Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Routesuggesties Chicago-Minneapolis

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Vanelst
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Routesuggesties Chicago-Minneapolis

Bericht door Vanelst »

Al meerdere keren in Amerika geweest, maar dit keer hebben we nog geen idee wat onze route moet gaan worden. We vliegen op 24 april op Chicago. De eerste nacht verblijven we in Chicago zelf. Het weekend verblijven we bij familie in Grand Rapids, Michigan. Op 29 april kunnen we dan onze RV ophalen in Chicago. Omdat we een relocation special van Cruise America hebben en alleen Minneapolis als inleverpunt nog beschikbaar was zullen we daar de RV 11 mei weer in moeten leveren.
Al eerder hebben we een rondje Calgary, Waterton, Yellowstone, Grand Teton, Craters of the Moon, Olympic, Seattle, Vancouver, Jasper, Banff, Calgary gedaan. Twee jaar later rondje zuid-west. Omgeving Michigan is door meerdere familiebezoeken ook bekend terrein. Dit keer zijn we wat korter in Amerika, zijn we niet in het hoogseizoen (dus ook afhankelijk van het weer, we horen dat de voorspellingen voor het noorden nog niet echt geweldig zijn) en reizen we met ons zoontje van 1,5. De omstandigheden zijn dus iets anders. We zijn ontzettend benieuwd of er iemand op dit forum ons leuke tips/routesuggesties kan geven.
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Routesuggesties Chicago-Minneapolis

Bericht door harryvanrooy »

Is een beetje een long shot,
Kijk een op de site van met drie op reis, Floortje heeft daar in de buurt rondgereisd, die clips kan je opvragen en daar zaten volgens mij enkele goede tips voor jou tussen.
Correct me if I'm wrong :)
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Nog een bijzondere
Misschien kun je Detroit, Niagara Falls, Washington DC (fijne stad met prachtige musea) en via de Appalachian Mtn, St. Louis naar je eindbestemming.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Tips neem warme kleren mee! Hahaha! Het lijkt maar niet warm te worden hier!

Idee nummer 1:
https://goo.gl/maps/PR3ex

Idee nummer 2:
https://goo.gl/maps/UEAbI

In Wisconsin vond ik het Mosterd Museum wel grappig, is gratis
- House on the Rock
- Cave of the mounds
- Door County

Je zou zelfs nog een heel stuk noordelijker kunnen rijden naar Lake Superior.

Laatste idee:
https://goo.gl/maps/msqbl

Hoop dat je hier iets aan hebt!
Vanelst
Amerika-newbie

Bericht door Vanelst »

Dankjewel voor de reacties en suggesties. Fijn dat jullie meedenken.
Op dit moment zitten we steeds meer te denken aan de richting Mount Rushmore, Custer SP, Badlands NP. Natuur trekt ons wat meer dan de grotere steden. Noord Michigan zal helaas waarschijnlijk nog (te) koud zijn. Maar mocht het warmer worden is dat zeker ook nog een optie.
Is er iemand die al eens de kant van Mount Rushmore op is geweest? Daarvoor toevallig nog tips of ideeën?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ga eerst naar Crazy Horse Memorial. Als je binnenkomt eerst de film bekijken over het hoe en waarom en dan pas echt goed Crazy Horse gaan bekijken. Dat maakt het veel indrukwekkender. Ik weet niet hoe groot je camper is (vooral hoe breed ook), maar let op dat je misschien de Needles loop niet zomaar kunt rijden.

Custer SP is mooi, misschien trekt Wind Cave NP je ook. Heb er helaas zelf geen tijd voor gehad, maar schijnt prachtig te zijn. Badlands, ik hoop dat je dan goed weer hebt, want bij mij is heel die dag in het water gevallen. Allereerst door die tornado in Moore, Oklahoma, maar daarna ook door het noodweer wat ik zelf in South Dakota had. Badlands is wel een heel apart park dat net als Arches door erosie (al gaat dit veel sneller) ooit zal verdwijnen. Badlands 'zakt' in een jaar ongeveer een inch (2,5cm) weg in de grond. Wall met zn drugstore waar je overal bilboards van ziet vond ik een tegenvaller. Misschien had ik me er teveel van voorgesteld, maar het zijn voornamelijk souvenierwinkels ondergebracht in aan elkaar grenzend pand.

Wat ook heel leuk schijnt te zijn is minuteman missile silo. Koude oorlogsvoering op zn best en de overblijfselen liggen ook net boven badlands.

Een uurtje of zo ten noordwesten van de Black Hills ligt Devils tower. Ook leuk om daar een aantal uurtjes rond te kijken.

Eventueel zou je nog naar Wounded Knee en evt het Pine Ridge indianen reservaat kunnen. Als het je interesseert, dit ligt op de grens van South Dakota met Nebraska. Persoonlijk vond ik er teveel 'vreemd' volk rondhangen (het is één vd armste gebieden van de Usa), maar als je er in geïnteresseerd bent zal het best interessant zijn.

Ik had helaas maar 2 dagen voor de black hills en badlands incl een rit naar Scottsbluff, wat veel te weinig was. Je kunt daar makkelijk enkele dagen vertoeven.
Vanelst
Amerika-newbie

Bericht door Vanelst »

Dankjewel! We zullen het allemaal eens goed gaan bekijken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer