Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips Chicago

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Tips Chicago

Bericht door Souraia »

Wat een leuke tips allemaal.
Ik ga ze allemaal uitprinten en mee nemen. Wij zijn er maar 2 dagen, die wil ik goed benutten.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

@ Souraia

Misschien ken je het al, maar er is ook een Greeter Programme in Chicago! Dan wordt je door een local door de stad geleid!
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Wat gaaf die link, ik heb hem opgeslagen. Lijkt mij heel leuk om te doen. THanks
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

We kregen toevallig dit weekend onze confirmation van onze "Greeter". We gaan een wandeling maken door/bij/langs the Loop, River North and Old Town. Ik ben zelf ook heel erg benieuwd!
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Als ik in Chicago ben, wil een stukje mee met de metro. Met de metro (boven de weg) lijkt het mij geweldig zo tussen die grote gebouwen door te jagen.

Afbeelding

Als ik de downtown loop gedaan heb, heb ik dan genoeg te zien of heeft iemand nog tips om een lijn te pakken of leuke ervaringen? Ik zit er niet op te wachten meer dan een half uur in de metro te zitten.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Als je de metro door de Loop doet, zie je al erg veel van downtown!

Verder hebben wij een segwaytour gedaan, heel erg leuk! En zoals ik hierboven al zei, het Greeter Programme! Helemaal te gek! Wij werden door een enorm enthousiaste vrouw rondgeleid voor 3 uur en dat was omdat wij toen echt weg moesten (finale Nederland kijken ;))..
dimitri_a
Amerika-newbie

Bericht door dimitri_a »

Helaba,

zit op dit eigenste moment in de windy city, naast die bean :-) . Wil drie dingen kwijt:

- met auto in Chicago zoals ik: consider the Ohio House Motel. Nogal tacky maar $120 per kamer per nacht incl. de parking, en vlakbij het centrum en de magnificent mile. Rokerskamer stinkt wel dus zelfs als je roker bent zou ik aanbevelen een niet-rokers kamer te nemen en even naar buiten te gaan als je wilt smoren.

- ipv entree te betalen voor Sears tower (or whatever the name is) of Hancock, ga naar het cafe in Hancock (gewoon naar de liften stappen op gelijkvloers). Gratis en voor de prijs die je voor het observation deck betaalt drinken jullie hier 2 biertjes met een schitterend zicht. Ik vind het ongelofelijk cool om in de lift binnen de 30 seconden 3 keer te moeten slikken om de druk uit mijn oren te halen! :-) Was er gisteren rond 1700, ga seffens terug als het donker is om de skyline by night te zien.

- Die Chicago Architecture River Cruise is inderdaad de moeite. Mag ook wel voor $32 (hmm). In tegenstelling met NY zitten de skyscrapers hier tot vlak bij de rivier, dat is heel speciaal. De skyscrapers zijn ook veel gewaagder. Alles bij elkaar is Chicago veel meer "gritty", maar tegelijkertijd ook veel meer Scifi voor mij. Coole stad.

groetjes
Dimitri

Edit: oorspronkelijk schreef ik in de Hancock-paragraaf: "Gratis en voor de prijs die de suckers (sorry maar is toch gewoon zo :-] ) 2 verdiepingen lager betalen drinken jullie hier 2 biertjes met een schitterend zicht." Achteraf bekeken nogal laag bij de gronds en respectloos. Niet mijn bedoeling. Mijn excuses!
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

toscabreeschoten schreef:Als je de metro door de Loop doet, zie je al erg veel van downtown!

Verder hebben wij een segwaytour gedaan, heel erg leuk! En zoals ik hierboven al zei, het Greeter Programme! Helemaal te gek! Wij werden door een enorm enthousiaste vrouw rondgeleid voor 3 uur en dat was omdat wij toen echt weg moesten (finale Nederland kijken ;))..
Wij hebben ons ook aangemeld voor het greeter programma, inmiddels ook al een heel aardige email ontvangen. Deze service is geheel gratis, maar wat doe je aan het einde, geef je dan een tip of zo?
We gaan ook de segwaytour doen, er zijn verschillende aanbieders, kun je er een aanbevelen?
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij hebben een drankje voor onze Greeter betaald, maar dat was echt met moeite om haar te overtuigen. Verder krijg je aan het einde een enquete met een briefje waarmee je de foundation kunt sponsoren!

Volgens mij hebben wij het bij City Segway gedaan, weer op aanraden van SpaceAce. Wij hebben de tour van 3 uur genomen. Ik denk als je zoekt kom ie vanzelf dat topic weer tegen (ik reply vanaf m'n telefoon, dus kan nie zo handig zoeken) :) (Google even voor een kortingscode, wij kregen 10% korting, scheelt toch weer)!
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

toscabreeschoten schreef:Wij hebben een drankje voor onze Greeter betaald....
Volgens mij hebben wij het bij City Segway gedaan,
Dank je wel, gevonden!
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Little Raven
Amerika-newbie

Bericht door Little Raven »

Mijn partner komt uit Chicago en we gaan er nog regelmatig naar toe.
aan alle goede suggesties kan ik er ook nog wel een aantal toevoegen.
Zo kan je fietsen huren en op een goed fietspad langs Lake Michigan rijden, heerlijk om te doen op een mooie zomerdag.
Als je een sportfan bent is ook een bezoek aan een wedstrijd erg leuk, met name Wrigley Field is leuk.
Voor muziek liefhebbers is er the House of Blues waar geregeld live muziek is te zien van goede muzikanten.
En vergeet niet de echte Chicago style pizza, the deep dish (liefst van Giordano's of Gino's East) of een echte Hot Dog.
Verder is er alleen in Chicago te krijgen iets dat een pizza puff wordt genoemd, nergens anders in the US te koop.
(alleen verkrijgbaar bij een van die kleine snack places langs de weg)

Wat betreft shopping, Woodfield Mall in Shaumburg is mijn favoriet, en een uurtje up North I-94 vind je een van de grootste Outlet Malls in the US, Gurnee Mills. Niet te vergelijken met andere crappy outlet malls zoals in Vegas, in deze Mall kan je zo een hele dag rondlopen en nog niet alles zien.
shop until you drop
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Little Raven schreef: Wat betreft shopping, Woodfield Mall in Shaumburg is mijn favoriet, en een uurtje up North I-94 vind je een van de grootste Outlet Malls in the US, Gurnee Mills. Niet te vergelijken met andere crappy outlet malls zoals in Vegas, in deze Mall kan je zo een hele dag rondlopen en nog niet alles zien.
shop until you drop
Ik ben niet in deze mall geweest, dus kan hier verder niets over zeggen.. Maar ik heb mezelf prima vermaakt in een van de outlet malls in Vegas ;)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik ben vaak zat in Gurnee Mills geweest. Geweldige Mall, maar om dit nu een "Outlet-Mall" te noemen gaat mij te ver. Zo "outlet" is ie nu ook niet.

Voor een echte Outlet-Mall kan je de I94 beter even doorrijden naar de premiumoutlet van Pleasant Prairie.

http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=90
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

wat een tips zeg, heel erg bedankt!
Toch nog 1 vraagje: wat is de 'magnificant mile' precies, is het een leuke straat? Ik kan het niet precies vinden.
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dat is een andere benaming voor Michigan Avenue :)
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

viola schreef:Toch nog 1 vraagje: wat is de 'magnificant mile' precies, is het een leuke straat?
Wellicht heb je hier wat aan? http://www.themagnificentmile.com/maps_and_travel_tools

Ik heb destijds alle drie de plattegronden op A3 formaat uitgeprint en meegenomen.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

thanks! het is me meteen duidelijk!
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer