen zomer zaten wij 2 nachten in het Swiss Hotel. Ook via Priceline. Bij aankomst kregen we ook nog eens een upgrade naar een suite. Het is werkelijk waar het mooiste hotel waar ik ooit in heb geslapen, super locatie ook.

Ik zou abosluut downtown gaan zitten, lekker alles te voet doen. Chicago is zo een ontzettend leuke stad.
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

ik vind de hotels eigenlijk erg duur...
we starten in chicago dus om nu al gelijk een superduur hotel te nemen...
Ik vond wel deze: 3*, gratis wifi, gratis parkeren en een zwembad.
gemiddeld 68 dollar per nacht.

http://www.expedia.com/Chicago-Hotels-W ... 61&rm1=a2#

ik heb gekeken op google streetview en het lijkt in een rustig gebied te liggen, kent iemand dit gebied?
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r »

Ja rustig gelegen ja, dat zeg je goed. Maar besef je wel dat je met dit hotel nog verder van downtown af gaat zitten? Scrol dat plattegrondje eens uit, dan kun je zien dat het juist de andere kant op is, vanuit het vliegveld gezien... Dan kun je nog beter een hotel reserveren bij het vliegveld.
Zelf gaan we deze zomer ook aan het begin van onze reis 3 overnachtingen doen in Chicago. Heb daarvoor mezelf de luxe gegund om downtown te zitten. Heb via Priceline hotel Felix**** gewonnen voor 95 dollar per nacht, met gratis wi-fi. Ach, voor deze keer hebben we ons die luxe maar even gegund. Met een 3 daagse pas (ik dacht 14 dollar) voor de metro kom je dan verder overal. De auto halen we dan later pas op.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

De hotels in Chicago zijn ook erg duur. Waarom niet Priceline geprobeerd? Wij hebben een 3 1/2 ster hotel (http://www.chicagoriverhotel.com) voor 54 dollar per nacht. Inclusief tax etc. betalen wij voor 3 nachten 198 dollar.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

viola schreef:ik heb gekeken op google streetview en het lijkt in een rustig gebied te liggen, kent iemand dit gebied?
Het ligt ook 3 kwartier buiten het centrum (met het OV zelfs dik een uur)? Lijkt mij niet echt ideaal om de stad te bezoeken?

Ik zou hier inderdaad niet gaan zitten. Wanneer je een goedkoper hotel wilt, kun je inderdaad zoals hierboven geopperd wordt voor Priceline of Hotwire kiezen?
Adriane
Amerika-ontdekker

Bericht door Adriane »

heb al vaak overnacht in dat gebied. Niet in BG zelf, maar wel in plaatsjes als: Elk Grove Village, Itasca, Arlington Heights, Schaumburg. De hotels waarin ik verbleef heb ik altijd geboekt via Hotwire.com en nooit meer betaald dan $ 50,00 voor een 4*+ hotel. Ik vind het een erg leuk gebied met een keur aan leuke restaurantjes in de diverse plaatsjes. Als je van shoppen houdt is zeker Woodfield Mall in Schaumburg een bezoek waard. De plaatsjes hierboven vermeld hebben allemaal een goede treinverbinding met Chicago. Binnen 45 minuten ben je in downtown Chicago. Bij ieder station is een parkeerplaats waar je de auto veelal gratis mag parkeren.
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

Vandaag maar weer eens gezocht op een hotel.
We hebben een huurauto tot onze beschikking. Parkeren downtown bij een hotel is prijzig.
We willen max. 85 euro per nacht betalen. Omdat we een auto hebben is het makkelijker om buiten het centrum te zitten, we kunnen dan gratis parkeren en kunnen evt. naar een openbaar vervoer gelegenheid rijden.
Nu dit hotel gevonden.

http://nl.hotels.com/hotel/details.html ... 5058&rooms[0].numberOfAdults=2&tab=description&arrivalDate=10-09-2011&hotelId=260822&validate=false#description

Ik ga op pricewire eens kijken.
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
Maarten-Annique
Amerikakenner

Link werkt niet...
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Links met [] erin werken niet.
Op te lossen via tiny URL.

Voila dit is de link: http://tinyurl.com/AA-chicago99
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Hoi Viola,

Het is Hotwire of Priceline :).. Wanneer je hier aan begint, lees je dan goed in om teleurstellingen te voorkomen.

Het hotel wat je gepost hebt zit echt nog wel een stukje buiten de stad (half uur met de auto, dus met OV. nog langer). Wanneer dit een een bewuste keuze is, is dit prima! Maar voor een steden bezoek lijkt het mij niet ideaal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer