Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nog meer Chicago fans?
-
- Amerika-ontdekker
Nog meer Chicago fans?
Hallo, heb net dit forum ontdekt en ben meteen maar even lid geworden. Zijn er hier nog meer mensen die Chicago zo'n leuke stad vinden?
In 2002/2003 heb ik een jaar in Chicago (Glencoe in het noorden, daar zijn de Botanical Gardens en Ravinia) doorgebracht bij een Amerikaanse familie als au apair. Elke zondag was ik vrij en dan was ik bijna altijd wel in Chicago te vinden. De winter duurde lang maar de zomer was echt geweldig. Alle festivals, de parken, het meer, de gebouwen!
Ik heb gister een ticket geboekt en ga voor het eerst in 3 jaar weer naar Chicago! Voor een weekje deze keer. Rond Halloween dus extra gezellig.
Heeft iemand nog tips of zijn er nieuwe dingen bij gekomen? ik heb wel Cloud Gate gezien op het internet, daar ga ik natuurlijk naar toe.
Kom maar op met de tips!
Groeten Marije
In 2002/2003 heb ik een jaar in Chicago (Glencoe in het noorden, daar zijn de Botanical Gardens en Ravinia) doorgebracht bij een Amerikaanse familie als au apair. Elke zondag was ik vrij en dan was ik bijna altijd wel in Chicago te vinden. De winter duurde lang maar de zomer was echt geweldig. Alle festivals, de parken, het meer, de gebouwen!
Ik heb gister een ticket geboekt en ga voor het eerst in 3 jaar weer naar Chicago! Voor een weekje deze keer. Rond Halloween dus extra gezellig.
Heeft iemand nog tips of zijn er nieuwe dingen bij gekomen? ik heb wel Cloud Gate gezien op het internet, daar ga ik natuurlijk naar toe.
Kom maar op met de tips!
Groeten Marije
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Nog meer Chicago fans?
Ik vind Chicago een van de leukste steden (misschien wel dé leukste) van de USA, dus ben het helemaal met je eens.
Helaas ben ik er pas 1 keer, en dan nog slechts 4 dagen, geweest, dus tips geven aan iemand die er een tijdje gewoond heeft lijkt me niet aan mij gegeven.
Prettige vakantie daar, Eric
Helaas ben ik er pas 1 keer, en dan nog slechts 4 dagen, geweest, dus tips geven aan iemand die er een tijdje gewoond heeft lijkt me niet aan mij gegeven.
Prettige vakantie daar, Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben er in 2000 gedurende 3 maanden gezeten, en ik vind Chicago -net als jou- een fantastische stad met prachtige musea! We waren er met ons zoontje van bijna 6 jaar, en wekelijks ging ik wel een keer of 3 met hem naar een museum.
Veel plezier tijdens je volgende vakantie!
Ga je terug langs bij de mensen waar je au pair was?
Veel plezier tijdens je volgende vakantie!
Ga je terug langs bij de mensen waar je au pair was?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
Leuk, die reacties! Ik ga inderdaad weer naar het au pair gezin toe. Echt spannend, ben sep. 2003 daar weggegaan. Heb veel contact met de moeder en ze zegt dat de kinderen nog steeds over mij praten! Leuk om te horen natuurlijk. Ze zijn nu 12, 8, 6 en 3! Ik ga echt speciaal voor hun er heen en natuurlijk ook een paar keer de stad in.
Ik zat te twijfelen of ik het zou doen want ga in dec. ook al naar Sydney (voorgoed hopelijk) en dat kost veel geld. Maar ja, als ik nu niet naar chicago ga, dan komt het er de komende jaren zeker niet van. Dus vrijdagavond een ticket geboekt en ik ben echt zó blij!! Nog 8 weken en dan ga ik.
Groeten Marije
Ik zat te twijfelen of ik het zou doen want ga in dec. ook al naar Sydney (voorgoed hopelijk) en dat kost veel geld. Maar ja, als ik nu niet naar chicago ga, dan komt het er de komende jaren zeker niet van. Dus vrijdagavond een ticket geboekt en ik ben echt zó blij!! Nog 8 weken en dan ga ik.
Groeten Marije
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oei, Marije, wat ga je daar zoeken?! Had je je niet beter een leuke Amerikaan gezocht?IloveChicago schreef:ook al naar Sydney (voorgoed hopelijk)

Serieus nu: je hebt ons nu natuurlijk heel nieuwsgierig gemaakt naar hoe en waarom je naar Sydney gaat...
Elke
-
- Amerika-ontdekker
Chicago vind ik echt een super stad maar de allerleukste stad waar ik ooit geweest ben is Sydney (chicago staat op de 2de plaats........). Toen ik in sep. 2003 terugkwam uit Chicago ben ik 2 maanden later een jaar naar Australie geweest. De eerste 9 maanden in Sydney (ook als au pair) en heb het echt súper gehad.
Ik had het in Chicago al zo geweldig en ik dacht Sydney kan nooit zo leuk of leuker worden maar dat werd het wel! Het gezin in Chicago was wel veel leuker maar Sydney vind ik een mooiere stad en ook leuker om te wonen. Het weer, de ligging, de mensen, de relaxte sfeer.
Ik ben nadat ik uit Aus. terugkwam even in NL geweest en toen in 2005 naar NZ vertrokken voor 5 maanden en toen weer sydney voor 5 maanden. Ben sinds april terug en heb besloten om naar Sydney te gaan en dan voor langere tijd. GA daar een opleiding volgen (tot banketbakker, voor het visum) en dan ook een baan te zoeken en te blijven.
Sydney doet me ook wel aan Chicago denken, uitgestrekte stad, aan het water, mooie parken. San Fransisco past ook in dit rijtje thuis!
Ik had het in Chicago al zo geweldig en ik dacht Sydney kan nooit zo leuk of leuker worden maar dat werd het wel! Het gezin in Chicago was wel veel leuker maar Sydney vind ik een mooiere stad en ook leuker om te wonen. Het weer, de ligging, de mensen, de relaxte sfeer.
Ik ben nadat ik uit Aus. terugkwam even in NL geweest en toen in 2005 naar NZ vertrokken voor 5 maanden en toen weer sydney voor 5 maanden. Ben sinds april terug en heb besloten om naar Sydney te gaan en dan voor langere tijd. GA daar een opleiding volgen (tot banketbakker, voor het visum) en dan ook een baan te zoeken en te blijven.
Sydney doet me ook wel aan Chicago denken, uitgestrekte stad, aan het water, mooie parken. San Fransisco past ook in dit rijtje thuis!
Cloud Gate
Cloud Gate (ook wel "the bean" genoemd) is inderdaad erg leuk.
http://www.flickr.com/photos/kenilio/se ... 3718/show/
Vlakbij Cloud Gate staat overigens Crown Fountain, twee tegenover elkaar staande glazen torens waarop gezichten van mensen in Chicago worden weergegeven. Het gezicht fronst, tuit de lippen en fungeert dan als waterval - eerst uit de mond maar vervolgens ook vanaf het dak van de toren. In de zomer rennen de kinderen in het park van de ene naar de andere toren om de lading water over zich heen te krijgen.
en
Overigens is er in hetzelfde park een openlucht theater waar in de zomer wekelijks bands optreden. Het theater wordt overkoepeld door buizen waaraan een geluidsinstallatie is gekoppeld. In tegenstelling tot de meeste openlucht theaters is de akoestiek (nederlandse spelling?) dus heel erg goed.
En ja, smaken verschillen maar ik ben in de meeste Amerikaanse steden geweest en voor mij there's no place like Chicago.
Speciaal voor Sandy - de Chicago Skyline
http://www.flickr.com/photos/kenilio/se ... 7209/show/
http://www.flickr.com/photos/kenilio/se ... 3718/show/
Vlakbij Cloud Gate staat overigens Crown Fountain, twee tegenover elkaar staande glazen torens waarop gezichten van mensen in Chicago worden weergegeven. Het gezicht fronst, tuit de lippen en fungeert dan als waterval - eerst uit de mond maar vervolgens ook vanaf het dak van de toren. In de zomer rennen de kinderen in het park van de ene naar de andere toren om de lading water over zich heen te krijgen.
en
Overigens is er in hetzelfde park een openlucht theater waar in de zomer wekelijks bands optreden. Het theater wordt overkoepeld door buizen waaraan een geluidsinstallatie is gekoppeld. In tegenstelling tot de meeste openlucht theaters is de akoestiek (nederlandse spelling?) dus heel erg goed.
En ja, smaken verschillen maar ik ben in de meeste Amerikaanse steden geweest en voor mij there's no place like Chicago.
Speciaal voor Sandy - de Chicago Skyline
Laatst gewijzigd door jvinch op 03 sep 2006, 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Echt leuk om te lezen dat nog meer mensen Chicago zo'n mooie stad vinden. Vooral omdat de meeste mensen die naar Amerika gaan deze stad overslaan. Voordat ik naar chicago ging wist ik er eigenlijk ook niks vanaf. Behalve dat ER zich afspeelt in deze stad.
Kent iemand toevallig ook de suburb Glencoe, ligt direct aan het meer nog boven Evanston. DAar woonde ik bij het Amerikaanse gezin, echt niet normaal hoe groot die huizen daar zijn. Binnen zwembad en een balroom in het huis? Nou dat komt daar regelmatig voor. Veel au pairs en nannies ook. Dus voor mij leuk om te wonen.
Kent iemand toevallig ook de suburb Glencoe, ligt direct aan het meer nog boven Evanston. DAar woonde ik bij het Amerikaanse gezin, echt niet normaal hoe groot die huizen daar zijn. Binnen zwembad en een balroom in het huis? Nou dat komt daar regelmatig voor. Veel au pairs en nannies ook. Dus voor mij leuk om te wonen.
-
- Amerika-ontdekker
-
- Amerika-ontdekker
Re: Cloud Gate
Dank je - Prachtige foto's : ))Jan Visser schreef:Speciaal voor Sandy - de Chicago Skyline
Sandy
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Die gezichten heb ik ook gezien. Dat is echt leuk en interessant!
Ik denk dat ik wel vaker mijn positieve mening over Chicago heb laten horen op dit forum. Ik ga velen malen liever naar Chicago dan naar New York. Het is de hele sfeer die gewoon beter is.
Maar ik probeer het in de wintermaanden wel te vermijden. Ik was er ooit in Maart en dat was zo belachelijk koud
Ik denk dat ik wel vaker mijn positieve mening over Chicago heb laten horen op dit forum. Ik ga velen malen liever naar Chicago dan naar New York. Het is de hele sfeer die gewoon beter is.
Maar ik probeer het in de wintermaanden wel te vermijden. Ik was er ooit in Maart en dat was zo belachelijk koud

- Mike
Chicago is top, prachtige schone stad (tenminste de delen waar ik ben geweest), en er heerst een lekker rusig sfeertje.
Iedereen die er heen gaat moet vooral eens gaan eten bij Ed Debevic's
Leuke volgens oude style ingericht diner, dansende obers op de bar, EN je word onbeschoft/bijdehand aangesproken. Kortom een leuke ervaring en een echte aanrader.
Downtown Chicago
640 N. Wells St.
Chicago, Il 60620
Restaurant Phone: (312)-664-1707
Fax Line: (312)-664-7444
Party Line: (312)-266-5421
Iedereen die er heen gaat moet vooral eens gaan eten bij Ed Debevic's
Leuke volgens oude style ingericht diner, dansende obers op de bar, EN je word onbeschoft/bijdehand aangesproken. Kortom een leuke ervaring en een echte aanrader.
Downtown Chicago
640 N. Wells St.
Chicago, Il 60620
Restaurant Phone: (312)-664-1707
Fax Line: (312)-664-7444
Party Line: (312)-266-5421
Alhoewel Sydney een zeer fraaie stad is zou ik er niet willen wonen. Wel in Perth of Adelaide. Niettemin om werk te zoeken zal Sydney of Melbourne een betere keus kunnen zijn.
Voor de USA behoort Chicago absoluut tot onze top 5 samen met St. Antonio, Boston, Portland.Or. San Franciso is ook mooi maar daar zou ik ook niet willen wonen. Wel in die andere 4 steden.
Ach ja, het zal er wel nooit meer van komen. We vertrekken volgende week weer naar Australia voor langere tijd en met de USA en NZ bliijft Oz onze favoriete reisbestemming. Jan zei het al, smaken verschillen.
YH
Voor de USA behoort Chicago absoluut tot onze top 5 samen met St. Antonio, Boston, Portland.Or. San Franciso is ook mooi maar daar zou ik ook niet willen wonen. Wel in die andere 4 steden.
Ach ja, het zal er wel nooit meer van komen. We vertrekken volgende week weer naar Australia voor langere tijd en met de USA en NZ bliijft Oz onze favoriete reisbestemming. Jan zei het al, smaken verschillen.
YH
-
- Amerika-ontdekker
Terug uit Chicago
Ben vorige week 8 dagen naar Chicago geweest, zondag weer teruggekomen. Was echt super!! Ben 3x naar de stad zelf geweest. Millenium Park is echt mooi, dat was 3 jaar geleden echt maar een heel klein park. Verder naar Planetarium en Field geweest. Naar Top Hancock Tower, Navy Pier, Magnificent Mile, Lincoln Park Zoo en gewoon lekker rondgelopen.
Was wel vreemd weer. Vorige week maandag was het 22 gr. C, de dag erna iets van 7 gr C en later rond het vriespunt met een hele koude wind. Nu weet ik ook weer waarom de winter er zo lang duurt.
Heb Halloween meegemaakt. Naar de parades geweest en langs de deuren voor trick or treat. Verder nog naar Evanston geweest (altijd leuk) Old Orchard, Northbrook Mall, Highland Park, Glencoe Beach.
Zijn er nog meer mensen de afgelopen tijd in Chicago geweest?
Greetz Marije
Was wel vreemd weer. Vorige week maandag was het 22 gr. C, de dag erna iets van 7 gr C en later rond het vriespunt met een hele koude wind. Nu weet ik ook weer waarom de winter er zo lang duurt.
Heb Halloween meegemaakt. Naar de parades geweest en langs de deuren voor trick or treat. Verder nog naar Evanston geweest (altijd leuk) Old Orchard, Northbrook Mall, Highland Park, Glencoe Beach.
Zijn er nog meer mensen de afgelopen tijd in Chicago geweest?
Greetz Marije
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht