Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Chicago naar Toronto, waar tussenstop van 1/2 dagen?

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Grunner
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Van Chicago naar Toronto, waar tussenstop van 1/2 dagen?

Bericht door Grunner »

Volgend jaar zomer gaan mijn vriendin en ik 2,5 week naar de VS en Canada. We starten de reis in Chicago en eindigen in New York. Daartussen staat nog niets vast, maar wij wilden in ieder geval naar Toronto en de Niagara Falls.

Nu vinden wij de rit van Chicago naar Toronto te ver om op één dag te doen en daarom zochten we naar een 'tussenstop' voor één of twee dagen. Detroit ligt precies middenin, maar daar lees ik slechte dingen over.

Iemand tips? Het mag van alles zijn. Of is Detroit wel degelijk de moeite waard voor 1/2 dagen?
Fan van Chicago, Boston en LA!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Van Chicago naar Toronto, waar tussenstop van 1/2 dagen?

Bericht door Njit »

Qua route stuurt Google Maps je bovenlangs en kom je niet langs Detroit. Maar dat lijkt me wel de meest boeiende plek in die hoek (ben er zelf nog nooit geweest).

Afbeelding

Chicago naar Detroit is ca 5 uur rijden. Detroit naar Toronto is ca 4uur 30. Zou wel mooi verdeeld zijn.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Of je gaat natuurlijk via Cleveland: Cedar Point :notworthy:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

Ik zou, net als Martijn, ook Detroit aanraden.

Je kunt in Dearborn bijv. het Ford Museum bezoeken (daar staat véél meer dan alleen auto's), je kunt in het centrum het Renaisance bezoeken, met het roterende restaurant op de bovenste verdieping; ook Greek Town vonden wij de moeite waard.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Daar kun je prima inderdaad 2 dagen doorbrengen als je van achtbanen houd :)

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Grunner
Amerika-ontdekker

Bericht door Grunner »

Wij zijn niet echt zulke pretpark-liefhebbers ;)

DVDGuy, hoe hebben jullie de (on)veiligheid in Detroit ervaren?
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

Ach, het is overal en nergens (on)veilig :wink:

Er zijn buurten waar we toch wel met een "gespannen" gevoel door heen gereden zijn, zoals in de buurt van het Detroit Lions stadion, maar wij doen ook in Nederland altijd de deuren op slot.

In het centrum (Renaissance Hotel, Greek Town), geen enkel gevoel gehad van onveiligheid en in Dearborn al helemaal niet.
Grunner
Amerika-ontdekker

Bericht door Grunner »

Meer mensen met Detroit ervaringen?
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben dit jaar Henri Ford Museum in Dearborn bezocht wat ik beslist een aanrader vind. Het museum, alhoewel heel groot, is maar een onderdeel van het geheel. Je kunt je hier zeker een dag vermaken.
Aan Detroit hebben we op doorreis een kort bezoek gebracht. Ik heb me nergens onveilig gevoeld overigens. Er wordt veel over deze stad geschreven de laatste tijd en ook op TV zijn al diverse docu's geweest, reden voor ons om zelf eens te kijken in die stad. De teleurgang van deze stad is een bekend en triest gegeven maar wij hebben daar niet veel van gemerkt.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

hekkie schreef:Er wordt veel over deze stad geschreven de laatste tijd en ook op TV zijn al diverse docu's geweest, reden voor ons om zelf eens te kijken in die stad.
Ik heb er gisteren al even naar gezocht, maar kan het niet meer terugvinden. Maar (volgens mij) op RTL was er een item over kunstenaars die naar Detroit trekken omdat ze daar van bijvoorbeeld de vervallen huizen kunstobjecten maken, zodat het voorkomt dat de rest van de straat ook in verval raakt. Het zag er in ieder geval erg leuk uit!
gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r »

Dearborn bij Detroit is zeker de moeite waard. Ook wij waren deze zomer in het Henry Ford Museum en hebben daar toch bijna de hele dag gelopen. Ernaast heb je Greenfield Village wat ook weer goed is voor een dag. Beide musea hebben betrekking op vele items in de geschiedenis van Amerika. Het Greenfield Village is een openlucht museum met vele orignele huizen en werkplaatsen waar informatie wordt gegeven door re-enacters. We hebben hier twee heerlijke dagen gehad.

Daarna, zou ik je adviseren om inderdaad "bovenlangs" de grens met Canada te passeren en dan iets verderop de snelweg af te gaan richting Petrolia en Oil Springs. In Oil Springs is de eerste oliebron gevonden die later commercieel werd. Een heel aardig museum, binnen en buiten. Ook in de buurt (maar wij hadden er geen tijd meer voor) Petrolia (petroleum!) dus. Ook hier is het een en ander in werking te zien.
Wij waren zeer verbaasd dit tegen te komen. Als ik dit eerder had geweten, hadden we er meer tijd voor ingepland.

Je kunt evt. meer informatie vinden in mijn reisverslag: http://johanengera.blogspot.com/2011/07 ... useum.html 31 juli, 1 en 2 augustus.

Ook websites; http://www.petroliaheritage.com/oilSprings.htm en http://www.petroliadiscovery.com/

Deze leuke tussenstop onderweg naar Niagara Falls, verdient zeker de aandacht!
Grunner
Amerika-ontdekker

Bericht door Grunner »

Dank je, wel. Ik zal je linkjes eens doornemen.

Gisteren was Paul Rosenmöller met zijn programma op Ned 2 in Detroit. Best interessant om te zien (Dearborn komt er ook in voor).

Zie: http://www.nederland2.nl/programmas/528 ... emist=true (uitzending 18 sept).
FrankW

Bericht door FrankW »

Als er over Detroit wordt gepraat dan is het eigenlijk altijd de stad zelf en een klein gedeelte van het Metro Detroit gebied (waar Dearborn ook bij hoort). Als je er nooit ben geweest kun je er makkelijk een hele week in de omgeving door brengen. Het Ford huis in Grosse Pointe, Chrysler museum in Auburn Hills, een erg mooie en grote shopping mall in Troy, Cranbrook Art Museum en mooie omgeving in Bloomfield Hills, cultuur in Royal Oak, mensen/auto's/huizen kijken in Birmingham , natuur in Kensington Park bij Milford, Ford museum in Dearborn, bezoek aan een Ford auto fabriek zijn slechts een paar dingen die gelijk naar boven komen.
The Detroit Urban Area, which serves as the core of the Metropolitan Statistical Area, ranks as the 9th most populous of the United States, with a population of 3,903,377 as of the 2000 census, and area of 1,261.4 square miles (3,267 km2).
De stad Detroit zelf heeft minder dan 1 miljoen inwoners. Alle berichten over Detroit gaan alleen maar over de criminaliteit en vervalling maar er is veel meer te doen in dit gebied.
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Wij stoppen in Coldwater, eigenlijk om de hele simpele reden dat we een drive inn bioscoop/theater willen meemaken en die is er één te vinden in Coldwater. De dag erop rijden we door en gaan dan ook langs het Ford Museum in Dearborn zoals hierboven al is aangegeven. Wij hebben er ook bewust voor gekozen niet in Detroit te stoppen/overnachten.

Succes met de voorbereidingen!

Groet,

Dave
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

ps: ik heb trouwens ook even getwijfeld om te stoppen in Holland (Michigan) (wel wat van de route af)... ik weet niet in welke periode je gaat maar in de zomer zijn hier diverse nederlands getinte festivals te bezoeken!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grunner
Amerika-ontdekker

Bericht door Grunner »

sifaka schreef:ps: ik heb trouwens ook even getwijfeld om te stoppen in Holland (Michigan) (wel wat van de route af)... ik weet niet in welke periode je gaat maar in de zomer zijn hier diverse nederlands getinte festivals te bezoeken!
Wij gaan in juni.
sifaka schreef:Wij stoppen in Coldwater, eigenlijk om de hele simpele reden dat we een drive inn bioscoop/theater willen meemaken en die is er één te vinden in Coldwater.
Dat lijkt mijn vriendin ook wel wat. Ook maar even naar kijken dus :thumbup:
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

In Battle Creek zit een fabriek van Kellogg's die kon je altijd bezoeken maar ik weet niet of dat nog kan.
klaasdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door klaasdj »

Wij hebben vorig jaar de volgende reis gemaakt:
Afbeelding
Tussen Chicago en Toronto hebben we in Grand Rapids gezeten, bij vrienden. Grand Rapids is een typisch Amerikaanse stad, maar het leuke is dat het in West-Michigan gelegen is. Een stadje ten westen van GR is Holland, met omliggende plaatsjes als Groningen, Drenthe, Graafschap, Overisel, and so on. Er zijn daar een aantal themapark(jes) die als Nederlander erg leuk zijn om te bezoeken. Verder heb je daar een prachtige kust.

We hebben ook in Detroit een korte stop gemaakt. We hebben daar ook dat Ford Park bezocht. Erg leuk, en dat stuk van Detroit leek ons zeker niet onveilig. We hebben overnacht in Dundee, waar een grote outdoorwinkel zit (inclusief opgezette beren, olifanten, leeuwen e.d.)
Amerikanist!

'94: ON, NY
'07: MI, IN, IL, NY, KY, OH
'11: IL, IN, MI, ON, NY, PE, MD, DC, DE, NJ
'12: NY, NJ, PE, MD, DC, VA, NC, ON, VT, NH, ME, MA, RI, CT
'23: NY, NJ, CO, RI, MA, ON, PE, WV, VI, MD
'24: GA, AL, TN
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht